Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
Han fick nog ett par euro också :D

Eftersom Biaggi inte lyckats få en enda styrning i MotoGP med något team som har kopplingar till Honda för att han är just Biaggi så ligger Honda bakom såklart.
Biaggi har förolämpat höjdarna på Honda och därför tror jag aldrig att vi kommer att få se honom på en Honda i framtiden.

Det verkar dock luta åt en WSBK styrning och ska man tro alla rykten finns det inte ett team som han inte varit aktuell för.

Tydligen verkar tiden vara knapp för skägget då säsongen drar igång Feb 25 i Qatar.

Riktigt trist tycker jag då statusen på WSBK skulle höjas rejält.
 
2ono skrev:
Det verkar dock luta åt en WSBK styrning och ska man tro alla rykten finns det inte ett team som han inte varit aktuell för.
Tydligen verkar tiden vara knapp för skägget då säsongen drar igång Feb 25 i Qatar.
Riktigt trist tycker jag då statusen på WSBK skulle höjas rejält.
Rykten har det varit gott om men alla Honda-team kan ju räknas bort direkt.
Suzuki är det senaste ryktet men jag läst någonstanns att de inte skulle hinna få fram tre hojar.
Det snackas också om att Biaggi skulle ta Kagayamas plats och att han istället skulle köra för Suzuki i BSB.

Hur som helst så tror jag att den som förlorar mest på att köra i WSBK är Max själv, han kommer att inse att det inte alls är så enkelt att vinna där som vissa tycks tro.
Han ska ju tydligen toura hem mästerskapet på bakelitdäck med en hand på styret :rolleyes:
Enligt Burges ska man vinna varje race med 10-15 sekunder för att ens fundera på att köra i MotoGP så med Biaggis klass bör de väl bli en bit över 20 sekunder på race :rolleyes:
 
sandstream skrev:
...han kommer att inse att det inte alls är så enkelt att vinna där som vissa tycks tro.
Han ska ju tydligen toura hem mästerskapet på bakelitdäck med en hand på styret :rolleyes:

Jag har i alla fall aldrig sett/hört Max uttala sig om hans potential i WSBK. Och att han skulle toura hem en WSBK-titel kan väl inte ens de mest inbitna 2T-anhängarna påstå. Jag tror i alla fall inte att han skulle vinna. Andra duktiga MotoGP-förare som hoppat över stängslet har bittert fått erfara att en duktig MotoGP-pilot inte är det samma som en WSKB-dito. Däremot tror jag att Max blotta närvaro skulle skänka lite extra glans åt serien.

Snart är vi uppe i 100 sidor. Nytt rekord? :)
 
Teddy skrev:
Jag har i alla fall aldrig sett/hört Max uttala sig om hans potential i WSBK. Och att han skulle toura hem en WSBK-titel kan väl inte ens de mest inbitna 2T-anhängarna påstå. Jag tror i alla fall inte att han skulle vinna. Andra duktiga MotoGP-förare som hoppat över stängslet har bittert fått erfara att en duktig MotoGP-pilot inte är det samma som en WSKB-dito. Däremot tror jag att Max blotta närvaro skulle skänka lite extra glans åt serien.

Snart är vi uppe i 100 sidor. Nytt rekord? :)

Så nyktert och sakligt framställt att man känner tårkanalerna svämma över...håller fullständigt med och tillägger ett amen.
Med en dåres envishet och hoppet som håller oss alla uppe hoppas jag med att Max får en styrning någonstans i WSBK för rättvisans skull.
 
Teddy skrev:
Jag har i alla fall aldrig sett/hört Max uttala sig om hans potential i WSBK. Och att han skulle toura hem en WSBK-titel kan väl inte ens de mest inbitna 2T-anhängarna påstå. Jag tror i alla fall inte att han skulle vinna. Andra duktiga MotoGP-förare som hoppat över stängslet har bittert fått erfara att en duktig MotoGP-pilot inte är det samma som en WSKB-dito. Däremot tror jag att Max blotta närvaro skulle skänka lite extra glans åt serien.

Snart är vi uppe i 100 sidor. Nytt rekord? :)
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1782439&postcount=921
 
Teddy skrev:
Jag har i alla fall aldrig sett/hört Max uttala sig om hans potential i WSBK. Och att han skulle toura hem en WSBK-titel kan väl inte ens de mest inbitna 2T-anhängarna påstå. Jag tror i alla fall inte att han skulle vinna. Andra duktiga MotoGP-förare som hoppat över stängslet har bittert fått erfara att en duktig MotoGP-pilot inte är det samma som en WSKB-dito. Däremot tror jag att Max blotta närvaro skulle skänka lite extra glans åt serien.
Jag har inte heller hört något från Max själv angående chanserna i MotoGP men som Valmers så elegant visade med sin länk finns det dem som tror att det redan är klappat och klart.

Nästan så man börjar hoppas att Biaggi får en styrning ihop med Corser och blir ifrån åkt :yoparty
 
Silly Season 2006

Så långt är detta klart är något mer som saknas ?

HRC Factory Honda (Repsol}
Hayden
Pedrosa

Gresini Honda (Fortuna)
Melandri
Elias

LCR Honda (Carrera)
Stoner

JiR Honda (Konica Minolta)
Tamada

Factory Yamaha (Camel)
Rossi
Edwards

Tech3 Yamaha
Ellison

Factory Kawasaki
Nakano
De Puniet

Factory Suzuki
Hopkins
Vermulen

Factory Ducati (Marlboro)
Capirossi
Gibernau

D'Antin Ducati (Pramac)
Hoffman
Cardoso

Team KR med Honda V5 motor
Roberts, Kenny Jr ?
Roberts, Kurtis ?

WCM KTM V4 motor
McWilliams ?


Dom som blev över och byter 2006

Biaggi - WSBK Alstare Suzuki ?
Bayliss - WSBK Factory Ducati
Xaus - WSBK Borciani Ducati
Barros - WSBK Team Klaffi Honda
Rolfo - WSBK NCR Ducati
Byrne - BSB Rizla Suzuki
Checa - ?
 
Teddy skrev:
Aj fan, det där uttalandet är det lite filthattvarning på. Fast med lite pommes och majonnäs på sidan kanske Chris Ash får ner den.
Jag tror att Valmers kommer att påminna Chris om det inlägget efter varje lopp i år, om nu Biaggi är med och kör och inte vinner :D
 
chili skrev:
Törs man fråga varför alla verkar hata Biaggi så mycket? Vad har han gjort för ont?
Det är nog bara en som verkligen hatar Biaggi.
Sen är det flera som tycker att han är överskattad och då blir det lite mysigt tjafs :)
 
chili skrev:
Törs man fråga varför alla verkar hata Biaggi så mycket? Vad har han gjort för ont?


Han har nobbat Valmers inviter om mys därav dennas bitterhet :hihi Sandstream skriver aldrig något nytt utan är en härmapa som bara hakar på Valmers.
 
chili skrev:
Törs man fråga varför alla verkar hata Biaggi så mycket? Vad har han gjort för ont?

Bra fråga, jag undrar också. Någon som släppt till lite tidigt och så har Max inte ringt dagen efter som han lovade :tungan
Även om han inte är min idol så är det ju ett trist sätt att bli utslängd/hängd på. Han har väl kapacitet till pallplatser, det finns andra namn i startlistan för 2006 som jag hellre ser får gå. Han bjuder på bra racing. Att han är gnällig i depån bekommer iaf. inte mig nämnvärt.
 
FireSalle skrev:
Bra fråga, jag undrar också. Någon som släppt till lite tidigt och så har Max inte ringt dagen efter som han lovade :tungan
Även om han inte är min idol så är det ju ett trist sätt att bli utslängd/hängd på. Han har väl kapacitet till pallplatser, det finns andra namn i startlistan för 2006 som jag hellre ser får gå. Han bjuder på bra racing. Att han är gnällig i depån bekommer iaf. inte mig nämnvärt.
Eftersom inget MotoGP-team vill ha honom är diskussionen ointressant. It's curtains for the Beard.
 
valmers skrev:
Eftersom inget MotoGP-team vill ha honom är diskussionen ointressant. It's curtains for the Beard.
Pons ville väl ha honom, men han fick inte för maskinleverantören?
Hur som helst så är det tråkigt när sporter görs upp på pappret, hade varit bättre om han fick åka om det. En säsong utan pallplatser och utanför topp tio i totalen så kanske han blivit ödmjuk och dragit sig tillbaka.
 
Den här tråden är snart uppe i 100 sidor. Mäktigt.
Det innebär att intresset är stort hos många av Sporthojs medlemmar.

Dessutom "vet" kollektivet väldigt mycket så jag började fundera lite ...

Hur många av er har egentligen på något sätt deltagit i ett VM-lopparrangemang?
Som flaggvakt, budpojk, besiktningsman, mekaniker, förare eller på annat sätt varit "inne" och jobbat i depåmiljön?

Kunde vara kul att veta ...
 
FireSalle skrev:
Pons ville väl ha honom, men han fick inte för maskinleverantören?
Hur som helst så är det tråkigt när sporter görs upp på pappret, hade varit bättre om han fick åka om det. En säsong utan pallplatser och utanför topp tio i totalen så kanske han blivit ödmjuk och dragit sig tillbaka.
Som man bäddar får man ligga. Skägget skulle nog ha kammat sig lite (ja, det som nu finns att kamma) i sina idiotiska uttalanden mot HRC.
 
Teddy skrev:
Aj fan, det där uttalandet är det lite filthattvarning på. Fast med lite pommes och majonnäs på sidan kanske Chris Ash får ner den.
Inte då, Chris kommer bara att skylla på att dom inte körde tvåtakt, hade man kört tvåtakt som bevisligen är mera svårkört hade Skägget dominerat även i GP, men istället kör man med ombyggda gathojar som har ett register längre än öresundsbron och då kan ju vem som helst vinna.
 
elwe skrev:
Den här tråden är snart uppe i 100 sidor. Mäktigt.
Det innebär att intresset är stort hos många av Sporthojs medlemmar.

Dessutom "vet" kollektivet väldigt mycket så jag började fundera lite ...

Hur många av er har egentligen på något sätt deltagit i ett VM-lopparrangemang?
Som flaggvakt, budpojk, besiktningsman, mekaniker, förare eller på annat sätt varit "inne" och jobbat i depåmiljön?

Kunde vara kul att veta ...

Nu blir det pinsamt pôjkar små!

"Jag såg faktiskt alla lopp och missade bara en tidsträning denna säsongen"
"Jag såg faktiskt en tävling live, visserligen bara en kurva på banan, men jag vet ändå en hel del"
"Jag har faktiskt följt GP500 i 10 år nu!" (Min personliga favorit)

/Joakim
 
Pålle skrev:
Nu blir det pinsamt pôjkar små!


/Joakim

När jag körde ferrari challange på Monza så fick vi (360-förarna) agera depåpersonal (om man ville) till Luca Badoer som gjorde däckstester åt bridgestone dagen efter. Jag kan iaf skryta med att jag kört mutterpuffra på höger bak åt ferrari.... 14 sekunder tog det oss - o då tankade vi inte (fick inte) Vi var kass - men det var väl så nära man kan komma...... utan att vara med i cirkusen!


Edit: har inte ett skit med motoGP att göra.... ville bara verka lite ball :rofl
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top