Sjukt bra priser i Dubai

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Vi var och kollade in hojar i dubai igar...

Fy :cdevil sager jag... Helt sjukt!

En flong NY cbr1000rr kostade t.ex 44.000 Dhs
(1 Dhs ar i dagens kurs ca 2,10 Sek)

En nu MV augusta gar for 120.000 om jag minns ratt.
Den var inte SA billig, jag tror MV har enhetspris WW?

Harley ar billiga... (bara namner det)

Shipping gar pa 10 boppor och ska nu kompisen som ar har pa kontrakt skicka en bil, sa hyr vi en 40-fotare tillsammans. Nan som vill ha med en bage till vrakpris?

I morrn ska jag nog kolla in DACK!
ETT borde man ju kunna ta som handbagage pa flyget.

Dr.Bike skrev:

Shipping gar pa 10 boppor och ska nu kompisen som ar har pa kontrakt skicka en bil, sa hyr vi en 40-fotare tillsammans. Nan som vill ha med en bage till vrakpris?

Hmm har inporterat ett par bilar mm men ej därifrån har ni kollat upp
så det inte blir probs när ni kommer hem? :confused:

Glöm inte moms och tull, då är det inte så billigt längre.

Dr.Bike skrev:

WOHOOO .. var finns Dubai-katalogen online??? Kan man få tag i lite av varje?

sandstream skrev:
Glöm inte moms och tull, då är det inte så billigt längre.

Ja hur ar det med det dar nufortiden?
Jag har importerat x antal bilar fran tyskland och dar slipper man ju sant.

Men det har ju varit beggat, och det tankte vi nog se till att detta ar oxa, d.v.s vrida fram rakneverket till vad det nu ar (600mil) for vad betraffar beggade fordon iaf fran europa sa betalas ju momsen i det land man handlar, och beggade fordon ar inte foremal for tull.

Tillagg: I detta land ar skatten NOLL % och momsen, om det finns nan (vet ej) sa ar den isf nan enstaka %.
Kompisen som ar har pa kontrakt skattar har... dvs inte alls.... samtidigt som var arb.givare ff betalar in for ATP och andra avgifter. Samre lander finns att jobba i.
Jag, avis? :hihi

Last edited:
Dr.Bike skrev:

Men det har ju varit beggat, och det tankte vi nog se till att detta ar oxa, d.v.s vrida fram rakneverket till vad det nu ar (600mil) for vad betraffar beggade fordon iaf fran europa sa betalas ju momsen i det land man handlar, och beggade fordon ar inte foremal for tull.

Det är ju inte inom EU, helt andra regler då väll?

kowal skrev:
Det är ju inte inom EU, helt andra regler då väll?

JO det var det jag pokulerade over...
Ska surfa in pa VV sida samt Tullverket. De har bra info.
Daremot bilbrovningen var snala, jag forsokte kolla upp en grej till mekforumet (avgasutblasets vinkel) men regelbockerna ar avgiftsbelagda...
(det tror jag strider mot offentlighetsprincipen, och det har de fatt veta i samma mail som fragan om vinkeln.. :hihi)

Andra statliga mynd. har ju annars huvuddelen av sina publ. pa natet numera, till allman beskadan.

Sa ni som glomt SoldF var sa goda och las pa om hur ni skjuter chefen forst!!
www.soldf.com (nej denna ar inte fm sida, men ratt kul!)

Last edited:
Dr.Bike skrev:

Tillagg: I detta land ar skatten NOLL % och momsen, om det finns nan (vet ej) sa ar den isf nan enstaka %.
Kompisen som ar har pa kontrakt skattar har... dvs inte alls.... samtidigt som var arb.givare ff betalar in for ATP och andra avgifter. Samre lander finns att jobba i.
Jag, avis? :hihi
Tror inte det räcker med att skruva mätaren skall ha varit påställd/andvänd i ett halvår tror jag Tyskland funkar (de har ju dessutom inget samarbete med Sverige) men i det här läget kan du nog åka på tull och skatt sen har du ju inreggningen att tänka på..
Har för mig att det va nån som gjorde allt som krävdes från ett liknande land
han missade en säsong (pga reggning och väntan i tullen)och la i slutändan nästan samma pengar + att när den var reggad och klar för att åka med så var den billigare hemma (Höstpris). kolla upp allt innan du jagar upp dig för mkt och lycka till :tummenupp

det är 25%moms på summan som bilen eller mc kostar och 10% för något annat tror skatt, om man importerar utanför eu så tänk till och räkna vad det kommer blir,,, nytt fordon måste vara 6 månader gammalt och 600mill inte hundra men tror att det var något somt

Dr.Bike skrev:
Sa ni som glomt SoldF var sa goda och las pa om hur ni skjuter chefen forst!!
www.soldf.com (nej denna ar inte fm sida, men ratt kul!)

:lol

knyt en kontakt som man kan återkomma till, lycka till.

lois skrev:
är du i dubai nu eller :confused:

As we speak.

Inte i Dubai just i detta ogonblick, men i Abu Dhabi.

(bor i Abu Dhabi, som ar huvudstad i UAE. Dubai ligger 10 mil harifran, och vi aker dit i morrn for att kolla pa fler hojar, samt autodromen dar jag missar Phil Collins!!! han upptrader dar den 10:e!!)

:död ingen hann val uppfatta det fatala stavningsfelet? jag glomde ett K i ordet Kolla...

det ska vara grymt fint på vissa ställen va guld hantag i badrummen m.m.m hah aha aahah grymmt då har man för mycket pengar :tummenupp
är det härligt ute liv där finns det något drag i olje hållan :lol

Innan du handlar däck för hela reskassan så kolla inom vilket temperaturområde de jobbar i. Lite varmare i Dubai än Skandinavien...

Skatt & moms tillkommer på i princip allt utanför EU. Plockar man hem ett fordon utanför EU ska man se till att man får CoC-intyg eller liknande typintyg från ursprungslandets agentur annars blir det problem vid reggningen med avgasprov etc som följd.

lois skrev:
det ska vara grymt fint på vissa ställen va guld hantag i badrummen m.m.m hah aha aahah grymmt då har man för mycket pengar :tummenupp
är det härligt ute liv där finns det något drag i olje hållan :lol

Forra gangen jag var har bjod kunderna oss tva vitingar hit:

www.emiratespalace.com

Varldens dyraste byggnad hittills!! Guld OVERALLT, marmor the works INGET har sparats! Kolla bilderna (forstora dem) och hapna... ,en liten strakkvartett i varje sal, och uppassning sa man nastan blev irriterad... Vi trodde inte vara ogen, och hotellet vi bor pa som ju inte ar ett talt 12 direkt kandes anda fjuttigt nar man kom hem!

www.rotana.com/Aspx/Hotel.aspx?HotelId=5

majtii skrev:
Innan du handlar däck för hela reskassan så kolla inom vilket temeraturområde de jobbar i. Lite varmare i Dubai än Skandinavien...

Skatt & moms tillkommer på i princip allt utanför EU. Plockar man hem ett fordon utanför EU ska man se till att man får CoC-intyg eller liknande typintyg från ursprungslandets agentur annars blir det problem vid reggningen med avgasprov etc som följd.

Tack! Just det: Certificate of Conformity.

Men... ar inte det ett standarddokument numera efter 1997 eller nat sant? Saljs det fordon UTAN detta oht?
Det far ju inte glommas, men: Behovs det da dessa fordon kommer tas som flyttgods? HAr for mig att sv.myndigheter (hur sjukt det an later) i stort sett skiter i typintyg osv nar det ar flyttgods.
Ar det import for eget bruk daremot...

Skall Kollas!!
Tack Majtii

Fasen vad det "ollas" HELA tiden i denna trad... K;et sitter limmat tror jag :hihi

BTW: f-n jag missar UAE desert open! (dar annie seel kom sexa forra aret!) Det startar i helgen nasta vecka.

Last edited:
Dr Bike ... har de grusbusmaskiner till vettiga priser?
Börjar ju bli säsong för en sån :o)

Klart att det blir tull och moms på ett fordon importerat från ett icke EU-land.

Standarddokument inom EU men antagligen inte i övriga världen.
Möjligt att alla länder har sin variant på intyget men om en endaste skruv skiljer mot den EU-typade är det kört, iaf enligt intyget.

Viktiga är att intyget visar att motorfamiljen finns typad inom EU, hastighetsmätare i km och att alla lampor fyller E-normen etc.
Förr i tiden fick man inte igenom en Kalifornienmodell trots att dessa har renare avgaser än någon annanstans.

Flyttgods är det gyllene undantaget (åtminstone var). Då åsidosätts en massa regler men man måste varit skriven utomlands (inom EU räknas ej) minst 12 mån och fordonet måste varit i bruk minst 6 månader.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis