Sjukt lång wheelie

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Vet ej om den varit uppe innan, jag har inte sett den iaf....

[YOUTUBE-ID]dZT6-Tez5xU&NR=1[/YOUTUBE-ID]

Å en annan håller på å pinka i brallan om framhjulet lättar nåra meter :näsblod !

Synd att man inte får se lite till när han sätter ner. Framhjulet står ju stilla, han borde få ett ganska duktigt framhjulssläpp, eller?
Mitt framhjul åker ner lika fort som det åker upp, så jag har ingen egen erfarenhet, men jag har hört andra som fått duktiga framhjulssläpp när de sätter ner.

Synd att man inte får se lite till när han sätter ner. Framhjulet står ju stilla, han borde få ett ganska duktigt framhjulssläpp, eller?
Mitt framhjul åker ner lika fort som det åker upp, så jag har ingen egen erfarenhet, men jag har hört andra som fått duktiga framhjulssläpp när de sätter ner.

Oftast så ryker det bara om däcket :)

Finns en del sånna filmer på youtube. Handlar ju mest om att kunna stå/sitta så avslappnat som möjligt så man inte får mjölksyra direkt för att inte tala om att orka mentalt, måste bli lite tråkigt efter ett tag :D. Teknikmässigt är det ju ingen skillnad på 2km och 2mil.
Har lite vagt för mig att världens längsta wheelie hålls av nån liten japan som kört typ 2000 varv runt runt i nån arena :rofl

Jäklar, det där var en liten bit ja, jag blir nervös bara mitt framhjul lämnar mark..

Brukar knappt kännas. Men bakomvarande pratar alltid om fina rökpuffar. :tummenupp

Brukar väll snarare vara så att oljepumpen inte får tag i någon/mindre olja i den vinkeln på vissa hojar.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande