Tack för tipsen.
Några reflektioner över hojen efter några mils körning.
Minus:
*Behållaren på styret för frambromsvätskan läckte lite, locket går inte att få tight. Den hoppar på gängan. Bytes på garantin antar jag.
*Stödet känns inte riktigt säkert, skulle varit lite mer framåtvinkel på den.
*Hastighetsmätaren. Kanske är en vanesak men jag blir lite fartblind med en digitalmätare, särskilt när vinddraget är så obetydligt bakom kåpan. Det ringer automatiskt inga varningsklockor när man ser siffrorna visa ett högt tal när man är på väg in i en kurva, hade man sett det på analog mätare så relaterar man med ryggmärgen till var på skalan man är. Öh...eller något.
*Den är inte lika villig att kastas runt i kurvorna som Fazern var trots samma vikt. Med lite mer tight sittande slip ons som är lättare än original blydämparna så kanske det blir skillnad. Ska leka lite med stötdämparinställningarna också. Fazern hade dessutom väldigt smala däck vilket gör sitt till. Upptäckte just att SV:n har styrdämpare, spelar säkert också roll?
*Fan vad hög den är! Är 180cm och med långa ben men det här är precis på gränsen innan den blir obehagligt hög. Min kompis som är lite kortare stod och vaggade med tåspetsarna.
*Värmen, den blir rätt så rejält varm. Dämparna t ex är varma i evigheter. Tur man har kapell som tål värmen. Tippar att värmen kan bli lite obehaglig i stadstrafik en varm sommardag. Fläkten lär få jobba.
*Stänkskyddet bak. Vart tog Suzuki det ifrån? Scania? Det kan visserligen tas bort med en såg och en gnutta fritid.
Plus
*Snygg.
*Bra instrument bortsett från det nämnt ovanför.
*Coolt ljud. Tractor pulling på två hjul.
*Värmen ändå, det blir ball färg på rören.
*Kåpan, fartvinden är obetydlig och man kan utan problem bränna iväg på motorvägen utan att känna sig som en bananshake när man kommer hem.
*Känns stabil. Den styr dit man vill och den håller kursen.
*Snygg igen.
Bromsarna har jag inte riktigt bestämt mig för om jag gillar eller inte. Jag antar att de behöver slitas in lite? De tar och det är bra känsla men man behöver jobba lite mer än vad jag är van vid. kan beror på det där med behållarlocket också, vi får se.
Så på inköpslistan står nu: larm, framesliders, Yoshimura slip on och sedan lite lullull som en hugger kanske? Det svåraste återstår dock: Måste hitta på någon bra bortförklaring till tjejen varför vi ska snåla och stanna hemma den här semestern.