Sjöberg Vs Holm

Tänkte precis starta en tråd om ämnet... Jag tycker stefan holm nån gång ska inse att han aldrig kom högre än sjöberg... Blir bara larvigt när han försöker övertyga folk med sin statestik, att han är bättre än sjöberg... Patrik sjöberg ligger mig varmt om hjärtat... Stefan Holm gör det inte!

Ähh, Sjöberg kom ett par cm högre me lite fiffiga preparat o lite längre ben :D

En synnerligen intressant fråga är hur högt Stefan Holm hade hoppat om han varit lika lång som Sjöberg. Jag tror han hade varit världsrekordinnehavare då.

En synnerligen intressant fråga är hur högt Stefan Holm hade hoppat om han varit lika lång som Sjöberg. Jag tror han hade varit världsrekordinnehavare då.

Tänk om han dessutom också var åtminstone hälften så cool som Sjöberg, då hade han kommit över tre meter.

Om man ser på hur mycket dom tar åt sig av den andra personens komentarer så blir det väl ganska tydligt att Holm hellre hade hoppat 2.43 en gång i sitt liv och sedan aldrig mer över 2.30 eller vunnit OS.
Sjöberg verkar ju inte ta åt sig och retar ju bara Holm.

Men om man beaktar hur kort Holm är jämfört med Sjöberg så blir det det ju som att jämföra en korpidrottare med en elitidrottare.

Långa personer är över lag lite lata och sega av sig... lite som sengångare... Finns undantag dock... Som nya sprinterstjärnan.

Va fan?? Jag är ganska lång och jag är inte....eller jo jag är nog lite seg. :D

Jag tycker Holm är lite otacksam. Sjöberg måste ha varit en stor inspirationskälla när pilten Holm började hoppa höjd.
Att Holm försöker få sina prestationer att verka större är bara pinsamt. Sjöberg har hoppat högre, och det är det enda höjdhopp går ut på. Det finns inget VM i att hoppa högst i förhållade till sin längd.

Tänk om han dessutom också var åtminstone hälften så cool som Sjöberg, då hade han kommit över tre meter.

Tänk om han också hade ett huvud av normalstorlek, då hade han vägt 20kg mindre och plättlätt flygit som en fjäder över ribban.

:banana

Hur hög är den här pannan, 35-40cm?

stefan_holm.jpg

De är ju lika goda kålsupare, Sjöberg hade självklart velat ha ett OS-guld, och Holm hade velat ha världsrekordet. Men å andra sidan - vilka preparat var tillåtna när Sjöberg höll sitt världsrekord kontra idag?

Höll inte han rekordet jävligt kort tid också, två veckor?

Rent intellektuellt kryssar Holm i åttor kring koksnäsan Sjöberg.

Hahaha... Nej då... Jag är 180 lång som man ska vara, enligt normerna... Det är bara så att jag lagt märke till genom åren att det ska ta sån tid för långa personer, rör sig liksom i slowmotion. jobbar just nu med en... Skapligt irriterande!

Ska försöka sluta hänga upp mig på det... Antagligen är det av naturliga orsaker. Att mer kroppsmassa gör en mer seg.

Fumliga kan dom vara oxå... Har liksom ingen koll på tentacklerna.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...