Sjyst kärra (nyGT500kr) på g

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Som vanligt krävs det kompressor för att stenåldersbilindustrin i USA ska kunna komma upp i samma effekt/volym-förhållande som europeiska biltillverkare tar ut utan överladdning.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Som vanligt krävs det kompressor för att stenåldersbilindustrin i USA ska kunna komma upp i samma effekt/volym-förhållande som europeiska biltillverkare tar ut utan överladdning.

Visst är det löjligt 100hk/L med överladdning är ju rena baktrimmningen, varför skall de ha så svårt att plocka ut effekt ur sina spisar?
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Visst är det löjligt 100hk/L med överladdning är ju rena baktrimmningen, varför skall de ha så svårt att plocka ut effekt ur sina spisar?
Ja du, om jag det visste. Det är väl säkerligen stötstänger i spisen också, som på Corvette.

Jag blir tamejfan förbannad när jag ser en sådan där urtidsjeep med den fina texten "4.0 litre - High Output" på bakluckan. Javisst, 40 häst per liter eller något i den stilen.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Som vanligt krävs det kompressor för att stenåldersbilindustrin i USA ska kunna komma upp i samma effekt/volym-förhållande som europeiska biltillverkare tar ut utan överladdning.

Vad gör man inte för lite muller... :tungan

Provkört xc90:n med V8? Mysig symaskinskaraktär. :rolleyes:
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Rock on!:yoparty

De är ju klart man vill ha mysigt muller ur en V8!
540 hästar är ju endå 540 hästar!
bottenkraften lär det ju inte direkt vara något fel på heller :tummenupp
 

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Tomt
Såg ett avsnitt av Top Gear när de testade denna.
Dom var imponerande av kraften, dvs att man kunde sladda runt som man ville :tummenupp

Men dom kunde inte förstå hur man kunde slänga i ca 200-300 hästar till i en bil, utan att göra nått åt stötdämpningen, bilen såg ju ut som en båt i kurvorna :gnissla
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad gör man inte för lite muller... :tungan

Provkört xc90:n med V8? Mysig symaskinskaraktär. :rolleyes:
Lyssna på mullret i en RS4, 420 hk ur 4163 cc, utan överladdning.

Att Fords/Volvos V8 som sitter i XC90/S80 är mesig får du skylla på Yamaha.

Rock on!:yoparty

De är ju klart man vill ha mysigt muller ur en V8!
540 hästar är ju endå 540 hästar!
bottenkraften lär det ju inte direkt vara något fel på heller :tummenupp
Som sagt, prova en RS4. Att inte få ur mer än 500 hk ur en överladdad 5-litersmotor är snudd på pinsamt.

Såg ett avsnitt av Top Gear när de testade denna.
Dom var imponerande av kraften, dvs att man kunde sladda runt som man ville :tummenupp

Men dom kunde inte förstå hur man kunde slänga i ca 200-300 hästar till i en bil, utan att göra nått åt stötdämpningen, bilen såg ju ut som en båt i kurvorna :gnissla
Det är helt otroligt. Även GT:n har ju otroligt nog kass väghålllning för att vara en superbil.
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Även GT:n har ju otroligt nog kass väghålllning för att vara en superbil.

Superbil skulle jag nog knappast kalla den. Hyffsad vardagsbil kanske. Men den låter gott... :tummenupp

Edit: Om inte alla fanatiker hade "krävt" en stel bakaxel så kanske man åtminstone hade haft en chans till bra väghålling. Den är ju lagom kul när vägen är lite ojämn... :gnissla
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Som vanligt krävs det kompressor för att stenåldersbilindustrin i USA ska kunna komma upp i samma effekt/volym-förhållande som europeiska biltillverkare tar ut utan överladdning.

Nåja, om du ser tillbaka på muskelbilseran, (sent 60-tal, tidigt 70-tal) så hade man hyfsade siffror på sugbilarna på den tiden.
Dodge Charger 426 cui HEMI tog dom ut drygt 500hk ur vilket väl är runt 6,5l.
Visst, inte 100 hk per liter men ändå helt klart respektabelt! Betänk då att detta var över 30 år sedan.

Sen om jänkarna har stannat kvar i dåvarande motorteknik kan jag ej svara på.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nåja, om du ser tillbaka på muskelbilseran, (sent 60-tal, tidigt 70-tal) så hade man hyfsade siffror på sugbilarna på den tiden.
Dodge Charger 426 cui HEMI tog dom ut drygt 500hk ur vilket väl är runt 6,5l.
Visst, inte 100 hk per liter men ändå helt klart respektabelt! Betänk då att detta var över 30 år sedan.

Sen om jänkarna har stannat kvar i dåvarande motorteknik kan jag ej svara på.
Nej, det är 7,0 liter. Dessutom är det SAE-hästar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Och muller i en RS4 är inte ett riktigt muller, även om det låter bra mycket rarare än en slö jänk-motor. Men vill man ha det muller som de är vana vid så får man helt enkelt satsa på lite volym på cylindrarna.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top