Sista vardagen på året...

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
..kom papper från Transportstyrelsen för beställning av lämp till frugan och handledarpapper till mig. Hon vart glad som tur var :D

Så nu blir det förhoppningsvis rejält med åka i vår, det enda trista i kråksången är att det blir hon som får köra Duccen, Hondan är för hög :(

Å andra sidan kanske det mot sommaren finns underlag för en hoj till :)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kan du inte vattna henne lite extra i vinter så hon växer. Älskar SS:arna men någon direkt bra övningshoj är det inte, speciellt i stadstrafik.

Sen är krypkörningen inte speciellt enkel på den heller... men allt går ju det är klart.

Ska själv ut och köra med frugan till våren. Jag kommer vara nervös som f-n... :)
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
får skaffa sån där cool sänkningssats man hade på 240:n som klämde ihop fjädrarna ;)

Nej den ulitmata övningshojen är det ju inte, min är dessutom sänkt fram och höjd en smula bak så den är lite kvickare i svängarna men en sväng med fullt styrutslag så fastnar man i kåpan :)

Sen har den ju svängradie som en Volvo F12 med släp också. Hon har kört lite med den innan, gick väldigt bra så vi får väl se hur det blir :)
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Du får göra som jag. Köpe en liten monster till henne. Min fruga fick en 600 att öva på :)
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
får skaffa sån där cool sänkningssats man hade på 240:n som klämde ihop fjädrarna ;)

Nej den ulitmata övningshojen är det ju inte, min är dessutom sänkt fram och höjd en smula bak så den är lite kvickare i svängarna men en sväng med fullt styrutslag så fastnar man i kåpan :)

Sen har den ju svängradie som en Volvo F12 med släp också. Hon har kört lite med den innan, gick väldigt bra så vi får väl se hur det blir :)

Om styret fastnar i kåpan så blir det ju lätt att göra garagesvängen iaf :tummenupp:D
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Ja för den finns ju kvar... :krama

Hehe när tog dom bort den egentligen?? :D

Har funderat på att köpa en monster men jag vill inte byta ut nån av mina...

Jag tro iofs att hon kan ta XR:en om hon får köra ett par varv på den, den är bra mycket lätthanterligare än duccen bara man håller gashanden i schack! :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top