sjukt vad föräldrar gör med sina barn

Hur många professionella kampsportare känner du? :rolleyes:

Inga, men för några år sedan så kände jag en kille som var barndomsvän med en del kända killar från den svenska biten av K1 och historierna man fick höra där ifrån var allt annat än rumsrena.

Och min fd chef var även vän med en del av de där killarna och varken han eller dom var speciellt drogfria på alla sätt och vis.

Och så fick jag lite höra lite mer från två killar som brukade hänga på samma gym och höll på med lite skumma affärer där....

Sen har vi ju tex shean sherk i MMA som skulle gå titelmatch, båda han och hans motståndare åkte på dopingtesterna innan finalen..

Så jag har haft pålitlig information, annars skulle jag inte säga något :tummenupp

Nöjd?

otur för dessa grabbar, det går ju faktiskt att dopa sig utan att det syns vid tester.

Tänk om man fått ett par hantlar när man var lite, istället för ett Tv-spel...

@Lagom

Jag tränar på ett ökänt gym med många byggare med stora meriter. SM-titlar och annat. Nu kör ju inte de i 70-kilosklassen direkt men eftersom jag hört folk ha påståenden som du har så har jag frågat några av byggarna som tillhört sverigeeliten om det kan stämma att bodybuilders verkligen kan vara rena och ändå befinna sig i eliten. Svaret jag får är snarast skratt och sedan en utläggning om att om de börjar med tester kan de lägga ner hela sporten och att det inte alls är särskilt farligt om man vet vad man gör. Och till saken hör att de faktiskt kan sjukt mycket om kroppen och olika preparat.

Det är ju naturligtvis vad jag alltid har "vetat" men jag har velat få det bekräftat bara av några som garanterat vet. Sen vill jag absolut inte förringa vikten av träning, kosthållning och även gener. Det finns nog få elitidrottare som faktiskt offrar så mycket för sin sport som de inom BB.

Och man kan ju alltid definiera bodybuilding på olika sätt. Allt som inkluderar att forma sin kropp med hjälp av muskler kan väl i princip klassas som bb. Huruvida fitnessutövare dopar vet jag inte. Det är nog rätt troligt att det figurerar frekvent där med.

En hel tråd med massa motargument och en Lagom =P

Fantastiskt.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2