Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
valmers skrev:
Om två jämförelsevis gröna förare blir tvåa och trea i VM med samma hoj, är det nog svårt att tillgodose en föredettings önskemål.
Efter säsongen ja, då det är för sent att utveckla hojen mer. Under säsongen var det ju Max som låg 2:a i VM.
 
Neutral skrev:
Efter säsongen ja, då det är för sent att utveckla hojen mer. Under säsongen var det ju Max som låg 2:a i VM.
Ni är otroliga; under säsongen? Det är när säsongen är slut som man summerar poängen. Man kan inte bryta ihop totalt efter halva säsongen.
 
valmers skrev:
Ni är otroliga; under säsongen? Det är när säsongen är slut som man summerar poängen. Man kan inte bryta ihop totalt efter halva säsongen.
Efter mer än halva säsongen var Biaggi solklar tvåa med rejäl marginal till övriga Hondaförare. Finns det något annat än dina illvilliga fantasier som förklarar varför han plötsligt upplever Hondan som väldigt annorlunda och inte är i närheten av sina vanliga resultat? Nervositet, förkylning, dumhet, dryghet, skägget, hårfästet?
 
Nyteknik skrev:
Efter mer än halva säsongen var Biaggi solklar tvåa med rejäl marginal till övriga Hondaförare. Finns det något annat än dina illvilliga fantasier som förklarar varför han plötsligt upplever Hondan som väldigt annorlunda och inte är i närheten av sina vanliga resultat? Nervositet, förkylning, dumhet, dryghet, skägget, hårfästet?
Förklara varför Melandri och Hayden blev tvåa och trea i VM på exakt samma hoj?

Denna diskussion är dessutom helt irrelevant; Skägget är numera icke önskvärd, som bekant.
 
Jag måste säga att jag är imponerad av Ellisons körning på Yamahan med Dunlopdäcken. Väldigt mycket snabbare än sin egen bästa tid på Sepang och marginellt långsammare än årets Rookie Elias som körde med bästa möjliga Michelindäck på sin Yamaha.
Ellison lär få ett bra erbjudande om körning tror jag, dessutom har han både Dorna och Dunlop i ryggen.
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
Efter mer än halva säsongen var Biaggi solklar tvåa med rejäl marginal till övriga Hondaförare. Finns det något annat än dina illvilliga fantasier som förklarar varför han plötsligt upplever Hondan som väldigt annorlunda och inte är i närheten av sina vanliga resultat? Nervositet, förkylning, dumhet, dryghet, skägget, hårfästet?
valmers skrev:
Förklara varför Melandri och Hayden blev tvåa och trea i VM på exakt samma hoj?
Jag tror att Honda fattade ett beslut att leverera delar som var anpassade för Melandri och Hayden snarare än Biaggi som man inte hade samma långsiktiga planer för. Samtidigt som Biaggi plötsligt började underprestera rejält gjorde Melandri och Hayden tydliga förbättringar av sina resultat.

Men det var ju egentligen jag som ställde en fråga till dig. :7peta
 
Nyteknik skrev:
Men det var ju egentligen jag som ställde en fråga till dig. :7peta

Jag kan svara åt valmers.

Motivation.

Han hade ingen glöd senare delen av året! Vill man inte - då kan man inte.

Pungt!
 
Webspy skrev:
Jag kan svara åt valmers.

Motivation.

Han hade ingen glöd senare delen av året! Vill man inte - då kan man inte.

Pungt!
Så efter en perfekt genomförd första hälft av säsongen där han ligger först i sammandraget efter Rossi och är positiv/harmonisk i alla intervjuer tappar han motivationen? Det låter lika troligt som att Honda i hemlighet effektbegränsade Hayden och Melandris Hondor under den första halvan av säsongen.

valmers skrev:
Exakt. Det så kallade Roberts-syndromet.
Roberts? Vad har hans hopplösa läge hos Suzuki gemensamt med Biaggis perfekt genomförda första hälft av årets säsong?

:va
 
Har svårt att tro att det är så enkelt som motivation och frågar mig då varför han skulle tappa motivationen helt plötsligt? Efter Japan och med fem race kvar låg han trea och då tappar han motivationen? :va
 
Gustav O skrev:
Har svårt att tro att det är så enkelt som motivation och frågar mig då varför han skulle tappa motivationen helt plötsligt? Efter Japan och med fem race kvar låg han trea och då tappar han motivationen? :va

Det är inte bara ens placering i tabellen som bestämmer ens motivation - om han nu känner att han har hela teamet samt sina chefer emot sig i någon slags anti-Biaggikonspiration; då är det inte så konstigt att man inte längre har drivkraften att prestera det som krävs i MotoGP - Vilket är en hel del....
 
Max Biaggi till Kawasaki!!

Nu är det klart, Max går till Kawa enligt italiensk media
:banana
 
Avanti skrev:
Max Biaggi till Kawasaki!!

Nu är det klart, Max går till Kawa enligt italiensk media
:banana


Han lär ju äga i det teamet - om man frågar honom själv.... speciellt eftersom deras hoj beskrivs som hetsig och svårkörd :) Vilket en 500-förare av rang måste bemästra :)

Lite lunch-ironi


Edit: Vilken intressant vändning denna tråd lär ta nu !
 
Fan va kul!

Webspy skrev:
Han lär ju äga i det teamet - om man frågar honom själv.... speciellt eftersom deras hoj beskrivs som hetsig och svårkörd :) Vilket en 500-förare av rang måste bemästra :)

Lite lunch-ironi


Edit: Vilken intressant vändning denna tråd lär ta nu !


Ja nu får vi se om han kan köra kawasaki!

och japp, nu får vi se hur det blir med denna tråd : )
 
Yamaha
Valentino Rossi
Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
Roberto Rolfo & James Ellison

Repsol HRC
Dani Pedrosa & Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
Marco Melandri & Toni Elias

Konica Minolta JIR
Makoto Tamada

Honda Pons
Casey Stoner & Carlos Checa

Marlboro Ducati
Loris Capirossi & Sete Gibernau

D'Antin Ducati
Roberto Rolfo, James Ellison, Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
Shinya Nakano & Randy de Puniet

Kawasaki Camel
Max Biaggi


Team Suzuki
John Hopkins & Chris Vermeulen

Harris/WCM/KTM
Alex Hoffmann & Jeremy McWilliams

KR
Kenny Roberts JR, Kurtis Roberts
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top