Sjukt lång wheelie

Brukar knappt kännas. Men bakomvarande pratar alltid om fina rökpuffar. :tummenupp

Jo, det beror väl på lite hur man sätter ner framhjulet. Testa att sätta ner det lite snett... eller nä förresten, testa inte det. Det är väl då man får släpp som känns :)

För ett antal år sedan jobbade jag nere i Linköping. På väg hem på fredagen, med en icke hojkörande kollega i bilen, passerar vi just påfarten vi Nyköping Norra på E4:an på väg norrut. Då kommer en motard på påfarten och jag lättar lite på gasen för att släppa in, när motarden snyggt och kontrollerat lyfter framdäcket.

Vi ligger efter och vid Olstorp frågar min kollega hur länge man kan köra på bakhjulet egentligen. När vi passerade Uttersjön började vi båda tycka att "nu är det nästan fånigt".

Vid Tystbergaavfarten så tyckte vi att "nu får du väll ändå ge dig!". Vilket han gjorde kort.. typ 200 meter. Och sedan var framhjulet uppe igen.

Vid Vagnhäradsavfarten släppte han ner framhjulet och svängde av.

Denna någon var lyckligtvis klädd i en sporthoj.com-tröja så väl hemma kontaktade jag honom och frågade "why?". Orsak: Pyspunka på framdäcket. :D

Fake! Alla vet ju att man inte kan wheeeela med kardan.

Last edited:
Han har nog inte fått den informationen...

Jodå, det går fint att hjula med kardan.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back