Sjukanmäld på ett, jobbar på annat?

Minimorran skrev:
2646869 Jo, fjorton kalenderdagar i följd är tillräckligt för att han ska få sjuklön.. Arbetsgivaren får ju dock avgöra om han anser att personen i fråga är tillräckligt sjuk för att vara hemma..:tungan

Anser man själv att man inte kan jobba för att man är tex. kass i halsen så behöver man heller inte jobba.
En mindre infektion kan ju bli stor när man anstränger sig och sen har man lunginflamation :banana

Mavve: upp med bildbevis nu!!!

hur gammal/ung är du då? undrar då jag vill veta om jag ser äldre eller yngre ut än vad jag är? :)

p.s det är inte din bild, den bilden har jag dragit fram ur min egna bakända :tungan

Werzion skrev:
2647570 Mavve: upp med bildbevis nu!!!

hur gammal/ung är du då? undrar då jag vill veta om jag ser äldre eller yngre ut än vad jag är? :)

p.s det är inte din bild, den bilden har jag dragit fram ur min egna bakända :tungan

Jag var 24 när den bilden togs.

Okej, trodde många gånger att det var min nämligen, men nu vet jag att det är du och var du tydligen kommer ifrån:tungan
:arsele

:pannkyss

okej, ahh men 24 är okej :) det godkänner jag
(puh, kunde blivit dyrt med skönhetsoperationer m.m om du sagt typ 40-50 haha)

p.s tro inte att jag/vi inte nöjer oss med ditt svar, jag/vi kräver fortfarande att få se din bild! :D

Madhonda skrev:
2645930 Hörde på radion igår att det var nån subba som under 3 års tid hade både jobbat och lyft bidrag Det är väl för fan inte tänkt att ens skattepengar ska betala för nån jävla kuksugares dubbelspel.

Jävlar vad förbannad man blir. :mad:

Nu tror jag att hon, med all rätt, skulle bli återbetalningsskyldig.

Undrar hur mycket staten egentligen skulle få tillbaka om man upptäckte alla dessa jävla fuskare som mjölkar ut vårat stackars sytem som villigt låter sig utnyttjas. :rolleyes:

Mavve, är det idioten du rök ihop med för ett tag sen?? Anmäl honom dIreCkT!!

Edit: Ändrat så att det står som jag menade. :rolleyes:

oj...trodde bara min fru kunde uttrycka sig så...målande :D

Snyltare och drönare kommer det alltid att finnas. Har man dessutom ett system som lååångsamt omvandlats från att vara försäkringar till rena försörjningskanaler utan inte några incitament whatsoever att lyfta på :arsele så får man de kostnader man förtjänar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT