Singeltråden

Eftertentafest ju! :)

Men nu föll ju mina frågor om resor i skymundan, hittar de inte ens. :(

Jag vill resa till sol och bad, och jag vill inte lägga typ 30k på det. How to do? Jag suger på att sitta och söka på nätet, fattar inte hur folk hittar alla sina billiga resor.

Sista minuten! :)

Res inte så långt. Kan hjälpa dig senare när jag är tillbaka från affären.

Eftertentafest ju! :)

Men nu föll ju mina frågor om resor i skymundan, hittar de inte ens. :(

Jag vill resa till sol och bad, och jag vill inte lägga typ 30k på det. How to do? Jag suger på att sitta och söka på nätet, fattar inte hur folk hittar alla sina billiga resor.

Köp en sån barnpool och komplettera med infravärmare/solarie. Voila, sol och bad! :tummenupp

Det värsta med sparkonton är att det tar emot att ta pengar från dem och faktiskt använda till nånting.
Så fort jag ser att mina fonder går bra, som nu, så vill jag bara plöja in mer pengar i dem och inte bränna en krona. :brinnerup

Jag är likadan. Men fick lära mig som 18-åring att det ibland är bättre att spendera pengarna. Plockade ut nästan 50'000 för att köpa häst, strax efter det så gick 50'000 upp i rök... Kan säga att jag hade betydligt större glädje av de jag plockade ut. :rolleyes: Men de är tack och lov på bättringsvägen igen nu. Föredrar dock mina aktier för tillfället, känner att jag har bättre kontroll över dem. :tungan

alvarligt, trodde de var något fel på mina ögon i morse när jag drog upp i fönstret... SOL. blå himmel! Bättre start på dagen får man ju leta efter :)

Nu när sparpengar diskuteras - jag har funderat på att placera en del av mina pengar i nån fond eller aktie men jag vet inte hur man får reda på vilka fonder som lämpar sig. Aktier kräver väl att man har koll på vad som händer?

Iofs är det ju inte så svårt men jag har noll erfarenhet och vill gärna lära mig lite här :)

Om du kört moppe med växlar så är det faktiskt väldigt liten skillnad.
Tyckte att det var lätt att ta mc-kort.

Har du dessutom bilkort redan så är det ännu lättare.

Det är klart det blir lätt för henne :) Hon fixar det galant :tummenupp

Nu när sparpengar diskuteras - jag har funderat på att placera en del av mina pengar i nån fond eller aktie men jag vet inte hur man får reda på vilka fonder som lämpar sig. Aktier kräver väl att man har koll på vad som händer?

Iofs är det ju inte så svårt men jag har noll erfarenhet och vill gärna lära mig lite här :)

Jag är absolut inte spec. insatt i det där.
Men min erfarenhet säger iaf att standardfonderna, typ penningmarknadsfonder är skräp.
Ger absolut ingenting.

Så ta någonting med lite mer risk. Visst, risken finns där att du förlorar på det, men samtidigt finns möjligheten att faktiskt tjäna nåt på det (till skillnad från lågriskfonderna).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT