Sjuk person stör min polare.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Det började för nån vecka sedan att någon ringde min polare från dolt nummer två signaler varje halvtimme under natten som resulterade i att han inte fick nån sömn.

Efter ett tag så började det dyka upp lite små skumma sms samt mms med nån bild på en kvinna som viker ut sig och suger av nån mm, nu har det gått så långt att den här personen som ringer inte längre lägger på så fort min kompis har svarat utan nu sitter han kvar o handas tungt som om han drog en handtralla eller nått.

Frågan är nu, Vad kan vi göra för att jävlas tillbaka mot denna sjuka person?
En rolig grej skulle kunna vara o se hur han reagerar när man pratar tillbaka undertiden han stönar, typ viskar Gudryn Shyman eller nått.

Vet du vem det är så polisanmäl. Alt så kan kan det ju vara lite lustigt om någon annan svarar kanske? Men de kanske inte spelar någon roll för denna person?

Har också haft problem med sjuka personer som ringt en tidigare sambo. Jävligt knepigt folk de finns alltså.

Vet du vem det är så polisanmäl. Alt så kan kan det ju vara lite lustigt om någon annan svarar kanske? Men de kanske inte spelar någon roll för denna person?

Har också haft problem med sjuka personer som ringt en tidigare sambo. Jävligt knepigt folk de finns alltså.

De är redan polisanmält. det roliga är att min polare är inte den enda som råkat ut för denna idioten.

Det går ju att få fram vilket nummer som ringt, inte alltid man får personuppgifter men just den biten kan ju gå att lösa på andra sätt. Eventuellt kan jag hjälpa till att få fram vilket nummer som ringer men det beror på vilken operatör din polare har. Vill du inte skriva det här så dra iväg ett PM.

Nja nu är det ju inte min polare som ringer runt utan en störd person som ringer honom.
Hehe ja, det var en liten ordvits bara. Men polisen lär väl kunna få fram telenumret till killen och ta ett samtal med honom. Om det är fler som han ringer till som ni känner lär det ju inte vara någon allt för långt bort.

Att börja prata med dem och ge lite "svar på tal" utan att jaga upp sig brukar väl vara avskräckande på sådana där typer. De går väl igång på reaktionen hos den de ringer till?

Det går ju att få fram vilket nummer som ringt, inte alltid man får personuppgifter men just den biten kan ju gå att lösa på andra sätt. Eventuellt kan jag hjälpa till att få fram vilket nummer som ringer men det beror på vilken operatör din polare har. Vill du inte skriva det här så dra iväg ett PM.

Från endel sms/mms som personen har skickat så ser man nummret.
personen har skickat från tre olika nummer..
+4637-5795309
+4676-7071326
+4673-5795243

När H*n ringer är det doltnummer.

Min polare har Telenor som operatör.

Från endel sms/mms som personen har skickat så ser man nummret.
personen har skickat från tre olika nummer..
+4637-5795309
+4676-7071326
+4673-5795243

När H*n ringer är det doltnummer.

Min polare har Telenor som operatör.

Finns ingen registrerad på något av dessa nummer men ett av dom används iaf just nu. Ska kolla vidare.

Lita inte på numren i sms. Det är ganska trivialt att fejka ursprungsnummer har jag för mig.

Är det inte ganska amatörmässigt att inte använda sig av hemligt nummer?!

Lita inte på numren i sms. Det är ganska trivialt att fejka ursprungsnummer har jag för mig.

Fast nu rinde han och runkstöndare oxå... det är nog värre att fejka var man ringer från.

Last edited:
Fråga om han behöver hjälp när han ringer. Och sen frågar ni vart han bor så ni kan komma och hjälpa. Köp ett slagträ påvägen dit.

Har han glömt att han skaffat flickvän? :D

Är det inte ganska amatörmässigt att inte använda sig av hemligt nummer?!.

man behöver ju INTE registrera kontantkortsnr.:tummenupp

finns ju Samsung mobiler me både Telia o comviq kontantkort som man kan köpa för 299kr. överallt utan att det går att spåra bara man ger fan i att skriva upp sitt personnr. på garantibeviset. :tummenupp

comviq kompis kontantkort används ju av många kriminella som sedan byter både kontantkort o mobiltelefon tit som tät för att inte polisen ska veta vilket nr. de ska avlyssna etc.

även i alla mobiltelefoner efter -00 så sitter det ju GPS i dem me ett specifikt IP-nr. som kan spåras av polisen bara de vet vilket IP-nr.

spårningen på IP-nr. har en felmarginal på 5-10m. tydligen. , medans kontantkortets telefonnr. har större felmarginal.:tummenupp

mvh.T

man behöver ju INTE registrera kontantkortsnr.:tummenupp

finns ju Samsung mobiler me både Telia o comviq kontantkort som man kan köpa för 299kr. överallt utan att det går att spåra bara man ger fan i att skriva upp sitt personnr. på garantibeviset. :tummenupp

comviq kompis kontantkort används ju av många kriminella som sedan byter både kontantkort o mobiltelefon tit som tät för att inte polisen ska veta vilket nr. de ska avlyssna etc.

även i alla mobiltelefoner efter -00 så sitter det ju GPS i dem me ett specifikt IP-nr. som kan spåras av polisen bara de vet vilket IP-nr.

spårningen på IP-nr. har en felmarginal på 5-10m. tydligen. , medans kontantkortets telefonnr. har större felmarginal.:tummenupp

mvh.T

alla telefoner efter -00 har inte GPS... men det går däremot att "spåra" med basstationerna...dock så är nog felmarginalen lite mer än 5-10m...

TS sluta ringa och messa din polare:D

Jag var med om liknande för x år sedan, varje natt ringde det. Jag var säker på att det var min sinnessjuka granne länge. Det var det inte.
Weird känsla att vakna 03:00 en vardagsnatt och någon sitter och andas för att jävlas, get a life liksom. En natt vidarekopplade jag hemtelefonen till mobiltelefonen istället för att lägga av luren för jag ville se hur många samtal som kom. Det var över 30st på en natt och det sista ca 05:30. Då tyckte jag det vart lite väl latjo, fatta att någon offrar en hel natt för att jävlas med mig. :va (Det var nog innan jag hängde på sporthoj så det spåret var kallt, högst troligt annars :D)
I alla fall, en kväll så satt jag och en polare och hans tjej hemma hos mig och det började tidigt. Först svarade jag, människan lade på direkt. Ringde efter 5 sek igen, då gav jag luren till polaren, samma sak. RIngde igen, då gav jag den till polarens tjej, då jävlar tog det hus i helvete. Det var en brud i andra änden som var helt galen om vem polarens tjej var och vad hjon gjorde hemma hos mig. Jag tog över luren och det visade sig vara ett fullfjädrat fucko som påstod att vi gått i samma klass, sedan att vi bara träffats på gatan, hon påstod att hon hette Anna Svärd minns jag. (KOllade bokföringen och enda levande Anna svärd var typ 80 år men sedan fanns en någorlunda jämnårig som var avliden. :5sure) Med lite klassiska ketting hot så slutade hon direkct. Först var jag vänlig och låtsades som jag försökte komma ihåg henne, när hon var motsträvig så spelade jag Allan och det funkade.

Fattar fortf inte vem fan det var,

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back