sjukt vad föräldrar gör med sina barn

Fast om det är lagligt i ett land - är det livsfarligt i det land som väljer att ha det olagligt då?

Kanske är en ras-grej :hihi

Vad tycker du om tex heroin? Det är väl säkert lagligt i något annat land, och är det inte i sverige. Och det tycker jag väl är rätt livsfarligt ;)

Nej men seriöst så finns det nog en anledning till att steroider är förbjudet här i sverige, men samtidigt så tror jag att just roids kan vara relativt RELATIVT ofarligt om man gör det på rätt sätt och vid rätt tidpunkt i livet (inte när man är barn eller icke färdigutvecklad) under ett proffs överinseende.

Återigen till USA´s flitiga bruk och kunskaper inom just det, där har dom ju doktorer och träningsproffs som hjälper andra att bli riktigt kralliga. De flesta i ganska god kondition pga kunskap.

Fast om det är lagligt i ett land - är det livsfarligt i det land som väljer att ha det olagligt då?

Kanske är en ras-grej :hihi

Vet inte om du driver med oss nu, för jag hoppas du har lite insikt om varför steroider är förbjudna och vad deras bieffekter är

varför ens diskutera.. kan han inte vara en freak one of a kind som kan bygga muskler om de är så tekniskt omöjligt?
kanske han följde med pappa på gymmet en dag och tyckte de va de roligaste i hela världen?
han såg ju lite glad ut =)

självklart är de hemskt om han inte gör de frivilligt samt måste knapra pulver i gröten på morrron.

Vet inte om du driver med oss nu, för jag hoppas du har lite insikt om varför steroider är förbjudna och vad deras bieffekter är

Jo det har jag faktiskt och även fått steroidklassad läkemedel utskrivet av läkare.
Vid överdriven konsumtion så fanns det en hel del biverkningar som kunde uppstå.
Håller du dig till vad läkaren ordinerar så går det rätt bra.

Fast jag misstänker att du inte vet speciellt mycket och därför tror att man tappar kuken, får finnar över hela kroppen och förstorat hjärta och allt vad det skrivits i biologibäckerna på högstadiet.
Allt det där KAN hända, om du experimenterar med dig själv.

Det finns läkare som hjälper dig med det, efter de stängt sin klinik för kvällen.....

Jo det har jag faktiskt och även fått steroidklassad läkemedel utskrivet av läkare.
Vid överdriven konsumtion så fanns det en hel del biverkningar som kunde uppstå.

Är det ofta läkare ordinerar ut steroider när man muskelbygger :rolleyes:

Konstigt isf för de gym som jag hängt på så blev man banlyst om man blev ertappad med sådant.

Och hur ofta använder en muskelbyggare en normal mängd?!

Div trafikolyckor samt brännskador.
Drog på mig en brännskada igår senast :banana

Svullen arm och massa stickningar - life is goooood! :Bugar

Jo, jag misstänkte att det inte var just Insulin du syftade på men grejen är att väldigt många svenskar tar preparatklassat "läkemedel" utan att det för den skull är konstigt.

Att ungen gillart är väl inte så konstigt om han nu ser upp till sin far, som hejjar på honom etc. ungen är för liten för sitt bästa.

Sjukt var bara förnamnet... men som sagt, smaken är som baken. Rätt så delad och det vore för djävla tråkigt om alla tyckte likadant :D

behöver inte vara så, min grabb är 2.5 år och är sjukligt besatt av hockey och fotboll, främst hockey. jag kollar väldigt sällan på varken hockey eller fotboll på tv så från mig har han knappast fått ngn påverkan han bara älskar det av ngn anledning, inte för att jag blir speciellt ledsen för det då jag gillar dessa sporter själv men hinner ytterst sällan sätta mig ner å kolla på en match på tv.

har förövrigt ett klipp på grabben när han åker skridskor, han tjatar i princip varje dag om att han vill åka till ishallen och "pela hockey":) själv tycker jag att han är jätteduktig för att vara så liten och han ligger i framkant för sin ålder och jag uppmuntarar honom självklart om han nu vill spela hockey eller fotboll MEN jag TVINGAR ingen av mina barn att göra ngt dom inte själva vill, min 9-åriga dotter är jätteduktig på konståknining men för tillfället har hon tröttnat på att träna och då får det vara så! men självklart blir man stolt som förälder och då åker ju givetvis kameran fram för att föreviga det för framtiden:tummenupp [YOUTUBE-ID]8KvS4SDF6UU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Det är mycket bättre att ungarna sitter hemma, spelar tv spel, äter skit, o blir lika feta som sina föräldrar, för då sticker man inte ut från det som är bekvämt

Är det ofta läkare ordinerar ut steroider när man muskelbygger :rolleyes:

Konstigt isf för de gym som jag hängt på så blev man banlyst om man blev ertappad med sådant.

Och hur ofta använder en muskelbyggare en normal mängd?!

dom seriösa byggarna går under läkarens uppsyn ja. Preppen kan ha stora tryck mot lever,blodfetter,leder etc etc
Sen finns det ju svenssons som beställer en burk o tar 50mg om dagen utan att ens veta hur kroppen mår inutti.
Beror väl hel på, finns byggare som ligger på kur 12mån om året, sen finns det dom som gör uppehåll, allt beror på vilken liga du tillhör ^^

Kemisk obalans? Vad vet du om det?
Varför är det automatiskt dåligt när någon är i direkt tävlingsform?

Nej, jag vet ju självklart lika lite som dig i det här fallet då ingen av oss har befunnit sig på plats för att se ungen bli dopad.
Men det är bara något jag tar för givet, på samma sätt som jag tar för givet att alla Mr Universe knaprar steroider till frukost eller att alla ryska kulstötare äter ryssfemmor som jag äter chilinötter när jag dricker sprit.

Med kemiska preparat menar jag per automatik däremot inte steroider, det finns mycket annat också som en barnkropp inte ska ha i sig men som är helt ok för en vuxen människa.

dom seriösa byggarna går under läkarens uppsyn ja. Preppen kan ha stora tryck mot lever,blodfetter,leder etc etc
Sen finns det ju svenssons som beställer en burk o tar 50mg om dagen utan att ens veta hur kroppen mår inutti.
Beror väl hel på, finns byggare som ligger på kur 12mån om året, sen finns det dom som gör uppehåll, allt beror på vilken liga du tillhör ^^

Är man seriös om man går på anabola :va

Fast jag misstänker att du inte vet speciellt mycket och därför tror att man tappar kuken, får finnar över hela kroppen och förstorat hjärta och allt vad det skrivits i biologibäckerna på högstadiet.
Allt det där KAN hända, om du experimenterar med dig själv.

Det finns läkare som hjälper dig med det, efter de stängt sin klinik för kvällen.....

I veckan kom en fransk vetenskaplig studie fram till att de som fått tillväxthormoner (utskrivna av läkare) som barn dör i förtid.

Att det är en ökad risk för cancer är redan känt.

Dom två pojkarna kommer nog inte leva så länge med tanke på den belastningen de utsatts för.

Man att din lillasyster tränar fysträning 6 timmar om dagen ger inga skador på henne? Inga dåliga gener i er familj...

Dom två pojkarna kommer nog inte leva så länge med tanke på den belastningen de utsatts för.

Du menar att träningen kommer döda dom? Förklara gärna hur :lol

Man att din lillasyster tränar fysträning 6 timmar om dagen ger inga skador på henne? Inga dåliga gener i er familj...

Hon lyfter vikter 6 timmar om dagen, har personlig kostrådgivare och inga synliga muskler. Hardcore fail :yoparty

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...