Singeltråden

Punktskrift? Hon är väl inte blind??

Hon är inte den som har problem med punkterna Hulken. :rolleyes

Men snälla, Jävla Peter. Det är ju punkterna som är humor vilket avsaknas helt i 350s text :7peta

Tack snygging, det är väldans tur att vi förstår varandra. :kär

Jaaahhaaa.. Ni tänker sååå.. Det kanske är jag som är blind då :crash

Ja eller så kan du inte läsa. :banana

Men hur skriver döva?

Döva skriver som Plåtis o alla andra o blinda skriver som .... no i wont go there. Vill fan inte börja helgen med att vara elak.

Man borde kunna gilla egna inlägg så att andra förstår när man skrivit nåt roligt! :4skrika

Då borde dom ta bort gillaknappen på dig helt. :glömdet :springer

Apropå döva och ljudlöst så nyser döva utan att åstadkomma det där Atchiiioooh-ljudet... :näsblod

Hon är för fan inte dövstum :mad:

Titta slowis vad jag kan. ;)

Avslutar med, JESUS FUCKING CHRIST!!! *suckar*

Last edited:
Döva skriver som Plåtis o alla andra o blinda skriver som .... no i wont go there. Vill fan inte börja helgen med att vara elak.

Döva skriver inte alls som jag :mattias

Såhär är det vanligare att döva skriver:
(en random bekant, saxat ur hEns fbstatus)
"Jo här skrev jag bara min åsikter som jag är själv politiken intresse kanske som många visste inte om det men såhär ligger det till.
Röstar man blankt så visar man att samhälle går åt fel håll punkt.
Om man röstar inga alls! Då går röstar till vinnare! Det bör ni tänka om.."

Det läggs in uttryck på teckenspråk i skriften vilket gör det hela ganska fel ibland. Därav "åt fel håll punkt", eftersom man pekar när man tecknar att det går åt fel håll.

Lite lektion från en seriös Plåthinken. :D (detta riktat till ALLA, inte bara Pippi :mattias)

Last edited:
Hon är för fan inte dövstum :mad:
För det första, vad har hon med min random trivia om döva att göra?
För det andra, det är inte kopplat till stumhet, stumma kan åstadkomma spännande ljud de med. Det är snarare kopplat till en avsaknad av att ha hört hörandes läten de gör när de nyser. :7peta:fakta:smasha

"Jo här skrev jag bara min åsikter som jag är själv politiken intresse kanske som många visste inte om det men såhär ligger det till.

Det läggs in uttryck på teckenspråk i skriften vilket gör det hela ganska fel ibland. Därav "åt fel håll punkt", eftersom man pekar när man tecknar att det går åt fel håll.

Lite lektion från en seriös Plåthinken. :D (detta riktat till ALLA, inte bara Pippi :mattias)

Man lär sig nåt nytt varje dag. :Bugar

Kan också tillägga att bestämd form, tempus etc inte förekommer i teckenspråket. Det gör att det blir lätt fel där.

Mitt, min, ett, en etc blir också lätt krångligt. Även jag blir lite osäker ibland när jag får hjärnsläpp. Mitt fantastiska språk kommer från böckerna. Och en stor portion i att vilja verka smart. :hihi

slowroller nytt idag då lita inte på mc brudar . dom skryter bara för att få uppmärksamhet osv. ell vill ligga usch:smasha

Hon/han kan inte vara både döv o anal(fabet)?

För det första, vad har hon med min random trivia om döva att göra?
För det andra, det är inte kopplat till stumhet, stumma kan åstadkomma spännande ljud de med. Det är snarare kopplat till en avsaknad av att ha hört hörandes läten de gör när de nyser. :7peta:fakta:smasha

Om ingen är där när ett träd faller i skogen, låter det nåt? :D

Fuck!!! Jag är på en bad-streak idag. Till o med Blöjan vill att jag ska åka hem igen. Men det är fan min tur nu att få va retsticka. :banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti