Sjukt bra kört!

Status
Ej öppen för fler svar.

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Äh, låt lillgrabben tycka att det är kul/coolt/whatever. I slutändan har Darwin ändå rätt, vi får helt enkelt hoppas på att han mognar/omkommer snabbt innan han hinner åsamka skada på tredjepart :rolleyes:


MEN BARA FÖR JA GILLAR ATT SE NÄR FOLK KÖR SÅ HÄR BETYDER INTE DET ATT JAG KÖR SÅ! :mad:
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag kan också köra på bakhjulet, på både 1,2,3,4:an osv.
Men jag gör det inte i närheten av andra trafikanter.

Så, jag säger som många övriga. Gör om, gör rätt, gör bra!
 

Konrad Haifa

Guest
Bra kört men noll respekt!

3-4 st har kul medans >100 andra trafikanter blir överraskade, förbannade och irriterade och ger dom flesta andra skötsamma mc-förare dålig cred. Dom visar ingen respekt. Och dom får ingen respekt...
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Alltså... nu hängde inte jag på SH "back in the days" så jag vet inte hur det var då, men måste säga att jag blir lite trött över den här moraltävlingen som verkar pågå på sajten. Jag tycker att alla brassahelvetpåmotorvägsrullar blir tråkiga efter första omkörningen men måste alla gnälla så satans mycket?.

TS har i många av sina inlägg visat att han är en smått otålig 16-åring som inget hellre vill än att slänga sig på valfri literhoj och brassa så mycket det går. Men folk som han måste väl också få finnas på sajten? Han går väl knappast till personangrepp? Tycker ni filmen är dålig så skriv det då. Men sluta spela över så förbannat! Jag trodde inte SH skulle vara så pk som det har visat sig på senare tid. Man blir trött...:död
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kortar ner det lite.


Gissningsvis så börjar väl många på forumet tröttna på att läsa om hur deras nära, kära och bekanta avslutar sina liv i diverse räcken och andra bilar.

Man kan köra sportigt och busigt, men kanske välja sina ställen lite bättre.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Alltså... nu hängde inte jag på SH "back in the days" så jag vet inte hur det var då, men måste säga att jag blir lite trött över den här moraltävlingen som verkar pågå på sajten. Jag tycker att alla brassahelvetpåmotorvägsrullar blir tråkiga efter första omkörningen men måste alla gnälla så satans mycket?.

TS har i många av sina inlägg visat att han är en smått otålig 16-åring som inget hellre vill än att slänga sig på valfri literhoj och brassa så mycket det går. Men folk som han måste väl också få finnas på sajten? Han går väl knappast till personangrepp? Tycker ni filmen är dålig så skriv det då. Men sluta spela över så förbannat! Jag trodde inte SH skulle vara så pk som det har visat sig på senare tid. Man blir trött...:död

Kan ju vara så att vi som varit med ett tag börjar bli trötta på att vissa måste skapa dåligt rykte över något som redan har dåligt rykte. Svensson är skitless på idioter som beter sig på det där sättet, dessutom är det sååå 2001, vi har ju sett det 1000 gånger redan och personligen ledsnade jag 2002.

Problemet är att Svensson sitter i trafikutskottet, på Trafikverket, jobbar på försäkringsbolag eller är på något annat sätt inblandade i våran framtid med hojåkande.
Det känns som att den allmänna attityden på SH äntligen börjar fatta detta. Det handlar inte om moralpredikande, det handlar om att fler och fler fattar att vi har nära vänner som dör där ute på vägen. Det är nog med alla rena olyckor där saker bara händer utan idiotkörande, varför måste vi dessutom försöka skapa dessa olyckor själva?

Jag är skitless på mc-olyckor, jag är skitless på att flera av mina vänner inte kan gå normalt, sitter i rullstol eller har dött och om inte vi försöker ta ett visst ansvar så vete fan vem som skall göra det.
Det är precis som de som jobbar med fiskeindustri och vägrar lugna ner sig med fisket, de fattar inte att om de fiskar upp all fisk så har de iallafall inget jobb.

Om vi fortsätter att bete oss i trafiken och köra ihjäl oss eller andra så kommer vi inte att kunna köra hoj i framtiden, det kommer "svensson" att se till, och "svensson" har möjlighet att se till det, tro mig...

Till TS. Ja du får mycket skit för att du lägger ut en sån här film och dessutom tycker att den är häftig.
Tänk på att den mesta skiten kommer från folk som faktiskt bryr sig om dig och din framtid, Ingen av oss vill att du slutar som ett kylarmärke på en Scania, tänk på det när du läser kommentarerna...

På onsdag är det kortege för en kär vän och hojbroder, jag hoppas att jag slipper se fler korteger...
 

s-flow

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
XT1200Z -11
Nä, helt ärligt en trist film. Ingen bra känsla och så såg det vingligt ut :confused:
 

bus

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki GS 850 -81
köra fort
slanga
kryssa mellan bilar
filma
till och med kasta in lite SM och R...

Näpp. Sett det förut.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
önskar också att jag kunde slanga sådär bra :D.
ang körningen så ja, vad säger man.

såg inte många barnvagnar, ej heller några rondeller eller övergångsställen så det drar ju ner betyget en del.

betyg: en :hojsmilie av fem möjliga.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Ok. Jag kanske skrev lite väl aggressivt.:)
Jag fattar att alla motorcyklister får stå för konsekvenserna av fåtalet som kör som svin, och dessutom filmar det. Jag försöker tänka på det varje dag när jag är ute och kör.

Men i min enfald trodde jag SH var lite som en fristad där man skulle kunna snacka om både laglig och olaglig körning utan att det utvecklas till en samhällsdebatt och moralpredikan efter tre inlägg. Men antagligen är det en naturlig utveckling av den högre medelåldern jämfört med ex. 2002.

Nu ska jag inte skriva mer i den här tråden. Känns som jag sagt mitt. Hoppas ni förstår att jag förstår!:)
 
  • Gilla
Reaktioner: Lx3

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Och med tanke på att SH fångar säkert 75-80% av rikets sporthojspiloter så tror du inte att jargongen här inne påverkar beteendet på vägarna?

:va

Med tanke på att 75-80% av dom sporthojspiloter jag träffar i verkliga livet utanför sh.com påstår att dom har konto men aldrig är inne längre antar jag att de inte känner sig representerade.

MEN BARA FÖR JA GILLAR ATT SE NÄR FOLK KÖR SÅ HÄR BETYDER INTE DET ATT JAG KÖR SÅ! :mad:

Här är poängen.

Normala människor kör inte så som dom sett i en film, men däremot är roligare att se en sån här film än valfri banfilm.

Eller en demonstration av reflexvästar från SMC.

Svensson skiter nog i dessa filmer, dom har redan läst att HA kör mc så vi är redan hatade.
 
Last edited:

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
OT: Ni som låter som min farmor: Håll käft å ta erat PK gnäll någon annanstans..
OnT: Ser ju ut som en vanlig dag till jobbet.. Finns dock potential hos grabbarna :)

(så här svarar man på en sån här tråd. inte bara en massa OT nonsens... för fan lär er lite forumhyffs, Mod ta bort OT och eventuellt min kommentar för att den är så "hemsk")
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Men i min enfald trodde jag SH var lite som en fristad där man skulle kunna snacka om både laglig och olaglig körning utan att det utvecklas till en samhällsdebatt och moralpredikan efter tre inlägg. Men antagligen är det en naturlig utveckling av den högre medelåldern jämfört med ex. 2002.

Det tycker jag också att det ska vara.. debattera är kul..

Problemet som alltid uppstår är att den ena "sidan" ofta (inte alla, men många) är plockade direkt ur intelligensreserven och därför slutar den eventuellt vettiga debatten efter en och en halv sida med att den sidans anhängare lyckas med konststycket att offentligt idiotförklara sig själva genom uselt stavade inlägg och argument som skjuts ner av en lågstadieelev.

Sen fortsätter trådarna växa med 20 sidor stating the obvious-kommentarer.

Jag får medge att jag tyckte det var ganska kul förut, men det känns lite som att historien upprepar sig..
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Med tanke på att 75-80% av dom sporthojspiloter jag träffar i verkliga livet utanför sh.com påstår att dom har konto men aldrig är inne längre antar jag att de inte känner sig representerade.



Här är poängen.

Normala människor kör inte så som dom sett i en film, men däremot är roligare att se en sån här film än valfri banfilm.

Eller en demonstration av reflexvästar från SMC.

Svensson skiter nog i dessa filmer, dom har redan läst att HA kör mc så vi är redan hatade.

De sporthojsåkare som inte längre hänger här gör väl det av anledningen att majoriteten stör sig på vansinneskörning? Det är föga roligt att vara i ett sällskap som säger emot en hela tiden?
Sen kan du väl inte påstå att det är roligare att se en film där folk riskerar liv och lem på allmän väg med ganska kass bakhjulskörning och omkörningar på fel sida än en film där duktiga individer framför en hoj på bana? Då kanske vi kan lägga ner SBK och MotoGP med en gång och hänvisa till GR youtubeklipp?

Sen tror jag inte "Svenssons" skiter helt i dessa klipp. För det första blir de förbannade/rädda när någon blåser om dom på fel sida i 200 knyck på bakhjulet sen så väcker dessa klipp onödigt stor irritation. Vi såg det ju senast i rikstäckande TV i fjol eller förfjol (kommer inte ihåg vilket det var), angående stollkörning på bulten?

Förbudsivrarna får jäkla mycket vatten på sin kvarn oavsett om det är "ballt" eller inte.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Var 17 håller Pizzabagarn hus (?!), när vi behöver hans mästerliga insikter o kunskaper i just detta eminenta ämne...a.k.a. gooning/slangning/trashing på allmän väg :mad: VARNING!! *Bra sjuk körning* :glömdet


[YOUTUBE-ID]jl0Y5uPvnAI[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top