2ono skrev:Så nu har ambitions nivån sjunkit
Det var en förklaring på vad rewind skrev. Du förstår nog vad han menade.
Kawasakis ambitionsnivå kan inte jag uttala mig om..men i den ingår säkert att spöa Suzuki men kanske inte som ett uttalat mål.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2ono skrev:Så nu har ambitions nivån sjunkit
Jag är ingen Biaggihatare, bara BiaggiogillareGustav O skrev:Som det verkar så kommer ju Camel att dega en jävla massa pengar som täcker kostnaderna så det är nog inget problem.
Sedan kan det bli tvärtom också. Biaggi kan trivas lika bra som han gjorde hos Pons 04 då han var mycket positiv om både team och hoj vilket lätt glöms bort av Biaggihatarna.
Solklart är att oavsett om man gillar eller ogillar Biaggi så skulle han vara saknad mer ände flesta...
Inte bara långt utan intressant.Peno skrev:Jag är ingen Biaggihatare, bara Biaggiogillare![]()
MotoGP skulle onekligen bli en profil mindre utan honom, vilket skulle minska värdet av det hela.
---edit---
Puh, långt inlägg. Det räcker att du svarar ja![]()
GAMMALT!Macke skrev:Mera om Biaggi och Bridgestone (Postat förut?)
får gärna komma med sitt kontrakt sent i jan så vi får längta å
merGustav O skrev:GAMMALT!
Hallå?!?! LÄSER du inte tråden innan du postar!
![]()
![]()

Axxexs skrev:Sista dagen att beställa en RC211V till nästa säsong är visst idag!

Japp, kawasaki borde vara vinnaren i sammanhanget.Gustav O skrev:Inte bara långt utan intressant.
Kawasaki har iofs testat nya motorer under äret så helt efter är de inte i utvecklingen.
Personligen tror jag Kawasaki har mest fördelar att vinna på att signa Biaggi också. Hoppas du får rätt i din teori angående motivationen hos Biaggi.
Don Quixote skrev:Öh... Det låter som om vi talar om WCM. Det fattas sanneligen inte mycket för att någon kawaförare ska kunna slåss om racevinster. Att hojen är mycket bra går väl inte att betvivla? Gå igenom race för race och kolla hur många Hondor, Yammor, Duccar, och Suzukis som kommer i mål bakom Nakano så är det ganska tydligt att den är konkurrenskraftig. Den stora frågan är hur bra Nakano egentligen är? Skulle han kommit mellan 6-10 plats på en Honda/Yamaha också eller skulle han kunna hota Rossi? Knepig fråga att besvara helt klart.

Macke skrev:Shit, då verkar det som jag missar det till nästa års R1000....![]()

Vad är så konstigt med att vissa i HRC-teamet inte drog jämnt med Biaggi?valmers skrev:Nej, men andra har.
But, the guy's just ... it's a amazing that he's got all that Camel money behind him, and he's a good rider, five-time world champ or whatever in 250, but nobody wants him.
I think that's a lesson for any kid coming up, even for me. You can't be a ... you've got to be able to work with your team, and you can't throw everybody under the bus. It's just sad that the dude's got all this money and talent and all these credentials, but nobody will take him because nobody wants to work with him. I will say he was hard on a lot of people. A lot of guys definitely didn't like working with him around the team. Honestly, I hope he gets a ride in MotoGP. He's one of those guys that ... I definitely hate when I see him in front of me, I love to beat him just like I love to beat everybody else, but it would make the series a little bit duller without a few Max stories, a few weekends ... choking somebody or just whatever. The guy brings a bit of entertainment, good or bad.
Macke skrev:Shit, då verkar det som jag missar det till nästa års R1000....![]()
Don Quixote skrev:Öh... Det låter som om vi talar om WCM. Det fattas sanneligen inte mycket för att någon kawaförare ska kunna slåss om racevinster. Att hojen är mycket bra går väl inte att betvivla? Gå igenom race för race och kolla hur många Hondor, Yammor, Duccar, och Suzukis som kommer i mål bakom Nakano så är det ganska tydligt att den är konkurrenskraftig. Den stora frågan är hur bra Nakano egentligen är? Skulle han kommit mellan 6-10 plats på en Honda/Yamaha också eller skulle han kunna hota Rossi? Knepig fråga att besvara helt klart.
Synd att Kawa inte satsar lika mycket som de andra, vad jag förstår är de ett enormt företag som skulle kunna köpa och lägga ner Yamaha. Kul tanke förresten.Chris Ash skrev:Det som talar mot Kawasaki i den jämförelsen är kanske resurserna ändå. Yamaha hade väl en 5-6 olika chassin som de byggde åt Biaggi under den säsongen...

Neutral skrev:Synd att Kawa inte satsar lika mycket som de andra, vad jag förstår är de ett enormt företag som skulle kunna köpa och lägga ner Yamaha. Kul tanke förresten.![]()
De har samarbetat med flygdelen förr, bland annat angående ram air-system och annan aerodynamik. Men mc-delen är nog minst av de fyra japanska, både i Sverige och globalt.Coola Ola skrev:Kawasaki Heavy Industries (som jag har för mig att de heter och som bl.a. bygger helikoptrar) är antagligen en gigantisk koncern men själva motorcykeldelen är (såvitt jag vet) mycket mindre än t.ex. Hondas och Yamahas så det är väl inom ramen för den divisionen som man får ta pengar till racing.
Haha, ja, för Rossi/Burgess gjorde ju ingenting med M1:an. Herregud, vakna. M1:an ansågs, av bland andra Mamola, som direkt farlig när Biaggi hade "utvecklat" den.Chris Ash skrev:Håller med där, Kawasakin är inte alls mycket off the pace. Definitivt inte mer än vad Yamaha M1 var 2002. Biaggi utvecklade den från en medelmåttig hoj som var lååångt efter Honda till en vinnare på mindre än en säsong.
Det som talar mot Kawasaki i den jämförelsen är kanske resurserna ändå. Yamaha hade väl en 5-6 olika chassin som de byggde åt Biaggi under den säsongen...
Neutral skrev:De har samarbetat med flygdelen förr, bland annat angående ram air-system och annan aerodynamik. Men mc-delen är nog minst av de fyra japanska, både i Sverige och globalt.
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |