Singeltråden

tkdrille

Guest
Jag tycker mest att alla utger sig för att vara träningsnarkomaner som reser jorden runt i parti o minut jag. :3freak

Ja de är ett konstigt mysterium. De studerar samtidigt. De talar väl om att pappa betalar om inte annat tycker jag. Inget mot att de tränar mycket, de gillar jag men de flesta presentationer är ju klippa klistra med få ändringar. Tror jag totalt träffat 3 från den sidan

Den ene var rätt rolig på ett vis med. Hon jobba ständig natt och jag jobbar ju dagtid. Men i vilket fall som så ville hon träffas då en helg och bjuda på mat men jag hade jobbhelg, då kom djävulen fram i henne och menade att jag inte hade tid alls. Hon svarade aldrig mer eller hörde av sig :)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag tycker mest att alla utger sig för att vara träningsnarkomaner som reser jorden runt i parti o minut jag. :3freak

Roligast är att många räknar upp sisådär tio specifika träningsformer i sin profiltext. Känns ungefär lika spännande som att jag skulle räkna upp vilka färger jag har på mina boxershorts i garderoben. :3freak
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Är inte singel men tränger mig in ändå och bjuder på intressant text/experiment gällande nätdejting (inte skrivet av mig).

Här är en chans för dig som är kille och nätdejtar att lära dig av andras misstag. För att lära mig vad killar gör och inte registrerade jag en ny profil, en 23-årig tjej som vi kan kalla Sofia. Hon fick fem snygga bilder, och en presentationstext på en enda rad.

Direkt började det regna in mejl till min fejkade tjej. På två timmar kom 50 stycken och under första dagen som Sofia fanns fick hon 90 mejl. Då fattar ni precis som jag varför de flesta mejl som skickas till tjejer på dejtningssajter förblir obesvarade. Man kan tycka att det är hyfsat att svaraett artigt "tack men nej tack", men bara det skulle bli en heltidssyssla för Sofia.

Hur ska man då göra för att sticka ut i mängden? Jag bestämde mig för att lära av alla som skrev till Sofia och började föra statistik över mejlen. Nedanstående statistik bygger på ungefär 200 analyserade mejl.

Ämnesraden
Vad ser tjejen när hon kommer in i sin inbox? Jo, killens alias samt ämnesraden i mejlet. En av mina vänner har berättat att en tjej svarade på hans mejl för att hon gillade hans alias, utan att ens kolla på hans profil. Det kan alltså vara vettigt att hitta ett nickname som sticker ut, även om jag tror det är av sekundär betydelse.

Viktigare då, ämnesraden. Så här ser statistiken ut för den i mejlen till Sofia:

Inget ämne: 59%
”Hej”: 31% (inklusive varianter som goddagens, halloj, hejsan osv)
Komplimang för utseendet: 2% (typ snygging, sötnos osv)
Övriga ämnen: 8% (tex ”ohh girl!”, ”nä men goddagens =)”, ”Äpple eller päron?”)

Mejllistan hos en tjej är alltså en lång tabell med tomma rader, med några ”Hej” som bryter av. Om du skriver ett ämne kommer alltså ditt mejl redan där sticka ut rent grafiskt. Om du dessutom lyckas skriva någon mer unikt än en hälsningsfras eller beröm för hennes utseende, så är du mer annorlunda än 92 procent av killarna där ute. Annorlunda är visserligen inte nödvändigtvis bra (som 41-åringen som skrev ämnet ”Mycket äldre är man ju...”), men här finns en chans att vara annorlunda på rätt sätt.

Brevet
Jag läste alla mejl som kom till Sofia, och ganska snabbt såg jag trender även här. Det här skriver killar till snygga tjejer som har en enda rad i sin presentationstext:

Ger en komplimang för utseendet: 40%
”Hur är läget?”: 39% (inkl varianter som ”hur mår du?”)
”Vad har du gjort i helgen/veckan?”: 21% (inkl varianter som ”gjort något kul på sistone?”)
”Vad gör du nu?”: 11% (inkl varianter som ”sysslar du med då?”)
”Vill du snacka på msn/telefon?”: 9%
”Kram”: 8%
Påpekar något om ett foto: 8%
Påpekar något annat ur profilen: 8%
Något om vädret: 8%

Det är verkligen slående hur uppenbart det är att killar använder komplimanger för att försöka få uppmärksamhet från tjejer. Det kommer aldrig kännas äkta.

Den som räknar inser att siffrorna ovan överstiger 100 procent. Det beror på att många som skriver ”hur är läget?” även känner sig tvungna att påpeka hur söt Sofia är och fråga vad hon har gjort i helgen.

Vad skriver då väldigt få killar, men som jag tycker är bra? Här blir det väldigt subjektivt förstås, men jag utgår från hur jag reagerade när jag läste:

Visar någon slags självsäkerhet/kaxighet: 4%
Ställer en udda fråga: 4%
Fick mig att dra på munnen: 2%
Komplimang för ”personlighet”: 2%

Slående är att nästan alla killar skriver ur ett underläge, som den som jagar, eller försöker framhäva sig som snälla killen som kommer gå med på allt hon vill. "Bara säg till, jag står här utanför din port så länge så att du bara behöver ropa om du behöver mig!" En kille frågar till och med ”Hur ska man få dig intresserad då?”.

En enda stolt soldat försöker relatera till Sofia genom att skriva om sig själv istället för att smöra eller fokusera på henne.

Efter ungefär 100 mejl med samma mönster bytte jag till en mer utförlig presentationstext. Skrev bland annat att Sofia gillar att cykla på sin nya racerhybrid, att hon älskar att vara ute i naturen och lite tankar om livet. Jag uppmanade också uttyckligen killarna att skriva något annat än komplimanger eller ”hur är läget”.

Nu blev statistiken något annorlunda, och man kan också konstatera att mejlströmmen saktades av dramatiskt. Skrämde jag bort alla fantasilösa hur-är-läget:are så enkelt?

Skriver något om cykeln: 23%
Ger en komplimang för utseendet: 20%
”Vad har du gjort i helgen/veckan?”: 14%
”Hur är läget?”: 14%
Försöker skriva någon humoristiskt: 11%
Påpekar något om ett foto: 11%
”Vad har du för dig?”: 11%
Försöker ta det till en dejt: 9%
Beskriver sig själv: 9%
Får mig att le: 9%
Påpekar något ur profilen: 9%
Ställer en udda fråga: 9%

I topp hamnar alltså kommentarer och frågor om cykeln, den mest konkreta detaljen i Sofias presentation (som också kan anses vara det mest maskulina intresset som hon lyfter fram). De 20 procent ger komplimanger för utseende eller de 14 procent som frågar hur läget är har uppenbarligen inte läst profiltexten alls.

En kille som dock hade läst, mejlade och påpekade hur svårt det var att komma på något när man inte fick skriva ”vad fin du är” eller ”hur är läget”. Till slut klämde han till med nummer tre på klyschtoppen: ”Gjort något kul i helgen?” Hihihi :)

Flirtar
Många sajter har en funktion för att skicka en ”flirt”, ett sätt att visa intresse för en tjej utan att behöva fundera ut vad man ska skriva. Sofia fick ungefär hälften så många flirtar som mejl, och om ni inte förstått det själva redan så säger jag det rakt ut: att skicka en flirt ger ungefär lika bra resultat som att sitta hemma i tv-soffan och hoppas på att en Playboy-modell ska dimpa ner i knäet på en.

Vart leder en flirt? I bästa fall får du en tillbaka och då måste du skicka ett mejl till henne om du vill ha vidare kontakt. Och då kunde du ju ha gjort det redan från första början.

Avslutning
Vad ska man då skriva i sina mejl? Det absolut vanligaste rådet man brukar få av tjejer som nätdejtar och så kallade experter på nätdejtning är ju att man ska skriva om något i hennes presentation eller peka på gemensamma intressen. Men stämmer det verkligen? Kolla statistiken ovan - med en mer utförlig presentationstext var det absolut vanligaste mejlet kommentarer om något av hennes intressen.

Min favorit har i stället blivit varianter på det mejl som en enda av Sofias uppvaktare drog till med: att skriva om sig själv. Egentligen är det rätt självklart – hon är mer intresserad av vem du är, än av vad du tycker om henne. Jag brukar presentera mig, berätta vad jag ska göra nu eller den närmaste tiden och något om vad JAG gillar. Du står upp för vem du är och öppnar för att hon ska bli nyfiken på dig.

Detta ger mig svar på drygt hälften av alla mejl jag skriver - vilket naturligtvis inte bara har med mejlen att göra utan även min presentation, men ändå.

Till sist vill jag bara säga, lycka till med ert nätdejtande men fastna inte framför datorn! För mig är nätet ett strålande komplement till krogen och daygame, men bara ett komplement. Du kommer inte lyckas särskilt bra på dina IRL-dejter om du inte över dina sociala färdigheter till exempel.

På nätet når man också en något annan crowd, det finns många bra tjejer som inte är ute och gnuggar rumpa varje helg. Dem missar du om du bara krograggar.


Generellt skulle man nog kunna säga att både killar och tjejer är värdelösa på att presentera sig själva och att kommunicera med tangentbord när det kommer till raggning/dejtande hehe

Problemet för tjejer är att dom överöses med mejl så att dom varken behöver eller orkar engagera sig i sina profil eller svara/vara trevliga. Nätdejting är ju ett "fritidsintresse", inte ett heltidsjobb.
Problemet för killar är ju att sticka ut ur bruset och lyckas fånga tjejens uppmärksamhet.

Resultat: både tjejer och killar bli irriterade och trötta på nätdejting.



Palle71: Varför skulle tjejer skriva en presentation? Vi vet ju ändå att deras intressen är "resa, umgås med vänner, festa och filmkvällar" :tungan ;)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Presentation?
Jag presenterar mig aldrig, skakar inte ens hand.
Jag förväntar mig att folk ska veta vem jag är.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Palle71: Varför skulle tjejer skriva en presentation? Vi vet ju ändå att deras intressen är "resa, umgås med vänner, festa och filmkvällar" :tungan ;)

Intressant läsning. Jag brukar skriva en ämnesrad som är en cliffhanger, lite om gemensamma intressen, ställer lite frågor, skriver lite vad jag gillar och har en hitrate på 0%. :gnissla

Och för övrigt har du rätt. Du glömde i och för sig shopping. ;)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag tycker mest att alla utger sig för att vara träningsnarkomaner som reser jorden runt i parti o minut jag. :3freak

Ja det har du absolut rätt i :D

Ja du har rätt, det är tusan vad dom reser på den sidan....jobbar dom aldrig ?? och så den klassiska bildserien med några resbilder + den där lite wild and crazy när dom har en ölflarra i handen och är i partymode :)
Nä, kollade också in pannkakan efter en tids uppehåll och väntar nu dom 7 dagarna som måste gå innan man kan ta bort sej igen.....ska fan bli bonde istället, kollade igår och satans va brev dom får......... nä, jag är inte bitter :)

Haha ja och dom verkar ju få brev från uppiffade stadsbrudar som uppenbarligen inte har den blekaste om vad ett liv som bonde innebär :p

Dvs. kändiskåta fruntimmer.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Är inte singel men tränger mig in ändå och bjuder på intressant text/experiment gällande nätdejting (inte skrivet av mig).




Generellt skulle man nog kunna säga att både killar och tjejer är värdelösa på att presentera sig själva och att kommunicera med tangentbord när det kommer till raggning/dejtande hehe

Problemet för tjejer är att dom överöses med mejl så att dom varken behöver eller orkar engagera sig i sina profil eller svara/vara trevliga. Nätdejting är ju ett "fritidsintresse", inte ett heltidsjobb.
Problemet för killar är ju att sticka ut ur bruset och lyckas fånga tjejens uppmärksamhet.

Resultat: både tjejer och killar bli irriterade och trötta på nätdejting.



Palle71: Varför skulle tjejer skriva en presentation? Vi vet ju ändå att deras intressen är "resa, umgås med vänner, festa och filmkvällar" :tungan ;)

Roligt att läsa, för det stämmer ju så väl! Tycker det bevisar rätt bra att män fortfarande häckar i grottor och slår folk i huvudet med en träpåk.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Man kanske skulle skapa en profil där man skrivet att man har sålt sitt IT-företag och nu blivit uttråkade och söker en kvinna att kasta pengar på. :D Jag tror Hotmail hade kraschat på kuppen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är inte singel men tränger mig in ändå och bjuder på intressant text/experiment gällande nätdejting (inte skrivet av mig).




Generellt skulle man nog kunna säga att både killar och tjejer är värdelösa på att presentera sig själva och att kommunicera med tangentbord när det kommer till raggning/dejtande hehe

Problemet för tjejer är att dom överöses med mejl så att dom varken behöver eller orkar engagera sig i sina profil eller svara/vara trevliga. Nätdejting är ju ett "fritidsintresse", inte ett heltidsjobb.
Problemet för killar är ju att sticka ut ur bruset och lyckas fånga tjejens uppmärksamhet.

Resultat: både tjejer och killar bli irriterade och trötta på nätdejting.

Hmm, jag som snubbe å andra sidan har fått flertalet frågor om hurvida jag tänker sätta all min tid på henne (den eventuella henne) istället för att ha egna intressen samt om jag pröjsar käket på middagar. Inte mycket annat. :va

Inte har jag svarat på något heller. :skitstövel

Presentation?
Jag presenterar mig aldrig, skakar inte ens hand.
Jag förväntar mig att folk ska veta vem jag är.

Jag förväntar mig att folk _inte_ ska veta vem jag är.
Brukar inte gå nå vidare. :gnissla
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du som (enda?) kvinna i tråden! Vad ska man skriva för att få er intresserade då?

För min del visar man att man har humor och är intelligent, utan att försöka briljera. Tydligen jättesvårt!

Maestro: Jag gillar ju inte rosa!
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top