Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tänkte att vi som är intresserade av vad som hände rute i världen kan dela på lite skvaller (roligare än fakta)...
Jag börjar med Husabergs VM-team 2007:
Simone Girolami (ITA), Robert Baraccani (ITA), Andrea Occhini (ITA) och Max Testu (FRA).
Occhini (#58 i år) ersatte Bertrand redan tidigare i år då han skadade sig och har legat 15-20 de rejs han kört. Fortfarande ung och vi får se vad han kan göra. Han slutade på 24e plats men körde bara tre rejs.
Girolami (#74 i år) kom på åttonde i årets VM (TM) och tog faktiskt en heatseger i Italien näst sista rejset. Han misslyckades i fyra heat med nollor (en etta) så han har kapacitet för klart bättre resultat.
Baraccani (#74 i år) slutade sjua, oxå han med TM. Två nollor och en två-poängare
Testu (#17 i år) slutade elva (Husqvarna) med tre nollor.
Det ser lovande ut för Husa tycker jag, några rutinerade och en het yngling.
Girolami klotade på träning till rejset han vann. #75 är Baraccani
Vad vet vi mer???
S1
Iddon fortsätter med Aprilia
Hiemer fortsätter med KTM
Lazzarini skulle byta märke va?! men till vad??
Delepine fortsätter med HVA
S2
Chambon är klar för Kawwa.
Seel fortsätter med Suzuki ?!
vDB fortsätter med Aprilia
Mer då, fyll på....
Jag börjar med Husabergs VM-team 2007:
Simone Girolami (ITA), Robert Baraccani (ITA), Andrea Occhini (ITA) och Max Testu (FRA).
Occhini (#58 i år) ersatte Bertrand redan tidigare i år då han skadade sig och har legat 15-20 de rejs han kört. Fortfarande ung och vi får se vad han kan göra. Han slutade på 24e plats men körde bara tre rejs.
Girolami (#74 i år) kom på åttonde i årets VM (TM) och tog faktiskt en heatseger i Italien näst sista rejset. Han misslyckades i fyra heat med nollor (en etta) så han har kapacitet för klart bättre resultat.
Baraccani (#74 i år) slutade sjua, oxå han med TM. Två nollor och en två-poängare
Testu (#17 i år) slutade elva (Husqvarna) med tre nollor.
Det ser lovande ut för Husa tycker jag, några rutinerade och en het yngling.
Girolami klotade på träning till rejset han vann. #75 är Baraccani
Vad vet vi mer???
S1
Iddon fortsätter med Aprilia
Hiemer fortsätter med KTM
Lazzarini skulle byta märke va?! men till vad??
Delepine fortsätter med HVA
S2
Chambon är klar för Kawwa.
Seel fortsätter med Suzuki ?!
vDB fortsätter med Aprilia
Mer då, fyll på....
Last edited: