Singeltråden

Måste och måste. Då slipper jag iaf noja och känna på axelmuttrarna varje gång jag kört med hojen :P

Men seriöst måste jag verkligen spänna kedjan. Den slamrar mot svingen om jag motorbromsar :gnissla :crash

Varför nojja? Dra tills det säger "knäpp" sen ett kvarts varv tillbaka! :mattias

Varför nojja? Dra tills det säger "knäpp" sen ett kvarts varv tillbaka! :mattias

Provade det en gång. Sen fick jag besöka verkstan som fick borra ur pinnbulten ur min motor :näsblod

Det var iofs på en gammal FZ750 med förmodligen över 11 000 mil på mätaren. (eller egentligen typ 1000 mil på mätaren för den hade nog gått runt ett varv.

Provade det en gång. Sen fick jag besöka verkstan som fick borra ur pinnbulten ur min motor :näsblod

Det var iofs på en gammal FZ750 med förmodligen över 11 000 mil på mätaren. (eller egentligen typ 1000 mil på mätaren för den hade nog gått runt ett varv.

Har de inte saxsprint som låser muttern dedär?

Edit: brukar ju va så satans grovt på hojjar det där att det knappt går att dra söder utan ett förjävla långt skaft.

Last edited:
Tsss, man drar tills det känns bra sen är man nöjd tills nästa gång man skruvar upp ^_^

Vad gör man åt det?

Rör på hästen med jämna mellanrum, ser till så den dricker vatten, kontrollerar att det inte blir värre och att hästen inte rullar sig, då det finns risk för tarmvred och blir det inte bättre får man ringa veterinär som får ge kramplösande och dropp.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Er din KTM blant dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back