Sista bankörningen innan man lägger på dubbdäck!

kruger skrev:
Du var snäll vid omkörningarna! Fast jag är lite ovan att bli omkörd i kurvorna men det var ju en ny erfarenhet. Har bara kört i mellan och lugn grupp innan och denna dagen var ju inte lik det alls :tummenupp Men alla med som var snabbare än mig skötte sig utmärkt.

/ Micke
Kul att du inte tappade sugen efter hårnålsvurpan på Knudan, vi ses nästa år :tummenupp

En grej jag la märke till var att med regndäck så knäskrapade jag nästan genom hela karusellen när det började torka upp. det var typ tort på yttern, men på innern vid pölarna var det vått o typ dimmigt (skapade ånga på visiret). Varför vågade jag köra så pass hårt när det börjar torka upp, än när det faktiskt regnar... Kan man köra så fort även när det regnar? jag hatar regn...

Swedie skrev:
jag körde in i vattenpölen på innern av karusellen en gång.. rätt nära o krascha. kanske blev en cool bild av det hela .. om du nu tog kort just då.

Vattenpölarna på Atorp är roliga. Jag satte ner fingret i vattenpölen i första vänstern och höll kvar det där hela kurvan! Som att surfa på asfalt... :banana

Swedie skrev:
En grej jag la märke till var att med regndäck så knäskrapade jag nästan genom hela karusellen när det började torka upp. det var typ tort på yttern, men på innern vid pölarna var det vått o typ dimmigt (skapade ånga på visiret). Varför vågade jag köra så pass hårt när det börjar torka upp, än när det faktiskt regnar... Kan man köra så fort även när det regnar? jag hatar regn...
Man kan köra 1,54 i riktigt regn :banana

GSXR1100R skrev:
Kul att du inte tappade sugen efter hårnålsvurpan på Knudan, vi ses nästa år :tummenupp

Det tog några varv på Gelleråsen innan man kom ikapp sig själv :va
Men nu har man ju glömt av hur det känndes :kocko

Så nu har man bara knuddan kvar att klara av så är spöket borta!

/ Micke

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back