SKÖN omkörning i WSBK!!!!

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Eller så var det cykling som drog över på tiden så när väl MotoGP började sändas så hade halva loppet eller mer redan gått. Det fanns faktiskt inga gränser på hur dålig den kanalen var och antagligen fortfarande är
Svaret får du nu, 00:48 blev 01:34 när första loppet av SuperSport startade så tablån går fortfarande inte att lita på.
Plus att det stod Superbike som skulle visas och inget om SS600 även om den tillhör WSBK serien.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nu kommer minnena tebax, man slog sig ner framför tvn för att kolla WSBK på utlovad tid men istället visades...SNOOKER!

Jag undrar om de "normala" människor som Mossberg beskriver ovan faktiskt tror att roadracingintresserade också gillar att titta på snooker, pilkastning och andra mikro-sporter...?

Jag har för mig att jag haft den diskussionen med någon slags kabel-TV säljare för typ tjugo år sedan. Jag ville bara ha roadracing och möjligtvis bilsport. Säljaren ville naturligtvis sälja på mig ett helt paket med kanaler för då fick jag ju "så mycket mer för endast lite pengar till...". Säljaren kunde inte förstå hur någon var så envis, eller hur någon kunde tacka nej till en fotbollskanal och en golfkanal för endast 29 kronor mer...
 

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Nej, på samma sätt som att golfintresserade ej är intresserade av att betala extra för wsbk eller MotoGP.

Mina kollegor har ingen aning om varken MotoGP eller WSBK.. De är intresserade av SHL, fotboll, cykling, friidrott och skidor/skidskytte. Några har intresserat sig för F1, men det är nog inte racingen som lockar utan de har halkat in via "Drive to Survive" och glamouren där. wsbk/motogp behöver nog tyvärr ha ett par influencer i depån som träffar andra influencer/kändisar och sänder på YT/Tiktok och racen som då kanske är sekundärt - skulle behöva gå på statsbanor så det blir nära för dem-)

Men det jag alltid har undrat är varför speedway alltid har fått utrymme i svt-sport?
(vilket ju är bra även om jag inte tittar)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men det jag alltid har undrat är varför speedway alltid har fått utrymme i svt-sport?
(vilket ju är bra även om jag inte tittar)

Speedway (eller spädd-vajj som sexfaldiga världsmästare säger) har onekligen en särställning inom svensk motorsport.

Dels har ju sporten på något märkligt sätt och som enda motorsport lyckats charma den statliga televisionen. Sporten får ju väldigt mycket mer utrymme jämfört med all annan motorsport tillsammans. Till och med mer utrymme än betydligt större "icke-motorsporter". Jag tror att detta bottnar i det gamla DDR-Sverige där dels den höga tekniknivån, dels glamouren och pengarna runt F1 och annan motorsport ansågs som något fult. Samtidigt var speedway mycket mer basic och dessutom tävlar man i lag för sin klubb. Alltså helt i linje med dåtidens anda om idellt föreningsarbete och ungefär så långt man kan komma ifrån dagens kommersiella verksamhet där man ju i första hand tävlar för sitt bil- / motorcykelmärke.

Hur många vet ens vad det är för märke på spädd-vajj hojarna...?

Dels har vi ju ett förbund (Svemo) som från början var ett rent speedwayförbund bestående av folk från just speedway. Jag vet själv vilken fajt alla snöskoteråkare hade mot dessa stofiler under åttio- och nittiotalen och jag har hört mängder med liknande historier från våra namnkunniga roadracers under sjuttio- och åttiotalen. Att marknadsföra något annat än spädd-vajj har helt enkelt inte funnits på kartan under ett antal årtionden...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller så var det cykling som drog över på tiden så när väl MotoGP började sändas så hade halva loppet eller mer redan gått. Det fanns faktiskt inga gränser på hur dålig den kanalen var och antagligen fortfarande är

Tidigare (för väldigt många år sedan) tog dom ju höjd för eventuella förseningar och tog till lite extra sändningstid, behövdes inte den tiden körde dom extra reklam och roliga klipp mixat i en kvart mellan programmen
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Spedd-way har en särställning för det var den första motorsport som gick att TV sända på den svart/vita tiden (fast det var ett helsicke att särskilja mössornas färger)
Det kördes på en liten bana, i städer där det fanns el och andra uppkopplingsmöjligheter för dåtidens teknik.
Dessutom var sporten stor då, i alla fall söder om dalälven.

Sedan har det hängt kvar i gubbstyret på SVT
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Hahahaha! Så tänkte jag med tills vi var hemma hos en brittisk kompis som följde VM i snooker. När han förklarade alla regler samt allt tjuv och rackarspel blev det plötsligt intressant. Och jag kollar ALDRIG på sport i vanliga fall. ?
Precis, där är hemligheten med att få olika sporter kul att titta på.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top