Sjukt lång wheelie

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Vet ej om den varit uppe innan, jag har inte sett den iaf....

[YOUTUBE-ID]dZT6-Tez5xU&NR=1[/YOUTUBE-ID]

Å en annan håller på å pinka i brallan om framhjulet lättar nåra meter :näsblod !

Synd att man inte får se lite till när han sätter ner. Framhjulet står ju stilla, han borde få ett ganska duktigt framhjulssläpp, eller?
Mitt framhjul åker ner lika fort som det åker upp, så jag har ingen egen erfarenhet, men jag har hört andra som fått duktiga framhjulssläpp när de sätter ner.

Synd att man inte får se lite till när han sätter ner. Framhjulet står ju stilla, han borde få ett ganska duktigt framhjulssläpp, eller?
Mitt framhjul åker ner lika fort som det åker upp, så jag har ingen egen erfarenhet, men jag har hört andra som fått duktiga framhjulssläpp när de sätter ner.

Oftast så ryker det bara om däcket :)

Finns en del sånna filmer på youtube. Handlar ju mest om att kunna stå/sitta så avslappnat som möjligt så man inte får mjölksyra direkt för att inte tala om att orka mentalt, måste bli lite tråkigt efter ett tag :D. Teknikmässigt är det ju ingen skillnad på 2km och 2mil.
Har lite vagt för mig att världens längsta wheelie hålls av nån liten japan som kört typ 2000 varv runt runt i nån arena :rofl

Jäklar, det där var en liten bit ja, jag blir nervös bara mitt framhjul lämnar mark..

Brukar knappt kännas. Men bakomvarande pratar alltid om fina rökpuffar. :tummenupp

Brukar väll snarare vara så att oljepumpen inte får tag i någon/mindre olja i den vinkeln på vissa hojar.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show