Sjyst kärra (nyGT500kr) på g

På samma sätt som jag köper Ducati för känslan förstår jag att folk kan vilja köra HD/jänkeV8, min passion ligger i racemässighet och teknik sen finns där dem som föredrar muller och bigblockfeeling.....

Som ingenjör blir jag dock lite mörkrädd när det kommer till den amerikanska MC/bil industrin, teknikmässigt har där inte hänt något sen 60-talet utan man förlitar sig på den konservativa amerikanska marknaden. Vilken europeiskt biltillverkare skulle överleva om de sålde bilar med värdelös finish på inredningen, bladfjädring och värdelös bränsleförbrukning?

Ja men då håller vi ju med varandra, nästan.

Jag vill förtydliga att jag inte skulle köpa en ny jänk, klart inte!
Som du säger förlitar dom sig på den enorma, trofasta marknad som finns där. Och det kostar ju pengar att utveckla bilarna liksom..

Förmodligen skulle inte någon europeisk bil överleva med det sättet att producera och tillverka bilar, nej.
Men oavsett hur mycket pengar dom hivar ner i sina projekt så återfinns inte känslan, "det där", jag har då inte stött på den iaf.
Inte ens Aston Martin är densamma längre, vem fan köper en bil för ett par miljoner för att sen sitta och trycka på knappar och reglage från Mondeo?
Vidrigt är ordet!
Alfa Romeo har tappat charmen.. Ja, listan kan göras lång.

Nåväl, nu har jag fått utlopp för en stund framöver.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg