Sjuk drevning

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Måhända att det finns stora bakdrev men vafan, vad är det för storlek på den där tro?? :yoparty
Och vad toppar en sån hoj med en sån drevning

Bifogat

• DSC01560.jpg
    DSC01560.jpg
    60.8 KB · Visningar: 672
En till i samma kaliber... :Bugar

Bifogat

• DSC00602.jpg
    DSC00602.jpg
    60.8 KB · Visningar: 418
GiXxaH skrev:
Måhända att det finns stora bakdrev men vafan, vad är det för storlek på den där tro?? :yoparty
Och vad toppar en sån hoj med en sån drevning

76 kugg tror jag det var och vad spelar det för roll vad den toppar?

Micke_Lindstrom skrev:
Vart kan man köpa bakdrev i den storlek som folk brukar ha på sina stunthojar?

Touringbutiken har väl drevämnen i de storlekarna tror jag, men man får ju borra till dem själv.

jo jag har ju drevat sådär.. jag använder inte hojen till å köra med på vägen, så mig kvittar det att den toppar 130. Jag har 62 kugg bak om jag kommer ihåg rätt.

Först bilden är av drevet. Andra bilden är av nått som du inte så lätt kan göra utan å dreva som jag gjort (speciellt på en hoj med fuggar o väger 200000 gram.

Bifogat

• onpickup.jpg
    onpickup.jpg
    50.7 KB · Visningar: 432
  • yzf750circle.jpg
    yzf750circle.jpg
    6.8 KB · Visningar: 370
köpte ett liknande bakdrev å mikroframdrev till tidignittitalsukka på
addemoto för gottåblandatpengar.ok plussa på ett par läsk oxå då!!!

Motorbromsen är inte så farlig... nog lite mer än vanligt men inte nått jobbigt.

Kom vår!

detta lilla bakdrevet ska jag ha bak på min gixxer 1000 :D :D :kocko

Bifogat

• Bild(65).jpg
    Bild(65).jpg
    31.6 KB · Visningar: 218
Blir det verkligen lättare att ta upp hojen och köra långsamt på slangen om man drevar den in absurdum?

Samuel skrev:
Blir det verkligen lättare att ta upp hojen och köra långsamt på slangen om man drevar den in absurdum?
färre km/h per rpm så det borde det väl vara? man slipper ligga runt tomgång utan kan varva lite? :)

Samuel skrev:
JAAAAAAAAAAAAAAAA :yoparty öl el gott

Om du slääpppper ut kopplingen med drevningen jag har nu t.ex på min yzf750 så går det väldigt sakta.. :) = bra.. för att jag ska kunna cirkla på bakhjulet så behövs det. Cirkla på bakhjulet en najs känsla!

Swedie skrev:
JAAAAAAAAAAAAAAAA :yoparty öl el gott

Om du slääpppper ut kopplingen med drevningen jag har nu t.ex på min yzf750 så går det väldigt sakta.. :) = bra.. för att jag ska kunna cirkla på bakhjulet så behövs det. Cirkla på bakhjulet en najs känsla!

Då blir det 76 kuggars på vtr:en då, så kan jag också göra cirklar :arsele :D Nej, men seriöst, blir det lättare att kontrollera höjden på wheelisarna med fetdrevning? Ja menar, det är hetsigt nog att försöka ligga stabilt på ettan i 40, utan att slå över, men det är väl som Lee Parks säger "it´s all about trottle control"...

Ps. Hur lyckas man med en high-chair?? :Bugar

Last edited:
Du.. highchair kan du lätt göra med originaldrevning, hur simpelt som helst. bara latcha med kopplingen.

Du behöver inte dreva om du endast ska göra motorvägswheelisar.. Att göra stabila wheelisar handlar inte om att dreva! Du måste lära dig balansera skiten på ett hjul...

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC