Sjukjobba

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Eftersom jag är ovanligt intressant i mina inlägg tänkte jag starta ett nytt inlägg som är nästan överjordiskt intressant.

Jag är krasslig.
Trodde det var mest allergi, men verkar vara allergi + förkylning, hur det nu går till.
Eftersom ingen kunde byta av mig så är jag på jobbet ändå, och (med allas välsignelse) sprider mina förkylningsbakterier över hela stället.

Är man dumm i hövve när man ställer upp fastän man inte borde?
Eller hör det liksom till sund arbetsmoral?
Kan det va så att man helt enkelt har ekonomisk panik?
Eller Har man bara inte läst på tillräckligt?

Alternativt kan det ju vara så att man är såpass risig så man inte ens minns att man var sjuk, så man gick till jobbet ändå...

Jag fattar fan ingenting.

Man blir förbannad. :mad:

Ibland kan jag tycka att folk känner efter för mycket men när det gäller sjukdomar så blir folk dumma i huvet. Folk får ha kroniska besvär med smärtande armbågar, knän och annat men tycker "Äh, det går över förr eller senare.". Några veckor efteråt är det ännu värre... "Kanske jag skulle gå till doktorn...?". En vecka senare "Jag har bokat in tid idag på sjukan och dom ska kolla en massa saker.".

Är man sjuk ska man vara sjuk, inte springa runt på jobbet och göra saken värre. Du har försäkringar genom jobb och annat så att du får ut pengar ändå.

Det är min uppfattning.

Givetvis så beror det på hur pass sjuk man är.

Förutom 2 längre sjukskrivningar (som båda krävde sjukhusvård) så kan mina sjukdagar dom senaste 20 åren räknas på fingrarna. Som Carnivore säger, smittar man inte kan man jobba.

Har jag förstått det här rätt?

Eftersom ingen kunde byta av dig ställer du upp och går till jobbet trots att du är sjuk. Väl där.... så börjar du surfa sporthoj?

Ja, rent förbannat jobbigt.
Fast åas var det inte det jag pratade om.
Mest sjukspridning.
Att jag klarar av att vara här är det inget snack om.
Bara trist om alla ska bli risiga pga mig.

Ja, rent förbannat jobbigt.
Fast åas var det inte det jag pratade om.
Mest sjukspridning.
Att jag klarar av att vara här är det inget snack om.
Bara trist om alla ska bli risiga pga mig.

Om du ändå bara sitter och surfar kan du lika gärna vara sjuk hemma istället?

Absolut!

Men nu är jag på jobbet eftersom de saknar andra som kan ta min roll.
Känns som sagt mest illa om folk blir sjuka pga att jag är det.

Brukar du utbyta kroppsvätskor på jobbet kanske du skall stanna hemma, annars kan du ju alltid varna kollegorna att du är krasslig så dom håller sig någon meter ifrån dig.

Ähhh.....

Arbetsmoral är fan överskattat. Är man sjuk så är man.. Tipset är att stanna till efter kl 12, samma dag som du vill sjuka dig så får du bara en halv karrensdag.

Min arbetsmoral försvann ungefär samma dag som mitt lönekuvert kom i lådan. Inget snack om saken. Handlar inte om att man är arbtesskygg. Men den jävla skattesatsen vi har i vårt land så ska man fan kunna stanna hemma med gott samvete tills man är frisk.

Sen om folket på jobbet bölar över att man är sjuk för de saknar folk, det är ju pissigt läge. Anställ timmisar, eller härda ut.

Man har fan inget igen för att gå och knega när man är sjuk, enda du får är att du blir mer sjuk. Man hinner aldrig bli frisk. Också slutar det med att du går och jobbar några dagar fast än att du e kass, så kommer du behöva ligga hemma dubbelt så länge bara för du väl inte stannat hemma från början. Eller så smittar du ner halva jobbet..

Så kontentan är.. Stanna hemma, våga vägra jobba sjuk.. Så länge man inte får någon bonus för ett lågt antal sjukdagar så kommer jag fan inte sätta min fot på jobbet om jag är kass..

:kulspruta

Har jag förstått det här rätt?

Eftersom ingen kunde byta av dig ställer du upp och går till jobbet trots att du är sjuk. Väl där.... så börjar du surfa sporthoj?

Han har för fan inte cancer, hur svårt är det att knappa på datorn. Är du sjukad för remautism så kanske det är lite tvivelaktigt, men annars kör på. Killen behöver ju resonera med oss och rensa sitt samvete.

Eller gör som jag. Surfa SH på jobb, haha :D

Last edited:
Eftersom ingen kunde byta av mig så är jag på jobbet ändå, och (med allas välsignelse) sprider mina förkylningsbakterier över hela stället.

Det är dumt att gå till jobbet fast man inte borde om man är sjuk och sjukdomen är i den fas där den är smittsam. Säg att ett par på ditt jobb nu blir sjuka och tillskillnad från dig väljer att stanna hemma. Då blir det verkligen ont om folk på arbetsplatsen. Är du verkligen så oumbärlig att du måste ta ditt skift eller skulle de klara sig med en man mindre om nu ingen annan kunde ställa upp och byta? Troligtvis hade de inte haft något alternativ.

Många människor säger sig aldrig haft en sjukdag i hela sitt yrkesliv brukar tillhöra en kategori människor som aldrig lyssnar på kroppens signaler. Förr eller senare straffar det sig beroende på vilken typ av jobb man har.

Det är få som aldrig åker på förkylningsvirus. Speciellt om de har småbarn som går i skolan eller på dagis. Gör dina kollegor en tjänst genom att vara noga med att tvätta händerna :)

Förutom 2 längre sjukskrivningar (som båda krävde sjukhusvård) så kan mina sjukdagar dom senaste 20 åren räknas på fingrarna. Som Carnivore säger, smittar man inte kan man jobba.

Hade en sån tomte på förra jobbet (fryslager) 36 år utan sjukskrivning, inte ovanligt med istappar hängande från snoken..

Jag skulle bli galen om jag blir smittad bara för att någon annan inte kan hålla sig hemma under smittningsperioden :mad:
Stanna hemma och bädda ner dig nästa gång, åtminstone de två första dagarna.

Är man bakfull får man också vara hemma för övrigt :mattias

Man ska inte gnälla.
Staten ska ha sitt och sjuklön blir ingen rik av.

Du gjorde helt rätt.
Blir de andra sjuka och stannar hemma så får du ju dessutom bevisat att de är svagare människor än dig. Du ska vara alfahanen!!!

Sjuk är man när man bryter ETT PAR BEN! Ett ben räcker inte. Vid nackfraktur så finns det stödkrage och man kan fortfarande arbeta.

Ta en treo :lol

Krya dig....

Jag skulle bli galen om jag blir smittad bara för att någon annan inte kan hålla sig hemma under smittningsperioden :mad:
Stanna hemma och bädda ner dig nästa gång, åtminstone de två första dagarna.

Är man bakfull får man också vara hemma för övrigt :mattias

Blir du smittad är du svag.

Är du hemma för bakfylla ska du få sparken. :mattias

Last edited:
Blir du smittad är du svag.

Ja eller hur :huvet Säg den person som står emot magsjuka, influensa och andra högt smittsamma sjukor :näsblod

Angående bakfyllan så borde det vara lag på att man får vara hemma om man har en sjukt påtryckande bakfylla efter en 3-dagarsfest, utan karens :fakta

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år