Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Jo förresten...

Chris Ash skrev:
Det är Eddie Lawson som säger det, och han är inte känd för att snacka skit. Dessutom säger han bara att man inte visste om man skulle ta sig ur böjarna. Inte att man inte visste om man skulle dö eller inte. Doohan säger ungefär samma saker om 1989 i sin biografi. Hur speciellt 1988:an hade något fundamentalt fel i chassit som helst plötsligt utan förvarning kunde kasta av en när man gjorde snabba kursändringar samtidigt som man låg på gas.
...
Men du och Ludde78 vet nog bättre, detta är bara snack för att marknadsföra sig själv.
Jodå, det var precis så han sa, Lawsson: "att köra Hondan var som att se döden i vitögat - Riding the Honda was like death - every time you flicked into a turn you didn't know if you'd make it out."
Och, framför allt…. det är inte ens 88:ans NSR han kommenterar när ha sa så.. han körde ju aldrig 88:ans NSR, dvs versionen som hade “något fundamentalt fel i chassit som helst plötsligt utan förvarning kunde kasta av en när man gjorde snabba kursändringar samtidigt som man låg på gas". (Han körde ju Yamaha 1988..)

Ett litet tips kan kanske vara att inte ta allt bokstavligt, och att ta en del uttalanden med en nypa salt, eller två.
Du tycker inte att Lawssons uttryck "Riding the Honda was like death - every time you flicked into a turn you didn't know if you'd make it out" låter lite tillspetsat?

Rossis kommentar angående klassikern när han blev prejad av banan på Suzuka i över 200 blås av Biaggi; "it can be a little bit dangerous."

Jag skrev i ett tidigare inlägg, angående Lawssons uttalande om hur det var att köra Hondan:
Ludde78 skrev:
Kul med målande uttryck, men en del tar det nog för bokstavligt.
Ja, det var säkert en skakande upplevelse, men det är det säkert också när Capirossi ger på så hårt ut ur kurvorna med Duccen, att hela chassiet studsar, ormar och ruskar på sig vilt.
Skillnaden är att han inte säger att det kändes som om han höll på att möta döden :hihi
... och du svarade med:
Chris Ash skrev:
Jämför ett Wayne Gardner-race från 1988 med Capirossi så slutar du tvivla. Capirex ser ut som om han söndagsåker i jämförelse.
...
Om du bara ska se ett, go for Paul Ricard! Det är så tårarna rinner...Lawson, Schwantz,Sarron och Gardner i stenhård fight....
Jag har nu sett det racet, igen, ett fem minuter långt klipp från 1988 års 500 race på Paul-Richard, antar att du har samma videorulle som mig.

”Årets race 1988” sa kommentatorn på bandet, och visst är det ett kul race med fyra personer i toppen. Men…
Inte en enda sladd såg jag på dessa fem minuter. 0.
Av någon av förarna.

Så jag är väldigt nyfiken vad du menar när du säger att det ser ut som Capirossi söndagskör när han kör fullt på Duccen, i jämförelse med Gardner?

Gardner hade som sagt inte en enda sladd i detta fem minuter långa klipp, på sin höjd någon liten powerwheelie...

Du hävdade också att 500:ornas varvtalsregister bara var 1500 varv.

Enligt Wayne Rainey så var varvtalsregistret 3000 varv, dvs dubbelt så stort som det du påstår.

Angående sladdar, powerwheelies mm; jag tycker att det sladdas betydligt mer i motoGP överlag, jämfört med 500-tiden.
McCoy sladdade mer på 500:an än vad någon annan 500-förare hade gjort tidigare på en 500.
Och i Faster, så säger Julian Ryder (om jag inte minns fel) med stor inlevelse att McCoy sladdar och spinner 500:an så att det ryker om bakhjulet.
Ett spinnande och rykande bakhjul är ju vardagsmat i motoGP.

Tycker man att 500:orna är ballare än motoGP hojarna för att 500:orna hade ett kortare effektregister så fine, men säg inte att motoGP hojarna spinner och sladdar mindre.

Här är ett klipp på motoGP hojar: http://media.putfile.com/MotogpLifessweetdrug

Du råkar inte ha några klipp på Gardners NSR, som får Capirossis körning på Duccen att se ut som en söndagskörning i jämförelse?
 
Nyteknik skrev:

Det där är fortfarande en sving i alu, med ett inlägg av kolfiber i hålet som vanligtvis är där, förmodligen för att kanske minska turbulens, eller kanske möjligtvis öka ballfaktorn..
Har iaf aldrig tidigare i mitt liv sett alu-svetsfogar i kolfiber....
 
Last edited:
Anledningen till att Italienska sidor skrev om att Hopkins skulle kunna ersättas av Biaggi kan ha varit för att Hopkins "råkade" hamna i lite trubbel på mc-mässan i England. Han skulle representera Suzuki där och dök upp rätt dragen efter att ha druckit lite för mycket. Suzuki kände sig förnedrade och tydligen var det inte första gången heller Hopper dök upp i sådant tillstånd heller. Som straff för det skulle tydligen Suzuki haft tankar på att låta Biaggi köra Valencia-testet men Dennings hindrade dom från det.
 
Axxexs skrev:
Anledningen till att Italienska sidor skrev om att Hopkins skulle kunna ersättas av Biaggi kan ha varit för att Hopkins "råkade" hamna i lite trubbel på mc-mässan i England. Han skulle representera Suzuki där och dök upp rätt dragen efter att ha druckit lite för mycket. Suzuki kände sig förnedrade och tydligen var det inte första gången heller Hopper dök upp i sådant tillstånd heller. Som straff för det skulle tydligen Suzuki haft tankar på att låta Biaggi köra Valencia-testet men Dennings hindrade dom från det.
Att hota med Biaggi kan ju få vem som helst nykter :lol
 
Wow!

oFFkeFF skrev:
Det där är fortfarande en sving i alu, med ett inlägg av kolfiber i hålet som vanligtvis är där, förmodligen för att kanske minska turbulens, eller kanske möjligtvis öka ballfaktorn..
Har iaf aldrig tidigare i mitt liv sett alu-svetsfogar i kolfiber....


Filip är hemma igen, skönt nu kanske det äntligen kan bli fart på ryktesfloran...

BTW välkommen tillbaka, skönt att slippa värmen!.....?
 
RS250RR skrev:
Filip är hemma igen, skönt nu kanske det äntligen kan bli fart på ryktesfloran...

BTW välkommen tillbaka, skönt att slippa värmen!.....?

Från +33 till -5 och snöstorm var väl inte riktigt den skönaste upplevelsen, men nu börjar jobbet inför nästa säsong.
Har nog mer att presentera efter helgen ;)
 
oFFkeFF skrev:
Från +33 till -5 och snöstorm var väl inte riktigt den skönaste upplevelsen, men nu börjar jobbet inför nästa säsong.
Har nog mer att presentera efter helgen ;)
Var har du varit, om man får fråga?
 
sandstream skrev:
Var har du varit, om man får fråga?

En månad i australien :yoparty
Såg lite av det australiensiska sbk-mästerskapsfinalen på tv, tyvärr ingen live-racing dock, men mycket annat ball på den kontinenten ändå :)
 
oFFkeFF skrev:
En månad i australien :yoparty
Såg lite av det australiensiska sbk-mästerskapsfinalen på tv, tyvärr ingen live-racing dock, men mycket annat ball på den kontinenten ändå :)
Låter gött, själv drar man till Nya Zealand imorgon... :banana
 
oFFkeFF skrev:
En månad i australien :yoparty
Såg lite av det australiensiska sbk-mästerskapsfinalen på tv, tyvärr ingen live-racing dock, men mycket annat ball på den kontinenten ändå :)
Najs :tummenupp
 
valmers skrev:
Vart är bekräftelsen på Skäggets kontrakt med Kawasaki förresten?
Det börjar lukta anka om Kwaka-spåret, inget att läsa någonstans om detta. Inte ens på gazzetta.it.
 
Hi guys,
how is everything? Hope you all right...
I
send you the preview of the stand that the Fan Club guys are preparing in Bologna.
This year I have to say is really nice! I’ll be in Bologna on December the 8th for the Panda Rally race at the area 48 and on the 9th in occasion of the meeting with “La Gazzetta dello Sport”. So I’ll wait for all of you there.
Both of the days I’ll be mostly at the Fan Club stand area 28 and I hope to be able to give you, with Camel friends, some good news about my future.



Hoppas det verkligen är goda nyheter han kommer med. Och goda nyheter för mig är att Max får en styrning 2006.
 

Bifogat

  • 2005dic1standMotorshow1_G1.JPG
    2005dic1standMotorshow1_G1.JPG
    87.9 KB · Visningar: 108
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top