Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beskedet från Däckonline.
De menar att det inte är nåt fel på däcket och att jag ska pröjsa för det. Haha helt sjukt.
Förra däcket, glashalt. Nya perfekt grepp.... men inget fel.![]()
Beskedet från Däckonline.
De menar att det inte är nåt fel på däcket och att jag ska pröjsa för det. Haha helt sjukt.
Kan det vara värt besväret att lägga på det hala igen, och filma besvären? Och sedan filma med det nya, och visa jämförelsen?
Klart du inte ska betala, och kräver dom ändå att du ska betala så kräv att få tillbaka däcket så du kan polisanmäla dom. Då undrar jag vad dom säger...Beskedet från Däckonline.
Hade TS köpt sitt däck hos sin lokala MChandlare kanske verkstaden hade kunnat prova och konstatera att däcket var kass och med sin nära relation till importören beslutat att konsumenten skulle skulle bli ersatt med ett nytt. Kanske.
Tråkig inställning. Självfallet ska däcken vara korrekta oavsett om man köper av handlare eller via nätet, speciellt svensk näthandel som lyder lika mycket under KKL som den lokale mchandlaren. Hur sedan handlaren sköter reklamation mot leverantör ska slutkund inte behöva bry sig om.Sorry...missade det ja...
till TS skyll dig själv och sluta gnälla!
Tråkig inställning. Självfallet ska däcken vara korrekta oavsett om man köper av handlare eller via nätet, speciellt svensk näthandel som lyder lika mycket under KKL som den lokale mchandlaren. Hur sedan handlaren sköter reklamation mot leverantör ska slutkund inte behöva bry sig om.
Att man säkerligen har en bättre förhandlingssits med en lokal mchandlare är en annan femma men lagen är likadan i båda fallen. Och följer inte handlaren lagen så får man gnälla...
Utifall Du händelsevis inte var ironisk i Ditt inlägg...:Det här som Rylander skriver ovan att det är olika blandningar på ett däck tänkt för asien jämfört med Europa det hade i alla fall jag ingen aning om. Det är med andra ord farligt med parallellimporterade däck (eller kan vara)
Jag trodde att ett 190/55 ZR17M/C (75W) MICHELIN Pilot POWER betydde samma blandning, detta då de heter exakt likadant överallt. Smartare vore enligt mig att låta däcket gjort för asien heta Pilot power A om det är gjort för asien och Pilotpower E om det är gjort för Europa - För det måste väl finnas fler än mig som inte hade en aning om att det finns en kod som berättar vilken marknad däcket är gjort för ??...
Hade TS köpt sitt däck hos sin lokala MChandlare kanske verkstaden hade kunnat prova och konstatera att däcket var kass och med sin nära relation till importören beslutat att konsumenten skulle skulle bli ersatt med ett nytt. Kanske.
Utifall Du händelsevis inte var ironisk i Ditt inlägg...:
Myt! Stor, fet myt, att däck har olika gummiblandningar trots samma namn men beroende på vilken "marknad" de är tillverkade för. Avhandlat, diskuterat och konstaterat i femtioelva gamla däckstrådar bara här på SH.com. Betänk för ett ögonblick risken för en tillverkare om t ex en sändning däck avsedda för den asiatiska marknaden skulle råka hamna i USA och ett antal förare med stämningslystna advokater i bekantskapskretsen skulle köra åt pipsvängen...
Att myten aldrig dör kan iofs bero på att det ibland finns en tilläggsbokstav i beteckningen, då talar vi om ett däck som av en MC-tillverkare specificeras med (oftast) något annorlunda stomme för att bättre passa till en specifik hojmodell (t ex tyngre sporttourers).
Därmed inte sagt att det inte är lämpligt att hålla sig till sin lokale däcknasare eller svensk leverantör, särskilt om man inte kränger själv eller är osäker i största allmänhet på de svarta runda ringarna. Det kan väl vara värt några lusidorer att ha en bra kontakt på örfils avstånd (eller som i alla fall talar samma språk)?
Men rätt ska våra rätt, och myter mår ingen bra av...![]()
Utifall Du händelsevis inte var ironisk i Ditt inlägg...:
Myt! Stor, fet myt, att däck har olika gummiblandningar trots samma namn men beroende på vilken "marknad" de är tillverkade för. Avhandlat, diskuterat och konstaterat i femtioelva gamla däckstrådar bara här på SH.com. Betänk för ett ögonblick risken för en tillverkare om t ex en sändning däck avsedda för den asiatiska marknaden skulle råka hamna i USA och ett antal förare med stämningslystna advokater i bekantskapskretsen skulle köra åt pipsvängen...
Att myten aldrig dör kan iofs bero på att det ibland finns en tilläggsbokstav i beteckningen, då talar vi om ett däck som av en MC-tillverkare specificeras med (oftast) något annorlunda stomme för att bättre passa till en specifik hojmodell (t ex tyngre sporttourers).
Därmed inte sagt att det inte är lämpligt att hålla sig till sin lokale däcknasare eller svensk leverantör, särskilt om man inte kränger själv eller är osäker i största allmänhet på de svarta runda ringarna. Det kan väl vara värt några lusidorer att ha en bra kontakt på örfils avstånd (eller som i alla fall talar samma språk)?
Men rätt ska våra rätt, och myter mår ingen bra av...![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |