Singeltråden

Jag skulle stannat, klivit av och gömt mig bakom ett träd....

-eidt- visst fan ni har ju inte träd i Skåne. Dom är stora och hårda och man kan ta skydd bakom dom, fungerar som murar ungefär fast det är egentligen stora växter, som raps fast jättestora och gröna i bladen istället för gula. Är alla skåningar med då? :tummenupp

Jag skulle stannat, klivit av och gömt mig bakom ett träd....

-eidt- visst fan ni har ju inte träd i Skåne. Dom är stora och hårda och man kan ta skydd bakom dom, fungerar som murar ungefär fast det är egentligen stora växter, som raps fast jättestora och gröna i bladen istället för gula. Är alla skåningar med då? :tummenupp
bussbilder034.jpg

Du menar såna här? Vi har faktiskt några. En helt ok hojväg också. :banana

Är Shirehästar vanliga i Sverige? Jag tror aldrig jag har sett någon.

Nej, inte speciellt vanliga. Finns ett stuteri utanför Klippan som föder upp sådana, men det är ju inte något jättestuteri. De brukar ha 3-4 hästar till salu/år, men de har både Shires och Clydesdales.

Nej, inte speciellt vanliga. Finns ett stuteri utanför Klippan som föder upp sådana, men det är ju inte något jättestuteri. De brukar ha 3-4 hästar till salu/år, men de har både Shires och Clydesdales.

Det finns väl nån som har turridning på shirehästar nånstans i Skåneland också?

Ah, okej! Har vänner som varit där, verkar lite häftigt. Fast jag föredrar nog mina småskitar ändå.

Jag har alltid, alltid velat ha en hopphäst och en sån här. :) En sån som kan sitta 2-3 st på och lufsa i skogen. Och tänk att ställa upp i en liten dressyrtävling med en sån här! :)

Bjuder på en gammal bild. :) Killen på fuxen är egentligen hojåkare, men lånade frugans häst när det inte var säsong för hojen. Det var en räserhäst! Sprungit in en del på Täby i sina yngre dagar. Min stora gula hade svårt att hänga med när det bar av som bäst. :lol

Calypso3_beskuren.jpg

Last edited:
Bjuder på en gammal bild. :) Killen på fuxen är egentligen hojåkare, men lånade frugans häst när det inte var säsong för hojen. Det var en räserhäst! Sprungit in en del på Täby i sina yngre dagar. Min stora gula hade svårt att hänga med när det bar av som bäst. :lol

Haha härligt!

Nu tror jag dock vi snart får protester för att prata äkta hästkrafter igen. ;)

Haha härligt!

Nu tror jag dock vi snart får protester för att prata äkta hästkrafter igen. ;)

Äh, det är ju en mc-grabb på bilden. :tummenupp

Btw: Här på OT finns det ju trådar om det mesta, öl, utvikningsbrewdar, datorspel, resor m.m. Vi kanske skulle ha en egen hästtråd? :va

Jag kan inte rida O_o Suttit på en häst en gång när jag va typ 4 år :P Jag har klappat några hästar lite försiktigt...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon