En liten en...
Förrförra sommaren, flyg till Grekland via Milano med Alitalia, jag och en polare. Flygvärdinnan är en riktig bejbsing, och några håriga italienare på flyget sitter i andra sidan av gången och snackar med henne på italienska och brer på värsta flörtet på äkta italienskt vis
Jag säger högt och tydligt till polaren att "han har ju fan halva inne redan". 12 sekunder senare lutar sig ovan nämnda flygvärdinna sig in till våra säten och undrar om vi "önskar något mer att dricka" - på klingande svenska... Lätt försjunken i sätet svarar jag nekande
medan polaren bara sitter och asgarvar.
Förrförra sommaren, flyg till Grekland via Milano med Alitalia, jag och en polare. Flygvärdinnan är en riktig bejbsing, och några håriga italienare på flyget sitter i andra sidan av gången och snackar med henne på italienska och brer på värsta flörtet på äkta italienskt vis
Jag säger högt och tydligt till polaren att "han har ju fan halva inne redan". 12 sekunder senare lutar sig ovan nämnda flygvärdinna sig in till våra säten och undrar om vi "önskar något mer att dricka" - på klingande svenska... Lätt försjunken i sätet svarar jag nekande
medan polaren bara sitter och asgarvar.

kul att åka på kryssning å ha råd med 4 öl.. molokna traskar vi iväg å upptäcker att det ju serveras buffé.. Ät å DRICK så mkt du vill för 195kr!!
Sagt å gjort så går vi lös på öl å vin och efter att någon lyckats på tag på en serveringsbricka så ökar tempot ytterligare och bordet fylls snabbt med tomma glas. Det hela spårar givetvis ur med bl a ett kilo mögelost på väggen å jag kör ståendes en vinprovningsskola med borden runtomkring. "Rulla, lukta å sveeep!"
Nu börjar det pratas förfest på rummet men vi har ju fortfarande inget att dricka.. Efter mkt klurande hittar "någon" tomma vodkaflaskor som används till dekoration och dessa fylls genast på med vin ur kranarna. 5 flaskor står nu under vårat bord å vi börjar klura på hur vi ska få ut dom förbi vakterna.. Jag e helt övertygad om att jag kan få ner en flaska innanför strumpan och medan jag trasslar med det så ser jag i ögonvrån hur en tant å 2 vakter kommer gåendes med raska steg mot mig! När jag tittar upp och ser mig omkring e jag helt plötsligt ensam vid bordet (justa polare) och "tanten" väser till mig med finsk dialekt: "Vaad haar du under borrdet?" -Ehh.. jag?? Blev sedan eskorterad av vakterna ut ur den fullsatta matsalen på väg till fyllecellen.. hua!! DET va pinsamt! Kom ut efter nån timme för att gå ner till hytten å däcka.
hittar inte den... lyckas ta mig till kanten och då hittar jag den, men den hann "dö" innan......