Sjukt lång wheelie

Brukar knappt kännas. Men bakomvarande pratar alltid om fina rökpuffar. :tummenupp

Jo, det beror väl på lite hur man sätter ner framhjulet. Testa att sätta ner det lite snett... eller nä förresten, testa inte det. Det är väl då man får släpp som känns :)

För ett antal år sedan jobbade jag nere i Linköping. På väg hem på fredagen, med en icke hojkörande kollega i bilen, passerar vi just påfarten vi Nyköping Norra på E4:an på väg norrut. Då kommer en motard på påfarten och jag lättar lite på gasen för att släppa in, när motarden snyggt och kontrollerat lyfter framdäcket.

Vi ligger efter och vid Olstorp frågar min kollega hur länge man kan köra på bakhjulet egentligen. När vi passerade Uttersjön började vi båda tycka att "nu är det nästan fånigt".

Vid Tystbergaavfarten så tyckte vi att "nu får du väll ändå ge dig!". Vilket han gjorde kort.. typ 200 meter. Och sedan var framhjulet uppe igen.

Vid Vagnhäradsavfarten släppte han ner framhjulet och svängde av.

Denna någon var lyckligtvis klädd i en sporthoj.com-tröja så väl hemma kontaktade jag honom och frågade "why?". Orsak: Pyspunka på framdäcket. :D

Fake! Alla vet ju att man inte kan wheeeela med kardan.

Last edited:
Han har nog inte fått den informationen...

Jodå, det går fint att hjula med kardan.

Back