Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Neutral skrev:
Men han var ju klart imponerande, särskilt med tanke på att han aldrig körde ordinarie som sagt. Måste ha varit större omställning mellan SBK och 500 då än mellan SBK och MotoGP nu. Han var ju riktigt snabb, 4:e plats på Cagivan. Minns att jag då ville att han skulle byta men det blev aldrig så.

Jo det var han, för mig är han den solklare kungen av Superbike. Men såna efterhandsuttalanden är ganska pinsamma egentligen...speciellt om nån annan skulle ha sagt det.

Mat Mladin är ju också väldigt imponerande, han tar pole med över en sekund i typ alla AMA-race och vinner dem med ena handen på styret. Samtidigt som han säger att Rossi är den ende bra föraren i MotoGP, resten av fältet "är ett skämt".
Det tappar ju lite i slagkraft när man vet att han skrivit på 3 år till i kalle Anka Cup.
 
Det känns som att just Biaggi skulle gynna Kawasaki rätt mycket med tanke på att motorerna minskar 2007.

"Most predictions that emerged when the MotoGP engine changes were announced was that it would lead to 'peaky', high revving engines, which would need to be ridden more like a 250GP two-stroke than a 1000cc four-stroke Superbike."

Biaggi har vad jag förstått en 250-körstil.

Formel-1 går tydligen från V10 till V8 motorer i år och Jenson Button menar bl.a. att; "The V8 requires a different style of driving as it is important to be smooth"

"It does feel different though, there isn't as much torque there, and you really notice it when you make a mistake. There isn't the torque to pull yourself out of a difficult situation and that will hurt some people who aren't consistent."

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123034


Sorry om det här är gammal skåpmat och redan avhandlat. Hänger inte med så bra...
 
KarateKid skrev:
Det känns som att just Biaggi skulle gynna Kawasaki rätt mycket med tanke på att motorerna minskar 2007.

"Most predictions that emerged when the MotoGP engine changes were announced was that it would lead to 'peaky', high revving engines, which would need to be ridden more like a 250GP two-stroke than a 1000cc four-stroke Superbike."

Biaggi har vad jag förstått en 250-körstil.

Formel-1 går tydligen från V10 till V8 motorer i år och Jenson Button menar bl.a. att; "The V8 requires a different style of driving as it is important to be smooth"

"It does feel different though, there isn't as much torque there, and you really notice it when you make a mistake. There isn't the torque to pull yourself out of a difficult situation and that will hurt some people who aren't consistent."

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123034


Sorry om det här är gammal skåpmat och redan avhandlat. Hänger inte med så bra...

Har varit uppe tidigare i tråden men det är ändå intressant. Hade varit riktigt skoj att se en Kawa (även om den må vara Camel-gul) med i tätstriden. Man kanske ska börja med att se hur det går under 2006 års säsong förstås.
 
Kalendern för 2006 är nu spikad. Estoril har flyttats från den 22/10 till 15/10.

March 26 Spain Jerez
April 8 Qatar Losail (Sat)
April 30 Turkey Istanbul
May 14 China Shanghai
May 21 France Le Mans
June 4 Italy Mugello
June 18 Catalunya Catalunya
June 24 Netherlands Assen (Sat)
July 2 Great Britain Donington Park
July 16 Germany Sachsenring
July 23 United States Laguna Seca (MotoGP only)
August 20 Czech Republic Brno
Sept 10 Malaysia Sepang
Sept 17 Australia Phillip Island
Sept 24 Japan Motegi
Oct 15 Portugal Estoril#
Oct 29 Valencia Valencia

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123360
 
och biljetterna til Jerez är släppta om det är någon som känner suget

Andalusien i slutet på mars känns inte helt fel...
 
Fick just bekräftan på mina weekend-biljetter till Sachsenring :yoparty
 
Dealen med Biaggi/Kawasaki verkar fortfarande strula. Ett rykte säger att Kawasaki bara vill leverara hojar till 2 förare. Så ska Biaggi köra så kan inte Randy dePunet köra.

Sägs även att Barros fått erbjudande från Pons att köra. Även att han ska ha testkört en Ten Kate hoj med.

Stoners team LCR har visst bara en budget till en halv säsong klara just nu..

Anthony West's hopp om att få en bra aprilia styrning finns inte kvar längre. Blev inte pengarna det stupade på utan att LCR med Ceccinello kommer gå över till MotoGP med Stoner.
 
Telefonica Movistar lär inte vara glada idag efter att deras nye gullgosse Fernando Alonso idag meddelat att han 2007 ska köra i.....Vodafone McLaren !!!
 
RedBaron skrev:
Telefonica Movistar lär inte vara glada idag efter att deras nye gullgosse Fernando Alonso idag meddelat att han 2007 ska köra i.....Vodafone McLaren !!!

Men det är ju bra så kan de satsa mer pengar i motogp. :D
 
gthyni skrev:
och biljetterna til Jerez är släppta om det är någon som känner suget
Absolut! Vore grymt!
Mailade dem för ett tag sedan men fick aldrig något svar.
RedBaron skrev:
Telefonica Movistar lär inte vara glada idag efter att deras nye gullgosse Fernando Alonso idag meddelat att han 2007 ska köra i.....Vodafone McLaren !!!
Nope, det lär ha svidit rejält :hihi

Lämnar Vodafone Ferrari?
 
RedBaron skrev:
Telefonica Movistar lär inte vara glada idag efter att deras nye gullgosse Fernando Alonso idag meddelat att han 2007 ska köra i.....Vodafone McLaren !!!

:rofl :rofl :rofl



Btw, Silverstone i januari låter kallt/halt. :va
 
sandstream skrev:
Absolut! Vore grymt!
Mailade dem för ett tag sedan men fick aldrig något svar.
Nope, det lär ha svidit rejält :hihi

Lämnar Vodafone Ferrari?
Njae, De lämnar Marlboro eftersom de köpt platsen de haft på Ferraribilarna av dem. Vodafone vill vara titelsponsor för ett stall, dvs få sitt namn med i teamnamnet och det går inte hos Ferrari.
 
RedBaron skrev:
Njae, De lämnar Marlboro eftersom de köpt platsen de haft på Ferraribilarna av dem. Vodafone vill vara titelsponsor för ett stall, dvs få sitt namn med i teamnamnet och det går inte hos Ferrari.
10:4 :tummenupp

Axxexs skrev:
Dealen med Biaggi/Kawasaki verkar fortfarande strula. Ett rykte säger att Kawasaki bara vill leverara hojar till 2 förare.
Kan man tolka det på något annat sätt än att Biaggi verkligen ligger risigt till inför nästa säsong?
 
Säg inte det till Valmers för då kommer han spamma ihjälsig.

Fram för Biaggi på en kass hoj så man får höra all ursäkter nästa år!!

sandstream skrev:
Kan man tolka det på något annat sätt än att Biaggi verkligen ligger risigt till inför nästa säsong?
 
Kostnaderna för MotoGP är ett rellt problem för kalssens överlevnad och inte blir det billigare till 2007 när alla måste ha nya grejor....
 
Gustav O skrev:
Kostnaderna för MotoGP är ett rellt problem för kalssens överlevnad och inte blir det billigare till 2007 när alla måste ha nya grejor....

Suzuki, Kawasaki och Ducati har typ alla medelat DORNA att efter 2007 så kommer man utvärdera året.

Finns en del som är rädda för att det betyder att om kostnaderna blir för stora för dom teamen och om dom inte ser att dom är tillräkligt konkurenskraftiga då att dom kan fundera på att sluta.
 
Axxexs skrev:
Suzuki, Kawasaki och Ducati har typ alla medelat DORNA att efter 2007 så kommer man utvärdera året.

Finns en del som är rädda för att det betyder att om kostnaderna blir för stora för dom teamen och om dom inte ser att dom är tillräkligt konkurenskraftiga då att dom kan fundera på att sluta.

Det skulle väl i praktiken snarare medföra att reglerna görs om/det startas en ny serie?
 
xyx skrev:
Det skulle väl i praktiken snarare medföra att reglerna görs om/det startas en ny serie?

Jag tror dom vill ha mer pengar. För att kunna dela ut mer pengar till teamen så kommer dom behöva vara färre på griden isf. Blir en tuff balansgång och kunna hålla teamen med pengar och samtidigt ha ett startfällt som inte ser för litet ut..

Tror inte man kommer ändra för mycket i reglementet. Är redan mycket ändrat. Behöver köras ett tag med samma. Är ju inte enbart för att man ändrar i tekniska reglerna utan även att man nu måste söka spons från icke tobaksföretag som kan ställa till det. Hur lätt det blir ser dom väl 2007 kanske.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top