Sjösjuk?

Fan vad krossat glas där ska vara ombord efter en sådan resa.

Och krossade datorer...
...och krossade kaffemaskiner..

Kan tro att där var en och annan orolig passagerare.

Åkte färja från Yarmouth Nova Scotia över till Portland Manie -99 som va helt galet. Efter en halvtimme så börja båten å rulla lite för att bli mera å mera dock inte som på filmen, men när båten började gå över vågorna rakt upp för att dyka rakt in i nästa våg me sån kraft att hela båten riste börja man bli lite fundersam och hoppades på att bogvisiret satt fast ordentligt:)
Hann me 4 groggar innan baren stängdes varav den sista va en 6'a x-tra stark rom å cola.
Efter 3 timmar så började det lungna ner sig så baren öppnade igen å folk började visa sig igen något slitna å tagna:D
Vart ett bra party iaf på vägen över å kul som faen hadde jag, men i början var man inte så kaxig innan man vant sig.

Nog en å annan som gjorde en ofrivillig sidledsförflyttning i baren där :gnissla
Man e inte kaxig när elementen visar musklerna, men misstaget att ta sjön i sidan lär dom kanske inte göra om dom närmsta turerna iaf.

Va ute i vindbyar på över 40 sekundmeter en gång när jag låg på isbrytare. Vi va tvugna att gå ur isen p.g.a. ett nödanrop från ett ryskt fartyg som sumpat en pråm. Alla stog på komandobryggan med hökögon mitt i natten... T.o.m. gamla fartygschefen såg lite scary ut. Allt löst for fram å tillbaka. Dom tunga stolarna på bryggan åkte fram och tillbaka. :gnissla Vattnet slog över bryggan när fronten mötte vågorna. Jag fick det härliga uppdraget att surra helikoptern extra p.g.a. risken för att den skulle slita sig och åka överbord... Härliga minnen!:tungan
Blev till att städa fartyget i ett par dar sen.

Nog en å annan som gjorde en ofrivillig sidledsförflyttning i baren där :gnissla
Man e inte kaxig när elementen visar musklerna, men misstaget att ta sjön i sidan lär dom kanske inte göra om dom närmsta turerna iaf.

Kan vara så att dom fått roderproblem

Last edited:
Va ute i vindbyar på över 40 sekundmeter en gång när jag låg på isbrytare. Vi va tvugna att gå ur isen p.g.a. ett nödanrop från ett ryskt fartyg som sumpat en pråm. Alla stog på komandobryggan med hökögon mitt i natten... T.o.m. gamla fartygschefen såg lite scary ut. Allt löst for fram å tillbaka. Dom tunga stolarna på bryggan åkte fram och tillbaka. :gnissla Vattnet slog över bryggan när fronten mötte vågorna. Jag fick det härliga uppdraget att surra helikoptern extra p.g.a. risken för att den skulle slita sig och åka överbord... Härliga minnen!:tungan
Blev till att städa fartyget i ett par dar sen.

Kan vara så att dom fått roderproblem

Låter som en mysig seglats. :D

Ja det kan va vad som helst. Jag trodde först dom hade blackout men på skummet som blev såg det ut som dom hade full patte på maskin å babord bog. Övningskörning kanske. Faller man ner för lågt i vinkel är det ganska svårt vända upp igen. Men det gick ju bra.

Något är definitivt fellastat i den där skutan... Så där mycket ska inte ett fartyg rulla i ett lätt bris. Dags att kölhala lastmästaren!

Har sett en film inifrån den där turen på swimmingpolen... En rätt stor våg som drog fram och tillbaka och skvätte lite och sedan plötsligt så drog hela skiten iväg och landade på en vägg.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park