Sista turen för i år.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjörde från Kåttedala till stan för att hämta lite kablar på HBB. Drog 45an, uillllies hela tiden, jag skojar inte, 3-400 meter långa. Makalöst. Brassade i helvet över alla krön för att få framhjulslyft. Kommer in på leden vid gasklockan. Sicksackar mig igenom köerna för att komma först, först ska jag stå. Längst jävla fram vid linjen, det är min plats! Knix, tut, sicksack... Längst fram, fri lejd, bara att vrida rulle och känna hojen ryter mot varbryt! YEAH! I med tvåan, sakta ner lite, bil på högersidan - skit samma, upp med fanskapet på slangen, på hjulet, rätt ner i Götatunneln. Återigen tut i bakörat, fräsigt.

Lämnar ett svart spår av framdäcket som tar mark i rätt hög hastighet. Brassa järnet genom tunneljäveln. Skylt att det är halt, i helvet heller, brassa mera... Upp vid Järntorget, högerfilen hela vägen ända fram till stoppljuset, tvärt manöver, först i kön, jag ska stå först i kön. Över bron, upp förbi Järntorget, torrgasa lite vid övergångsstället när brewdarna trycker förbi sina svindyra barnvagnar. Fräsigt.

Linnégatan upp, kö! Helvet, brassar i cykelfilen för att komma först, jag ska stå FÖRST!! Ut på Högsboleden, uillie, lång som fan. Får en mörk V70 bakom mig hans xenonljus bländar mig som fan. Peta ner två växlar, digitalmäteriet rullar snabbt över 240 km/h, vips, där var han borta. Vänsterfil, fuck, jag ska av vid Marconimotet, bromsar förbi bilarna i högerfilen och sniker snyggt upp på avfarten. Tvärt vänster över bron - knäskrap. Fräsigt.

In och snurrar i Högsbo industriområde. Hittar HBB, får mina kablar. Nu ska här brassas igen... Ut och förbi Linnéplatsen, Husargatan, ner mot Allén. Brassa. Upp på hjulet på ettan, Pusterviks lunchebesökare ser mätta och belåtna ut. Inte in i Götatunneln riktigt än. Söderut, kör av vid Majorna, tvär vänster - knäskrap och ner mot tunneln igen. Nu jävlar, nu ska jag poppa den längsta uiiiillliiien gixxerjäveln någonsin skådat. Vänsterfil, kör om tre bilar på bakan, måste slänga ner snabbt när brödbilen byter fil. K-k, jag skulle ju slå rekord...

Brassa ner genom tunneln, mmm, det låter gött. Ut på leden vid Gasklockan igen. Kör mot 45an, jag SKA stå först, knix, sicksack. Grönt ljus. Upp på hjulet igen. Jävlar, nu ska alla moralbögar få se, jag ska slå det där jävla personliga rekordet! Yes, lång och kontrollerad uiiiilie. Tror jag svepte förbi Oldsberg, jag kan ha sett fel...

Hela 45an mot Angered, samma procedur, långa uiiiliiies hela tiden, jag är bäst, jag äger vägen, fy fan va cool man är när man kör motorcykel!

Upp igenom Angered. Jag får la köra till Krossen då för att uiiilia under lite mer kontrollerade former... In vid krossen, drar väl tre fyra bombuilllies, trist, inga bilar att tjöra om. Ut igen på 190an. Mot Olofstorp, nu jävlar ska jag brassa knä! Mot Lerum, fin beläggning, många hus invid vägen, nu jävlar, nu ska dom få höra att jag kommer... Ligger konstant på trean, inte för vridet, utan för ljudet.

Röd Micra! Flytta sig! Heljjusblink och biljäveln går åt sidan vid nästkommande hållplats, jag behöver inte ens göra en farlig omkörning - tråkigt. Brassar än mer, ner med knäet när det går, bärplockare, vägarbetare, barnvagnar, familjer, pensionärer, VIK HÄDAN!

Kommer snabbt till Lerum, trettioväg, i helvet heller. 50, minst. Snurrar förbi det lilla fula samhället till småkidsen stora beundrande blickar, torrgas. Kommer ut på den långa rakan mot Shell i Lerum, uilllie. Kommer över lite på fel sida vägen, skit samma, de får flytta sig...

Kör Jonseredsvägen, knäskrap överallt där det går. Fan va snabb jag är! Rossi och gôbbarna har mött sin överman! Ich bin ein übermensch! Mot Jonsered, ut på E20. Bakhjul, nu börjar dom sitta riktigt bra... Brassar förbi vägarbetshelvetet vid Allum, in i Partille och Utbyvägen. Knäskrap, minst fem varv per rondell som jag tjör i. Inga posörblanka puckar här inte. Upp för Bergsjöbacken. Bakhjul förbi 3-4-5 bilar, hur många är det? Jävlar va fort det går. Brassar hela vägen upp till Rymdtorget, knäskrap. Drar i helvet hela vägen till Kortedala, 60 över guppen, då känns dom knappt. In på parkeringen och en fet stoppie framför garaget.

Jävlar, jag är bäst.

Nu ska jag ställa av hojen för i år - jag har inte råd att betala försäkringen.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
BRASSA I HELVET osso bara uiiiiila i 300!!! :D :yoparty
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
!

You go girl!

:D
 
Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
:yoparty
Lät som en härlig tur! Du körde så fort så att jag nästan inte hann med att läsa :näsblod
 

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
haha.. blev skitsugen att ut och köra när jag läste det där.. synd man är 100 mil ifrån hojen.. och synd man inte kan ooouuila, eller har en värstinghoj för den delen heller. =)
 

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Örebro
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
:corn Skoj läsning, du lär nog få höra en del moraltanter predika...:D
 

Gabor

Guest
Låter som en uppvärmning...

....dags att dra till Ringen..ska du med å svinga ett par bägare i Adenau ??
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Sitter och småler på jobbet. Rolig läsning !

Dock hade jag väntat mig ett annat slut. Trodde det skulle sluta i en Volvo modell jätte stor lastbil eller förlorat körkort men så fel jag hade.. Men tur var ju de ! :)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top