Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
Sete var 38/1000 snabbare än Capirex men förhållandena var tydligen inget vidare.

Sete var ca 2.5 sekunder ifrån Rossis varvrekord.
Sete verkar oxå trivas bra i den nya omgivningen typ team/däck osv..nu tror man på mig !!

The Spanish rider completed 52 laps with the GP6 on Monday, his best time being a 1min 42.606secs, which is around 2.5secs from Valentino Rossi's lap record at the season-opening Spanish Grand Prix - held in much more favourable weather conditions.

"It was a good day today," commented Sete. "First impressions were good and I am more and more convinced that I made the right decision, especially because I can see that everyone, members of the team and Bridgestone personnel included, really want to do well and they have a lot of faith in me: that was what I was looking for and I'm happy to have found it.

sandstream skrev:
Sete var 38/1000 snabbare än Capirex men förhållandena var tydligen inget vidare.
Sete var ca 2.5 sekunder ifrån Rossis varvrekord.

Du får byta avataren igen för nu har Vermeulen bytt startnummer! :)

Bifogat

• ver1.jpg
    ver1.jpg
    101.6 KB · Visningar: 94
Space #86# skrev:
Sete verkar oxå trivas bra i den nya omgivningen typ team/däck osv..nu tror man på mig !!

The Spanish rider completed 52 laps with the GP6 on Monday, his best time being a 1min 42.606secs, which is around 2.5secs from Valentino Rossi's lap record at the season-opening Spanish Grand Prix - held in much more favourable weather conditions.

"It was a good day today," commented Sete. "First impressions were good and I am more and more convinced that I made the right decision, especially because I can see that everyone, members of the team and Bridgestone personnel included, really want to do well and they have a lot of faith in me: that was what I was looking for and I'm happy to have found it.

Faen va kul! En Sete som trivs och inte gnäller kan om Bridgestonedäcken blir lite vassare på de banor dom inte hängt med Michelinarna på bli riktigt trevligt nästa säsong! :)

Revelator skrev:
Faen va kul! En Sete som trivs och inte gnäller kan om Bridgestonedäcken blir lite vassare på de banor dom inte hängt med Michelinarna på bli riktigt trevligt nästa säsong! :)

ja visst..något av det mest underhållande den gågna säsongen var helt klart att se när Ducce med capirex i täten kvala o även lyckades i race.. :tummenupp

Last edited:
En trolig uppdatering, Honda Pons förare känns ju ganska spikade numer.
Ellison gör ju inte bort sig och jag tror att Tech 3 kommer få pengar för att köra från Dorna, sponsorer och förmånligare avtal med Yamaha eftersom sporten inte har råd att tappa två så pass bra team som Pons och Tech 3.
Ska bli riktigt spännande att se vad Pedrosa kan åstadkomma sitt första år. Seger i något lopp? Inte alls omöjligt.

Yamaha
Valentino Rossi
Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
Roberto Rolfo & James Ellison

Repsol HRC
Dani Pedrosa & Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
Marco Melandri & Toni Elias

Konica Minolta JIR
Makoto Tamada

Honda Pons
Casey Stoner & Carlos Checa

Marlboro Ducati
Loris Capirossi & Sete Gibernau

D'Antin Ducati
Roberto Rolfo, James Ellison, Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
Shinya Nakano & Randy de Puniet

Kawasaki Camel
Max Biaggi

Team Suzuki
John Hopkins & Chris Vermeulen

Harris/WCM/KTM
Alex Hoffmann & Jeremy McWilliams

KR
Kenny Roberts JR, Kurtis Roberts & Max Biaggi

Last edited:
moto-gg skrev:
Han körde bara 30 min sen var det till att laga kåpor resten av dan men han är tillbaka imorrn :)

På en Italiensk racingsida så stod det om att Nicola kraschade och att träningen fick avbrytas under några minuter.

Hoppas han får köra mer imorn utan problem så att han kan hänga på Molina lite bättre!

Gustav O skrev:
Ska bli riktigt spännande att se vad Pedrosa kan åstadkomma sitt första år. Seger i något lopp? Inte alls omöjligt.
Pedrosas tydligaste motståndare blir förstås hans teamkompis och jag tror att mopedpiloten kommer köra ifrån Hayden ganska regelbundet. Valmers har ju med sin kampanj utsett en av mina favoriter för 2006.

Nyteknik skrev:
Pedrosas tydligaste motståndare blir förstås hans teamkompis och jag tror att mopedpiloten kommer köra ifrån Hayden ganska regelbundet. Valmers har ju med sin kampanj utsett en av mina favoriter för 2006.
Ja, nu finns det kompetens i Repsol Honda Team; två killar som kan kriga i toppen. Inga gamla hundar, oförmögna att lära sig sitta.

JEREZ TEST - DAY 1

The Ducati Desmosedici GP6 took to the track today for its maiden run at the circuit that will host the opening round of the 2006 MotoGP World Championship.

Unfortunately the rain that had fallen during the night delayed the start of testing: in the morning both Ducati MotoGP Team riders were only able to carry out a rapid bike 'shakedown', but they took to the track again at around 1.30 pm and continued testing for the rest of the day.

With low temperatures and damp patches around the Spanish track, conditions were not ideal, but Loris Capirossi and Sete Gibernau were able to put in their first serious laps with the Italian manufacturer's new bike in the afternoon.

Loris and Sete also had the 2005 version available in the pit garage for eventual back-to-back tests but on this first day they concentrated exclusively on the new GP6.

Loris Capirossi, who set a best time of 1'42.644 in his 35 laps, was already able to give some positive impressions.

"Despite the fact that the track was not in the best condition, I got a good feeling from the new bike," declared Loris. "I immediately felt OK on it and that's positive. We did a good job today and started off in the best possible way. As the conditions were not so good, we mainly focussed on engine management to improve the bike's 'rideability' rather than suspension set-up or tyres. On this track in these conditions you can do a good job and that's what we did today. Hopefully tomorrow we'll wake up with some good weather."

It was also the first time out on the 2006 bike for Sete Gibernau, who spent the day getting used to his new team, machine and surroundings. Today was virtually a debut for Sete with Ducati, seeing as in the previous test at Valencia the weather conditions did not allow him to do any serious testing. The Spanish rider completed 52 laps, his best time being 1'42.606.

"It was a good day today," commented Sete at the end of the session. "First impressions were good and I am more and more convinced that I made the right decision, especially because I can see that everyone, members of the team and Bridgestone personnel included, really want to do well and they have a lot of faith in me: that was what I was looking for and I'm happy to have found it. We've got a lot of work to do but the most important thing is that everyone has a great desire to work! Today I started to get familiar with the Ducati and the Bridgestone tyres as well as the team's working method. Let's hope tomorrow will bring some good weather so we can continue working like we did today."

The Ducati MotoGP Team will continue testing at Jerez tomorrow, Tuesday 29 and Wednesday 30 November.

Temperature: air 17° - 18°, track 16° - 20°

Axxexs skrev:
På en Italiensk racingsida så stod det om att Nicola kraschade och att träningen fick avbrytas under några minuter.

Hoppas han får köra mer imorn utan problem så att han kan hänga på Molina lite bättre!
Teamar Nikola med Molina på ngt vis?

valmers skrev:
Ja, nu finns det kompetens i Repsol Honda Team; två killar som kan kriga i toppen. Inga gamla hundar, oförmögna att lära sig sitta.
Kompetens? Nja, talang är nog ett mer passande ord. Vad innebär för övrigt ”att lära sig sitta” för en VM-förare? Bita ihop och hålla käften när teamet inte kan/vill anpassa maskinen efter förarens önskemål?

Nyteknik skrev:
Kompetens? Nja, talang är nog ett mer passande ord. Vad innebär för övrigt ”att lära sig sitta” för en VM-förare? Bita ihop och hålla käften när teamet inte kan/vill anpassa maskinen efter förarens önskemål?
Om två jämförelsevis gröna förare blir tvåa och trea i VM med samma hoj, är det nog svårt att tillgodose en föredettings önskemål.

Nyteknik skrev:
Det finns ju faktorer som talar emot Pedrosa, framförallt till en början.
Han har: aldrig kört på Michelindäck, aldrig kört RC211-V och hans crewchef, som följt med från 250, har inte varit crewchef över en RC211-V.
Men jag tror Pedrosa blir riktigt giftig.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...