Singeltråden

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Men Shadow, det jag skrev och citerade var Liquid_Shadow som skrev och inte du. ;)

Men för att peka på konkreta exempel (orkar inte leta upp de nu och skriver ur minnet) så var det just "ta ett aktivt steg tillbaka för att se om hon söker upp dig", det är inte att vara sig själv utan att spela ett spel.
Att vara sig själv är att finna styrkan att tala om för personen att man inte gillar beteendet och att man blir ledsen/sårad/förbannad/likgiltig eller vad man nu känner.

Att säga "fan vilken sexig nacke du har, jag vill bara bita i den" är inget annat än något man lärt sig i "skolan" som du nämnde, finns MÅNGA sådana lines man kan droppa för att få effekt men utan att ha tränat på det så skulle man aldrig gått på stan och tänkt att fy fan vilken sexig nacke (såvida man inte har det som fetisch)...

Men jag menar inte att dissa dig eller Liquid, det är skoj med sånt där och speciellt om man gillar att experimentera med hur folk funkar. Men som sagt, det är inte knep jag skulle rekommendera att använda för att hitta sin soul mate. ;)
Jag tror på ärlig och rak och då även när det gäller hur man känner och uppfattar saker.

Fast där håller inte jag riktigt med. Beror väl visserligen på hur man gör det, men det kan ju vara ett sätt att ligga lågt lite och se om man väckt något intresse hos tjejen. För såna som är för på kan ha en tendens att döda ett intresse som fanns från början. Att spela ointresserad när man egentligen är intresserad är dock inte samma sak (men det kanske är så du tolkar det?) och det är bara trist och smått idiotiskt. Klart man ska visa att man har intresse om man har det, men det får inte bli för mycket och intensivt för fort.

Vet inte alls hur jag ska förklara det här så det framgår vad jag menar, men... När jag tänker "backa ett steg" så tänker jag inte att man måste lämna tjejen och låta henne rent fysiskt leta upp en, men att ge tjejen en chans att ta initiativ till fortsatt kontakt efter att man väckt intresse, vilket man lika gärna kan göra i ett samtal.

Ok jag hänger menu att du syftade på det Liquid skrev nu :)

Kissen svarar ganska bra på vad jag menar :D Så det har inte så mycket med att göra om att spela ett spel. Mer att kanske inte lägga för mycket press på den man dejtar eller raggar upp på krogen för den delen också.

Sen det du pratar om med att finna styrkan till att vara ärlig. Inom både dejting- och "raggnings"-sammanhang kan det vara vädigt svårt för många. Man vill inte säga något för att inte göra någo förnämd. Och då i slutändan är man inte ärlig mot sig själv om vad man tycker och tänker.
Så lite det du säger om att man måste älska sig själv.. Man måste även kunna vara ärlig mot sig själv och säga vad man tycker och tänker, utan att såra någon då självklart, för att kunna vara ärlig mot någon annan om vad man känner.


Och det där med bita nacke... På krogen.. om jag står och pratar med en tjej och hon har kul och man märker ett intresse,kanske kysst varandra.. då har jag kunnat få inpulsen (utan någon som helst tanke innan på det) "fan vad jag vill nafsa på hennes halls, för det är precis det jag skulle tycka vara kul just nu". And then you just do it :) Sen om man säger något om att den är sexig eller inte spelar ju inte så mycket roll. Och sen tror jag inte riktigt man säger det där om sexig hals bara rent ut ur tomma intet. Man har lite finess när man säger det men det är självklart fortfarande spontant och inget planerat.

Jag tror samtidigt du och jag går lite om varandra i denna diskussion. Antagligen lite svår grej att diskutera över text, blir lätt missförstånd.

Vi får ses och ta en öl så diskuterar jag gärna mer :tummenupp

Ursäkta, men tänker ni verkligen så jävla mycket på hur ni beter er?
På riktigt eller trollar ni bara?

Vissa kommer inte med samma förutsättningar att ha bra självkänsla som vissa får naturligt. Förut när jag började lära mig tycka om migsjälv och sånt gjorde jag det. Nu kommer min självgodhet naturligt :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fasen då, jag hade ju hoppats på :fika på hemmaplan.:(

Du har ju för fan fått en invit, målet är öppet så skit i hemmaplanen, kom in i matchen och skjut för fan!:fatta!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top