skämtet som blev verklighet

amullo skrev:
Skatten är harmlös.

Företaget uppger bara att de har ett antal P-platser som kan disponeras av anställda och kunder, men att användaren av platsen inte är en utsedd person. Det vill säga, first come = får en plats. Sen kan RSV klura på vem som använt platsen när.
hos oss blir det registreringsnr märkta parkeringsplatser, ,,, så det är lite upp till företagen hur dom reagerar,

tyvärr så blir det ju lite så att företagen även tjänar på det, dom slipper ju hyra lika många parkeringsplatser av fastighetsägarna, mao billiagre för dom om folk åker kommunalt,

på småföretag så skiter dom väl i det, men på större företag så kommer policyn bli hårdare

amullo skrev:
Helt rätt. Men då skall företaget lägga ner tid/pengar på att överlämna infon osv. Är det inte lag på att de MÅSTE hålla reda på vem som använder vad så tror jag nog att de flesta företagen lämnar en generell uppgift.

Jag vet ett företag som gör så. Dessutom finns det en grundregel om jag förstått saken rätt vad gäller kontakter med skatteverket: man får aldrig medvetet lämna felaktiga uppgifter. Alltså är de väl tvungna att tala om vilka som t.ex. har tj-bil och tillhörande parkering (vilket brukar gå hand i hand).

amullo skrev:
Skatten är harmlös.

Företaget uppger bara att de har ett antal P-platser som kan disponeras av anställda och kunder, men att användaren av platsen inte är en utsedd person. Det vill säga, first come = får en plats. Sen kan RSV klura på vem som använt platsen när.

Jag har ett par kompisar på länsrätten. De ser inte direkt fram emot när dessa ärenden börjar trilla in på en redan tungt belastad myndighet.

Alltså ni skojjar väl ändå? Eller är detta sant, inget jag hört talas om förut iaf. Men sossejävlarna är ju som dom är så man blir ju inte förvånad.

An3Azz skrev:
Alltså ni skojjar väl ändå? Eller är detta sant, inget jag hört talas om förut iaf. Men sossejävlarna är ju som dom är så man blir ju inte förvånad.

Jo då, men mig veterligen gäller det bara stockholm ("eftersom parkeringsplatser är så atraktiva här så är det väl ändå en förmån att ha en gratis"). :3freak

Ah men fan allvarligt. Vilka jävla dårar det finns, jag är fan stolt över att man aldrig röstat rött.

finns en till sak att tänka på,, om dom dunkar på min lön med 581 spänn i förmånsbeskattning så ökar min pension med 581 spänn per månad, om man tar det under en livstid så kommer min pension att öka ganska mycket, vilket är positivt, MEN ,,, någon här som tror att staten kommer att ha lagt undan dom pengarna till våran pension,,,,, nope dont think so...
visst våran regering kommer att få mer skattepengar att leka med kortsiktigt men har dom verkligen tänkt på pensionen och det långsiktiga

btw ett av öretagen i stan fick 1200 spänn :gnissla

Last edited:
är det lag så gäller det alla, oavsett var de bor.

@DwD: Intressant tråd du startade men kan du inte lära dig att skriva med stor bokstav i början på meningarna?
Från en som vill dig väl ;)

@fireblad: Du borde föregå med gott exempel! :tummenupp

Tycker alla som röstar rött eller grönt ska ta sig en rejäl funderar på vad det är för samhälle ni har skapat :fatta!
Ett gäng lallande bidragstagare är vad vi är som kallt räknar med att staten ska ta hand om oss när vi inte klarar det själva.

Och får oss som röstar blått, rösta på moderaterna istället för vattenmelonerna (Centern = gröna utan på men röda inuti), de religösa eller folkpartiet.
Småpartierna förstör bara för en stark höger vilket är som att sparka in öppna dörrar för sossarna!

sandstream skrev:
Småpartierna förstör bara för en stark höger vilket är som att sparka in öppna dörrar för sossarna!

Det finns ingen stark höger i Sverige, och kommer inte heller finnas så länge de här fyra "borgerliga" alternativen är de enda representerade.

sandstream skrev:
@DwD: Intressant tråd du startade men kan du inte lära dig att skriva med stor bokstav i början på meningarna?
Från en som vill dig väl ;)

Hehe vart så j..la upprörd så jag tänkte inte på det. :tummenupp

Markus skrev:
Det finns ingen stark höger i Sverige, och kommer inte heller finnas så länge de här fyra "borgerliga" alternativen är de enda representerade.
Det är ju precis det jag menar!
Förtidspensionera Maud och de andra så kan Fredrik sköta det blåa blocket!

DwD skrev:
Hehe vart så j..la upprörd så jag tänkte inte på det. :tummenupp
Bra! :tummenupp

sandstream skrev:
Det är ju precis det jag menar!
Förtidspensionera Maud och de andra så kan Fredrik sköta det blåa blocket!

Och jag menade att Moderaterna inte känns särskilt höger... Egentligen är det ju skit samma vilka som styr i Riksdagen, vilken drastisk förändring förväntar du dig om Moderaterna fick ensam majoritet?

när man läser om sjuksköterskan i Aftonbladet blir man ju nästan tårögd. Hon kör bil, 40 min till jobbet. Lika länge hem antar jag. Nu har hon inte råd att åka bil, eftersom hon får skatta 6 kr/timmen. Då blir det till att åka buss 3 timmar OCH gå ner i arbetstid.

Bra tänkt, hur skatt får dom in då?

nu måste jag sluta, kan inte sitta högröd av ilska på jobbet...

PS: Det är inte bara Tokholm som bestraffas, även Göteborg och tom ute på Hisingen...helt cp. vem fan vill parkera här friviiligt? snor ju allt...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år