Singeltråden

Måste och måste. Då slipper jag iaf noja och känna på axelmuttrarna varje gång jag kört med hojen :P

Men seriöst måste jag verkligen spänna kedjan. Den slamrar mot svingen om jag motorbromsar :gnissla :crash

Varför nojja? Dra tills det säger "knäpp" sen ett kvarts varv tillbaka! :mattias

Varför nojja? Dra tills det säger "knäpp" sen ett kvarts varv tillbaka! :mattias

Provade det en gång. Sen fick jag besöka verkstan som fick borra ur pinnbulten ur min motor :näsblod

Det var iofs på en gammal FZ750 med förmodligen över 11 000 mil på mätaren. (eller egentligen typ 1000 mil på mätaren för den hade nog gått runt ett varv.

Provade det en gång. Sen fick jag besöka verkstan som fick borra ur pinnbulten ur min motor :näsblod

Det var iofs på en gammal FZ750 med förmodligen över 11 000 mil på mätaren. (eller egentligen typ 1000 mil på mätaren för den hade nog gått runt ett varv.

Har de inte saxsprint som låser muttern dedär?

Edit: brukar ju va så satans grovt på hojjar det där att det knappt går att dra söder utan ett förjävla långt skaft.

Last edited:
Vad gör man åt det?

Rör på hästen med jämna mellanrum, ser till så den dricker vatten, kontrollerar att det inte blir värre och att hästen inte rullar sig, då det finns risk för tarmvred och blir det inte bättre får man ringa veterinär som får ge kramplösande och dropp.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025