Dr.Bike
Guest
Det dök upp en snuvig SRAD i garaget...
- Den började knacka som fan sa ägaren.
- Mhhmm (nergången kam, spottat shimset, skurit ett vevlager, krokig ventil ...tänkte jag) Aja, lämna hojen här så får jag se.
Drog runt motorn, allt verkade juste! Slet bort tank, luftburk och kamkåpa.
Kammarna hela. Och tajmade på märkena...alltså ingen kamkedja som rappat över (trots att den hängde som en hängbuksgädda!
Tog ur stiften! Treans stift saknade sidoelektrod, och den lille faan hade givetvis INTE (Murphys andra lag) bara blåst ut genom avgasröret tjänstevägen, utan satt sig i antingen topp eller kolv!
Där sitter den nu och slår i varje gång kolven är uppe och vänder...
Deja Vu!! (Ni som minns min värsta mekartabbe med Golfen och M6-brickan?)
Ivf: Bäst att operera!
Motorn kom ur ramen och så stod jag där ensam med den men kunde givetvis inte vänta tills någon stark person kunde hjälpa mig lyfta den!
Bättre brödlös än rådlös, så jag smackade upp en talja i taket, och nu sitter moroten i sin jigg (operationsbordet).
Let the game begin...
- Den började knacka som fan sa ägaren.
- Mhhmm (nergången kam, spottat shimset, skurit ett vevlager, krokig ventil ...tänkte jag) Aja, lämna hojen här så får jag se.
Drog runt motorn, allt verkade juste! Slet bort tank, luftburk och kamkåpa.
Kammarna hela. Och tajmade på märkena...alltså ingen kamkedja som rappat över (trots att den hängde som en hängbuksgädda!
Tog ur stiften! Treans stift saknade sidoelektrod, och den lille faan hade givetvis INTE (Murphys andra lag) bara blåst ut genom avgasröret tjänstevägen, utan satt sig i antingen topp eller kolv!
Där sitter den nu och slår i varje gång kolven är uppe och vänder...
Deja Vu!! (Ni som minns min värsta mekartabbe med Golfen och M6-brickan?)

Ivf: Bäst att operera!
Motorn kom ur ramen och så stod jag där ensam med den men kunde givetvis inte vänta tills någon stark person kunde hjälpa mig lyfta den!
Bättre brödlös än rådlös, så jag smackade upp en talja i taket, och nu sitter moroten i sin jigg (operationsbordet).
Let the game begin...
Bifogat
Last edited:

Vad gör man om det är skador i toppen? Svetsar igen å slipar till?
......