Sitter på sniskan, kärlek återigen!

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Vit plastraket
Ja herregud! Trådarna man har startat på sistone, har antingen varit om krossade hjärtan eller tips till picknick...

Det är som alla vet, dumt att bryta en vinnande trend :rolleyes:
Hoppas, att folk har överseende med att det kommer ännu en här. :gnissla

De som läste min snyfttråd förut, känner säkert till att det tog slut med flickvännen i början på maj.. Efter mycket om och men, så har vi på sistone kunnat pratas vid som normala människor. Vi har även öppnat oss för varandra, om hur vi känner för varandra. Men att vi bara skulle vara vänner till en början, bäst så. Sen får man se...

Sen försvann hon som en avlöning, utomlands. Kommer hem i mitten på augusti.. Sommaren är ju här, gott om fiskar i havet. Så sprang ju på en trevlig chey.. Vi har träffats ett par gånger, inget allvarligt eller seriöst ännu! Det är en kalasfin chey! Gillar henne skarpt, men samtidigt. Så ligger, "exet" i bakhuvudet och lurar. Det går inte en dag, utan att jag saknar henne och tänker på henne. Har fortfarande väldigt starka känslor för henne, det vet hon som sagt om..

Idag så kom det ett sms, det var från "exet" :3freak Där hon skriver en halv uppsats, om att hon ångrar saker och ting. Massa prat om känslor, och att hon vill inge hellre än att vi ska försöka igen. Hon undrade om det fanns ngn chans, och ville att jag skulle höra av mig... :gnissla

Dilemma! Vafan gör man? :död Jag älskar denna flicka, av hela hela mitt hjärta! Önskar inge hellre än att det skulle fungera igen! Men samtidigt, så blir man tveksam, kommer det funka, vad kommer folk säga? osv...

Vill inte skicka ett sms, där jag lovar för mkt. Som jag inte kan stå för när hon kommer hem, men vill och andra sidan inte skriva något och lova för mycket åt andra hållet.

Så vad gör man? Köra på med den nya? Intala mig, att hon är fantastisk. Vilket hon säkert är, och samtidigt försöka förtränga den gamla? Eller ta det piano med den gamla, och se var man hamnar?

Fan, detta är inge kul! :(

Vill du ha tillbaks skadat gods? Vad tror du hon har gjort på semestern??

Annars så ska du skita i vad folk säger, du får räkna med att alla antar att hon var ute och fick sig lösnummer men ångrade sig. Det snacket får du leva med.(det kommer du tro också...)

Det viktigaste är: Vad gör hon NÄSTA sommar när rommen rinner till??

Last edited:
Chrille skrev:
2331181 Vill du ha tillbaks skadat gods? Vad tror du hon har gjort på semestern??

Annars så ska du skita i vad folk säger, du får räkna med att alla antar att hon var ute och fick sig lösnummer men ångrade sig. Det snacket får du leva med.(det kommer du tro också...)

Det viktigaste är: Vad gör hon NÄSTA sommar när rommen rinner till??

Skadat gods! :lol

Det du säger är alldeles riktigt och sant! Dock vågar jag sätta en hand, på att hon inte jagat lösnummer.. Naivt? Trångsynt? Absolut! Men, med tanke på att de sitter i en by och är där för en döende släkting.. Men som sagt, säker kan man aldrig vara.

Last edited:
Ok, en situation som går utanför den vanliga "göra-slut-knulla-runt-börja-om"-klassikern alltså.

Då får du väl fundera på vad du vill då....

Men skicka inte sms, är du 15?

Beanise skrev:
2331156 De som läste min snyfttråd förut, känner säkert till att det tog slut med flickvännen i början på maj.. Efter mycket om och men, så har vi på sistone kunnat pratas vid som normala människor. Vi har även öppnat oss för varandra, om hur vi känner för varandra. Men att vi bara skulle vara vänner till en början, bäst så. Sen får man se...
"Vara vänner", "det är inte dig det är fel på, det är mig", "vill ha lite tid för mig själv och tänka igenom saker", "du kan ju se det som ett uppehåll"...

Beanise skrev:
Sen försvann hon som en avlöning, utomlands. Kommer hem i mitten på augusti.. Sommaren är ju här, gott om fiskar i havet. Så sprang ju på en trevlig chey.. Vi har träffats ett par gånger, inget allvarligt eller seriöst ännu! Det är en kalasfin chey! Gillar henne skarpt, men samtidigt. Så ligger, "exet" i bakhuvudet och lurar. Det går inte en dag, utan att jag saknar henne och tänker på henne. Har fortfarande väldigt starka känslor för henne, det vet hon som sagt om..
Exet ville ut och nulla runt och supa.
Du har gjort rätt som har hittat en ny fin tjej.

Beanise skrev:
Idag så kom det ett sms, det var från "exet" :3freak Där hon skriver en halv uppsats, om att hon ångrar saker och ting. Massa prat om känslor, och att hon vill inge hellre än att vi ska försöka igen. Hon undrade om det fanns ngn chans, och ville att jag skulle höra av mig... :gnissla
Exet har haft dålig framgång med att nulla runt och supa och nu känner hon sig ensam.

Beanise skrev:
Dilemma! Vafan gör man? :död Jag älskar denna flicka, av hela hela mitt hjärta! Önskar inge hellre än att det skulle fungera igen! Men samtidigt, så blir man tveksam, kommer det funka, vad kommer folk säga? osv...
Glöm exet. Tror kanske att det du känner som kärlek i själva verket kan vara avsaknad av kärlek. Du har känt dig tom och ensam utan någon vid din sida. Ta detta som en chans att älska den nya om det blir något där istället.

Beanise skrev:
Vill inte skicka ett sms, där jag lovar för mkt. Som jag inte kan stå för när hon kommer hem, men vill och andra sidan inte skriva något och lova för mycket åt andra hållet.
Håll det enkelt. Förklara bara att du inte tycker att sms är rätt format för att prata om känslor via. Ta det öga mot öga på ett café eller något när hon har kommit hem istället.

Beanise skrev:
Så vad gör man? Köra på med den nya? Intala mig, att hon är fantastisk. Vilket hon säkert är, och samtidigt försöka förtränga den gamla? Eller ta det piano med den gamla, och se var man hamnar?
Kör på med den nya och avskriv exet. Tar du det piano med exet för att se vart du hamnar så är risken ganska stor att du står där helt ensam sedan.

kör hårt på den nya bruden. har man en gång giort slut så är det något som inte stämde i förhållandet. å troligtvis så kommer det inte funka att bli tillsammans igen.

(stavning)

Backa ur det där med exet, det är bara en tidsfråga innan hon sticker igen om du kommer krypande tillbaks. I övrigt så håller jag med Esquire till punkt och pricka.

Beanise skrev:

Bränn inga broar! Kör halvt om halvt med båda!

Säg till exet att Ni måste "låta ert förhållande komma långsamt / man kan inte bara bli tillsammans efter allt som varit / bla bla bla men att du VILL att ni ska bli tillsammans igen!" Samtidigt kör du på med den andra tjejen som du hade tänkt o göra om inte exet hade lagt sig i!

Ps. Om exet har knullat med nån enda person på utl. semestern så e det bara att be henne fara åt helvete, så jävla mycket ville hon ha tillbaka dig.

Ligg jävligt lågt. Ditt ex låter inte som något att ha. Fall inte i fällan och bli en despokille. Du kommer förakta dig själv den dagen du träffar en ny böna. Håll ut, och ställ in siktet på någon annan!!

:fyllisar
Esquire skrev:
2331214 "Vara vänner", "det är inte dig det är fel på, det är mig", "vill ha lite tid för mig själv och tänka igenom saker", "du kan ju se det som ett uppehåll"...Exet ville ut och nulla runt och supa.
Du har gjort rätt som har hittat en ny fin tjej.Exet har haft dålig framgång med att nulla runt och supa och nu känner hon sig ensam.Glöm exet. Tror kanske att det du känner som kärlek i själva verket kan vara avsaknad av kärlek. Du har känt dig tom och ensam utan någon vid din sida. Ta detta som en chans att älska den nya om det blir något där istället.Håll det enkelt. Förklara bara att du inte tycker att sms är rätt format för att prata om känslor via. Ta det öga mot öga på ett café eller något när hon har kommit hem istället.Kör på med den nya och avskriv exet. Tar du det piano med exet för att se vart du hamnar så är risken ganska stor att du står där helt ensam sedan.

Jag tar tillbaka mitt första inlägg! Ditt var så jävla klockrent att jag byter till din åsikt!

Du kommer förmodligen aldrig kunna lita på henne igen, om jag vore i dina kläder skulle jag till 100% satsat på den nya cheyen. Har själv gjort tabben att gå tillbaka till ett ex och det ska inte hända igen :huvet

Näää bort med det gamla! In med det nya! Inte hålla på med ex, funkar aldrig tro mej. Jag har provat...:3freak

Härligt med ett mansforum!!! :rofl

Beanise skrev:
2331156

Fan, detta är inge kul! :(

Va ärlig tala om hur läget är så drar hon som en avlöning igen så har du svaret :tummenupp

Samlevnadskonstnären/ MC Doktorn

Beanise skrev:
2331156 ...

Idag så kom det ett sms, det var från "exet" :3freak Där hon skriver en halv uppsats, om att hon ångrar saker och ting....

Hon har ångest sen sexet dagen innan, svara inte på smset o gå vidare i livet.

Beanise skrev:
2331156

Nu har jag inte alls någon aning om varför det tog slut mellan er.
Men vad får dig att tro att det skulle bli annorlunda denna gången?!
Förmodligen (vad jag tror) kommer det att vara bra mellan er till en början (om ni väljer att fortsätta er relation) men efter ett tag så kommer ni att vara tillbaka där ni började.

Va ärlig mot dig själv och tänk noga igenom om du innerst inne tror att det
kommer fungera mellan er denna gången och ifall saker kommer bli bättre.
Om du ärligt talat tror att ni kan lösa eran situation (inte bara att du kan bättra dig men även hon) så why not give it a try.
Men om du tvekar på att det kommer fungera, glöm henne!

Lycka till!

Givetvis är alla situationer olika och vad som är rätt att göra är det bara du som vet, om ens det.
Var tillsammans med en kille i ganska många år och efter att det tog slut så kunde vi inte släppa varandra ändå. Efter ett tag blev vi tillsamman och flyttade ihop igen. Bodde ihop ett år innan det tog slut igen. Många tänkte nog "man ska aldrig bli ihop igen", "det var det jag tänkte/sa" men till dom så säger jag bara :finger. Vi var helt enkelt inte färdiga med varandra och ingen av ångrar att vi försökte igen, det vi hade var värt ett försök till! Vad alla andra tycker och tänker är fullkomligt skit samma :hördu

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg