Silverpilen äntligen hemma

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Då har man vart och hämtat SV:n! :D Vilket ös! Vilket ljud! Och fan vad svår den är att tanka! :( Tog mig fem minuter att få i 10 liter, måste man köpa tratt eller??? Någon som vet om det är normalt med lite vit rök ur avgasrörer när man stannat? Kanske är normalt nu när den är sprillans. Blev lite orolig över om de glömt hälla i olja men det verkar finnas en del i, dock inte så mycket.

Nu ska jag försöka få bort alla jädrans varningsdekaler som sitter överallt. Avfettningsmedel kanske hjälper?

Bifogat

• silver.jpg
    silver.jpg
    36.1 KB · Visningar: 669
skitsnygg :tummenupp

se till o rafsa bort det där svarta spektaklet som hänger ner där bak osso :)

JEEEEVlar va snygg den är :tummenupp :tummenupp :tummenupp :p

10000 gånger snyggare än den gamla, även om den gamla är fräs den med!!....

Fan en sådan vill jag med ha ju! :crash

Spinky Spendrup skrev:

Nu ska jag försöka få bort alla jädrans varningsdekaler som sitter överallt. Avfettningsmedel kanske hjälper?
Suzukis varingdekaler sitter som f_n
Bästa är att ställa hojen i solen så du får lite temperatur på dom där j_vla varnings... sen är det bara att rycka av dom.
Det funkade på min iaf.

Ta bort dekaler?

Värmepicka!
Gammalt knep. Funkar alltid.
Har man ingen så får man ta hårtorken.

Har man ingen hårtork så tar man kupé värmaren.

Har man ingen sånn så får man packa sig iväg o köpa en av dessa alternativ.

Hojen ser kanonfin ut!
:tummenupp

Japp värmepicka funkar klockrent. Ta det lite lugnt bara så det inte börjar bubbla i nått annat än dekalen..

Tack för tipsen.

Några reflektioner över hojen efter några mils körning.

Minus:
*Behållaren på styret för frambromsvätskan läckte lite, locket går inte att få tight. Den hoppar på gängan. Bytes på garantin antar jag.
*Stödet känns inte riktigt säkert, skulle varit lite mer framåtvinkel på den.
*Hastighetsmätaren. Kanske är en vanesak men jag blir lite fartblind med en digitalmätare, särskilt när vinddraget är så obetydligt bakom kåpan. Det ringer automatiskt inga varningsklockor när man ser siffrorna visa ett högt tal när man är på väg in i en kurva, hade man sett det på analog mätare så relaterar man med ryggmärgen till var på skalan man är. Öh...eller något. :crash
*Den är inte lika villig att kastas runt i kurvorna som Fazern var trots samma vikt. Med lite mer tight sittande slip ons som är lättare än original blydämparna så kanske det blir skillnad. Ska leka lite med stötdämparinställningarna också. Fazern hade dessutom väldigt smala däck vilket gör sitt till. Upptäckte just att SV:n har styrdämpare, spelar säkert också roll?
*Fan vad hög den är! Är 180cm och med långa ben men det här är precis på gränsen innan den blir obehagligt hög. Min kompis som är lite kortare stod och vaggade med tåspetsarna.
*Värmen, den blir rätt så rejält varm. Dämparna t ex är varma i evigheter. Tur man har kapell som tål värmen. Tippar att värmen kan bli lite obehaglig i stadstrafik en varm sommardag. Fläkten lär få jobba.
*Stänkskyddet bak. Vart tog Suzuki det ifrån? Scania? Det kan visserligen tas bort med en såg och en gnutta fritid.

Plus
*Snygg.
*Bra instrument bortsett från det nämnt ovanför.
*Coolt ljud. Tractor pulling på två hjul. :p
*Värmen ändå, det blir ball färg på rören. :cool:
*Kåpan, fartvinden är obetydlig och man kan utan problem bränna iväg på motorvägen utan att känna sig som en bananshake när man kommer hem.
*Känns stabil. Den styr dit man vill och den håller kursen.
*Snygg igen. :bow

Bromsarna har jag inte riktigt bestämt mig för om jag gillar eller inte. Jag antar att de behöver slitas in lite? De tar och det är bra känsla men man behöver jobba lite mer än vad jag är van vid. kan beror på det där med behållarlocket också, vi får se.

Så på inköpslistan står nu: larm, framesliders, Yoshimura slip on och sedan lite lullull som en hugger kanske? Det svåraste återstår dock: Måste hitta på någon bra bortförklaring till tjejen varför vi ska snåla och stanna hemma den här semestern. :rodnar

Grattis till en schysst cykel :tummenupp Hoppas du blir nöjd med den. Jag tror den kommer att vara rolig att köra :mattias

Jäkligt läcker hoj.
Jag trodde dock att du menade den gamla silverpilen från Husqvarnatiden som jag lärde mig att köra hoj på.
9.5hk 175cc, det ni.

Du behöver knappast kapa nått för att göra baken snygg... ta bort hela plasttjoket och bygg nått av aluminium istället. Det ska jag göra ´på min nya!

//jaG

Spinky Spendrup skrev:
Tack för tipsen.

Några reflektioner över hojen efter några mils körning.

Minus:
*Behållaren på styret för frambromsvätskan läckte lite, locket går inte att få tight. Den hoppar på gängan. Bytes på garantin antar jag.
*Stödet känns inte riktigt säkert, skulle varit lite mer framåtvinkel på den.
*Hastighetsmätaren. Kanske är en vanesak men jag blir lite fartblind med en digitalmätare, särskilt när vinddraget är så obetydligt bakom kåpan. Det ringer automatiskt inga varningsklockor när man ser siffrorna visa ett högt tal när man är på väg in i en kurva, hade man sett det på analog mätare så relaterar man med ryggmärgen till var på skalan man är. Öh...eller något. :crash
*Den är inte lika villig att kastas runt i kurvorna som Fazern var trots samma vikt. Med lite mer tight sittande slip ons som är lättare än original blydämparna så kanske det blir skillnad. Ska leka lite med stötdämparinställningarna också. Fazern hade dessutom väldigt smala däck vilket gör sitt till. Upptäckte just att SV:n har styrdämpare, spelar säkert också roll?
*Fan vad hög den är! Är 180cm och med långa ben men det här är precis på gränsen innan den blir obehagligt hög. Min kompis som är lite kortare stod och vaggade med tåspetsarna.
*Värmen, den blir rätt så rejält varm. Dämparna t ex är varma i evigheter. Tur man har kapell som tål värmen. Tippar att värmen kan bli lite obehaglig i stadstrafik en varm sommardag. Fläkten lär få jobba.
*Stänkskyddet bak. Vart tog Suzuki det ifrån? Scania? Det kan visserligen tas bort med en såg och en gnutta fritid.

Plus
*Snygg.
*Bra instrument bortsett från det nämnt ovanför.
*Coolt ljud. Tractor pulling på två hjul. :p
*Värmen ändå, det blir ball färg på rören. :cool:
*Kåpan, fartvinden är obetydlig och man kan utan problem bränna iväg på motorvägen utan att känna sig som en bananshake när man kommer hem.
*Känns stabil. Den styr dit man vill och den håller kursen.
*Snygg igen. :bow

Bromsarna har jag inte riktigt bestämt mig för om jag gillar eller inte. Jag antar att de behöver slitas in lite? De tar och det är bra känsla men man behöver jobba lite mer än vad jag är van vid. kan beror på det där med behållarlocket också, vi får se.

Så på inköpslistan står nu: larm, framesliders, Yoshimura slip on och sedan lite lullull som en hugger kanske? Det svåraste återstår dock: Måste hitta på någon bra bortförklaring till tjejen varför vi ska snåla och stanna hemma den här semestern. :rodnar

Välkommen in i SV klubben :tummenupp Har kört min i 120mil nu utan ett enda problem. Du måste ha haft otur med läckan i bromsvätske behållaren. Oljenivån är lite lurig på dom här maskinerna har jag märkt. Bytte olja vid 97 mil till exakt 2900ml enligt boken. Kollade sedan i nivåglaset där det syntes nada...dock så sipprade det fram där efter några minuter.

Bakflärpen är väl en historia för sig..jag kommer att sätta dit en aluflärp istället. Blir även vita miniblinkers med aluhus. Satte dit mina Leo Vince burkar härom dan oxå :tummenupp Då blev det ljud som heter duga!! Viktskillnaden var oxå markant jämfört med orginalljuddämparna, skiljer säkert upp till 3-5kg på varje. Tempen på orginalljuddämparna var stekhet! Med slipon blir dom lagom ljummen hur hårt man än kör. Tyckte mina bromsra tog lite dåligt i början, nu när dom är inslitna bettar det som bara den.

angående dekaler så blöt lite papper i bensin, och gnugga sedan på varningsmärkena ! då går först texten bort och sen hela klistermärket. funkar hur bra som helst, inga som helst skador på lacken !! gjorde detta i helgen!

/z

Grattis till nya hojen! :tummenupp

Själv var jag väldigt tveksam i början till den nya kantiga designen men nu har jag nog vant mig. Den är inte alls så dum! :cool:

Den här lösningen ser helschysst ut istället för den enorma flärp som sitter orginal.

Bifogat

• bakflärp1.jpg
    bakflärp1.jpg
    29.4 KB · Visningar: 254
Vad kostade skönheten månntro??

Den ligger i förs. klass 5 va??....

Återigen, så fruktansvärt snygg! :tummenupp

hållundan skrev:
Vad kostade skönheten månntro??

Den ligger i förs. klass 5 va??....

Återigen, så fruktansvärt snygg! :tummenupp

Kostar 99900:- ordinarie pris. Min är försäkrad i klass 6 men de ska egentligen ligga i klass 7 tror jag.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT