Sjukt frän sleeper!!

Vilket kul bygge! Även om jag gillar ljudet i original A-Forden så var det kul att på byggbilderna se hur väl de lyckats få 16-ventilaren att se sidventillik ut!

Coolt med ådrade fälgreplikor i alu :rofl

/J

Vilket kul bygge! Även om jag gillar ljudet i original A-Forden så var det kul att på byggbilderna se hur väl de lyckats få 16-ventilaren att se sidventillik ut!

Coolt med ådrade fälgreplikor i alu :rofl

/J

Ja, lite som en busamotor i en Vincent eller nåt från -29.
Kolla deras renoveringar i övrigt också... sanslös puts!

Kul bygge! Uppfriskande med fritänkare som törs gå utanför v-8 mallen, den här borde man kunna åka på orginalarträff med:)

Kul bygge! Uppfriskande med fritänkare som törs gå utanför v-8 mallen, den här borde man kunna åka på orginalarträff med:)

Ja det är så typiskt finskt på ngt sätt, vad sätter en finne i en hotrod....en rallymotor naturligtvis!

Hela bilen är en så spännande konstig mix av gammalt och nytt, chassie och karossrenoveringen är ju i det närmaste musealt korrekt. Men sedan denna motor, som tom förses med gammaldags dummy-tändstift och manipulerat tändsystem som ska få den att låta A-ford med en knapptryckning på växelspaken. Mycket mycket..... finskt :tummenupp

Det var nog lite så dom tänkte förr i tiden, fast dom kunde bara inte. :(

Man vill krocka i dock. Det sista man hör innan Micran plöjer igenom fronten och in i kupen är ljudet av ryggraden när den knäcks i tre bitar... Men å andra sidan: Vem har sagt att dom tänker krocka?! :yoparty

Den killen är grym och har gjort ett fantastiskt jobb med hans Amazon.
Jag såg den på Action Meet i somras där han luftade den på strippen (bara en sån sak), men jag vill dock inflika att den inte levde upp till förhoppningarna riktigt.
Som ett exempel hade han polerat hela bilen förutom listerna vid framrutorna som fortfarande hade lite apelsin-look.
Sedan var det lite smådetaljer som kunde gjorts bättre, men detta är min personliga åsikt och tjaa, smaken är som..

En till sak, man kan nog inte jämföra A-forden med Vöx Amazon riktigt. Det är inte samma koncept riktigt, även fast båda är oerhört genomarbetade.

En av få Fordar jag faktiskt skulle kunna mig tänka betala för att få.

Typ som en " remake för 2000talet " på Eulalia2 :tummenupp
Annan årsmodel (-32) men Fåård !
eulalia11bil.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...