Sista repan för i år ????

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Precis kommit till jobbet, något försenad pga en Volvo V50 som körde rätt ut i en rondell :huvet . Jag lyckades av nån konstig anledning undgå att köra rätt in i sidan, utan kommer med bredsladd in i sidan på bilen.
Jag är sååå glad att jag kör med full mundering då jag lyckades klämma knät mellan bilens B-stolpe ( mycket hård) och hojen. Så med ett svullet knä + ett väldigt svullet ringfinger på högerhanden är jag ganska nöjd över att det gick relativt bra. Förutom det mesta i plastväg på hojen då förstås, och höger fotpinne.
Är också ganska nöjd över att jag kyckades lugna ner mig såpass att jag hejdade mig själv då jag var på väg att slå in sidorutan med hjälmen och slita ut människan bakom ratten, fan vet hur det kunde slutat.
jaja, nu lär ju cykeln stå på verkstad resten av sommaren :-(.

Ajaj, låter inte kul alls, men tur att det gick "bra" ändå. :gnissla

Krya på dig!

Du hade alltså nerver av stål och kunde lugnt resonera med föraren av bilen? Det är imponerande.:tummenupp

Låter inget vidare, men tur i oturen...kunde som sagt slutat mycket värre.
Har du lämnat in den på Johans MC så lär det iaf dröja...

Pacman skrev:
Tack.

Du hade alltså nerver av stål och kunde lugnt resonera med föraren av bilen? Det är imponerande.:tummenupp

Jodu, när jag fick se vad som satt bakom ratten hade jag inte mage att slå in rutan, vilket jag var på väg att göra. Den stackars tjejen var ju helt förstörd, vilket jag kan förstå.

peteR1000 skrev:
Låter inget vidare, men tur i oturen...kunde som sagt slutat mycket värre.
Har du lämnat in den på Johans MC så lär det iaf dröja..

Har precis ringt mitt FB och väntar på att hennes bolag skall höra av sig. Det känns lite som att det inte spelar nån roll om det dröjer, för hojen lär ju inte komma ut nåt mer i år iaf.

Skit i hojen!

Huvudsaken är att du klarade dig:tummenupp
Får du abstenens så får du gärna åka bak en runda för att
sansa nerverna.

Skit i hojen!

Huvudsaken är att du klarade dig:tummenupp
Får du abstenens så får du gärna åka bak en runda för att
sansa nerverna.

Jodå, hojen är ju som sagt utbytbar vilket ingen av mina kroppsdelar är.

Jag tackar för erbjudandet, men jag står nog över trots att det är Ducati.
Vet inte om det skulle lugna mina nerver att åka istället för att köra. Själv tycker jag det är fruktansvärt att vara passagerare oavsett om det är bil eller mc.
Men som sagt, tack för erbjudandet iaf.

Hurra för alla dårar i trafiken, bra att du klarade dig iallafall.
Men om hojen, det finns väl tejp och buntband, är den helt okörbar eller, det brukar ju gå att skruva ihop på rejsvis och fixa på vintern istället...

Fotpinne & plast på häger sida, samt kåpstaget är ju skrot. Det är vad man kan se iaf. Sen vet jag inte hur gafel, styre är.
Jag vet inte hur känsligt alu.. är, om ramen fått sig en smäll ?
Så visst, jag skulle nog kunna få den körbar igen men nu kommer den väl att bli stående i väntan på en skadereglerare hela sommaren. Jag har ju ingen lust att stå för alla kostnader själv.
jaja, jag får se det från den ljusa sidan. Jag har ju iaf AC i bilen.

Fotpinne & plast på häger sida, samt kåpstaget är ju skrot. Det är vad man kan se iaf. Sen vet jag inte hur gafel, styre är.
Jag vet inte hur känsligt alu.. är, om ramen fått sig en smäll ?
Så visst, jag skulle nog kunna få den körbar igen men nu kommer den väl att bli stående i väntan på en skadereglerare hela sommaren. Jag har ju ingen lust att stå för alla kostnader själv.
jaja, jag får se det från den ljusa sidan. Jag har ju iaf AC i bilen.

Skönt det gick skapligt bra med dig!
Ang skadereglerare, ring ditt försäkringsbolag och ta reda på vem det är och kontakta honom direkt.

bättre sent än aldrig...

Det slutade med att FB löste in hojen, och
för 1 vecka sedan kom pengarna från FB.
drygt 3 månader!!!! ARGH!!!

Så idag var jag och köpte ny hoj. Denna gång blev det en
Aprilia Mille -99.:tummenupp

Det slutade med att FB löste in hojen, och
för 1 vecka sedan kom pengarna från FB.
drygt 3 månader!!!! ARGH!!!

Så idag var jag och köpte ny hoj. Denna gång blev det en
Aprilia Mille -99.:tummenupp

Upp med bilder på hojen! :)

Blev det några bra bilder ifrån Falken?

Grattis till nya hojen.

Ta de nu lugnt framöver.

Tony

Tackar.
Jodå, kommer att ta det lungt.

Synd bara att hela sommaren gick. Desto bättre är ju millen vrålbillig att försäkra så den kommer jag att ha påställd året runt.

Upp med bilder på hojen! :)

Blev det några bra bilder ifrån Falken?

Bilder från falken blev det allt: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=192163

Var är dina ? Har du lagt upp dom nånstans ?

Däremot så har jag inga bilder på nya hojen, men det kommer.

Last edited:
Desto bättre är ju millen vrålbillig att försäkra så den kommer jag att ha påställd året runt.

Misstänker att försäkringsbolag har skrivit av en såpass (trots allt) gammal hoj. Värdet har ju en stor roll i försäkringen.

Skönt att du är tillbaks i sadeln! :tummenupp

Tackar och bockar.

Var ute en sväng idag, och oj vilken skillnad mot den gamla 600:an jag hade.
Dessutom hittade jag nya muskler i mina handleder :-). Men det går väl över hoppas jag.

Halogen skrev:
Då är vi två millepiloter i Mölndal, grattis!
det låter kul.
Hade inte en om att det fanns en till här, har jag missat totalt :(

Back