Sjuk drevning

Jag har hört att stoppisarna blir skit lätta med feting drevning! :clown
 
Samuel skrev:
Nej, men seriöst, blir det lättare att kontrollera höjden på wheelisarna med fetdrevning? Ja menar, det är hetsigt nog att försöka ligga stabilt på ettan i 40, utan att slå över, men det är väl som Lee Parks säger "it´s all about trottle control"...

vitsen med jättedreven är ju att det går att köra skitlångsamma wheelies utan att behöva slira ihjäl kopplingen
bättre kontroll typ.

rätta om jag har fel stuntpojkar....
 
rejser skrev:
vitsen med jättedreven är ju att det går att köra skitlångsamma wheelies utan att behöva slira ihjäl kopplingen
bättre kontroll typ.

rätta om jag har fel stuntpojkar....
varför måste du slira på kopplingen om du har originaldrevning? :D
 
Swedie skrev:
varför måste du slira på kopplingen om du har originaldrevning? :D

tänkte mest vid cirklar och riktigt slow slangningar.

vanliga landsvägs wheelies funkar väl bättre med originaldrev
 
Motorvägswheelisar e boring .. :p men det går hursom, fast du måste ligga på 6an om du ska vara på motorvägen o köra när du har sån drevning jag har... för annars slöar du ner trafiken. hehe. Jag brukar sällan när jag kör just på motorvägen iaf kör fortare än laglig hastighet... då kan iaf polisen inte sätta dit en för det. :p A justja, jag wheelar inte i trafik :rolleyes:

Du rör inte kopplingen under tiden du wheelar. Jag rör den endast när jag ska parkera hojen i en 12a t.ex... för då måste du dra in den om du inte planerar o fortsätta o göra apehanger eller cliffhanger eller andra grejer.
 
Swedie skrev:
Du rör inte kopplingen under tiden du wheelar. Jag rör den endast när jag ska parkera hojen i en 12a t.ex... för då måste du dra in den om du inte planerar o fortsätta o göra apehanger eller cliffhanger eller andra grejer.



slirar du inte lite på kopplingen när du gör cirklar tex?
eller e det bara gas/broms?

om jag ska försöka köra långsamt på bakhjulet på motarden så måste jag slira lite på kopplingen för att lugna ner skrotet lite.....2-t hoj dårå
 
Last edited by a moderator:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top