Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Chris Ash skrev:
...Doohan hade gått omkull på Brno (tror jag det var) omkullkörd av en het förare på första varvet.
Det var på Brno, första varvet i en lång och långsam högerkuva. Men Doohan vurpade utan hjälp från någon annan. Minns det mycket väl. Kommentatorerna (engelska på den tiden) skrek rakt ut och trodde inte sina ögon. Inte jag heller för den delen. Det tillhörde inte vanligheterna att Doohan krashade.

För övrigt var det skickligt kommenterat av Biaggi. Doohan var van vid att stå oemotsagd och ha tolkningsföreträde av det som hände på tävlingarna. Han gjorde ett misstag och försökte skylla det på andra - han förtjänade att bli tagen i örat.

För att hälla mer vatten på Biaggis kvarn hamnade han ju några år senare i handgemäng med Rossi på väg mellan prisutdelningen och kommentarerna. Rossi skall ha slagit till Max sedan denne knuffat/stött till doctor Costa. Biaggi fick sin tur in en rätt bra råsop på Rossi, om jag minns rätt. När den ständige utdelaren av ordet vid konferensbordet frågade Max vad som hade hänt och varför han hade ett litet sår på kinden sade Max: "I hit a little moscito".

Nyteknik skrev:
För att hälla mer vatten på Biaggis kvarn hamnade han ju några år senare i handgemäng med Rossi på väg mellan prisutdelningen och kommentarerna. Rossi skall ha slagit till Max sedan denne knuffat/stött till doctor Costa. Biaggi fick sin tur in en rätt bra råsop på Rossi, om jag minns rätt. När den ständige utdelaren av ordet vid konferensbordet frågade Max vad som hade hänt och varför han hade ett litet sår på kinden sade Max: "I hit a little moscito".

:lol :lol :lol

Så undrar folk varför man älskar Kejsaren av Rom....

Nyteknik skrev:
Det var på Brno, första varvet i en lång och långsam högerkuva. Men Doohan vurpade utan hjälp från någon annan. Minns det mycket väl. Kommentatorerna (engelska på den tiden) skrek rakt ut och trodde inte sina ögon. Inte jag heller för den delen. Det tillhörde inte vanligheterna att Doohan krashade.

För övrigt var det skickligt kommenterat av Biaggi. Doohan var van vid att stå oemotsagd och ha tolkningsföreträde av det som hände på tävlingarna. Han gjorde ett misstag och försökte skylla det på andra - han förtjänade att bli tagen i örat.

Haha, man bara njuter! Ökar på bilden av en karismatisk man med humor och glimten i ögat.

gthyni skrev:
Kawasaki nämns bara ytterst förbigående i "din" artikel
om du har problem med italienskan prova babelfish.

Det har hjälpt mig många ggr ;)

I den inledande sammanfattningen under rubriken står det ungefär så här:

Det ser mörkt ut för Biaggi , inget konkret för 2006 det enda hoppet som återstår är Kawasaki som hypotes.

2ono skrev:
Det har hjälpt mig många ggr ;)

I den inledande sammanfattningen under rubriken står det ungefär så här:
Så var det med den saken.
Eller som motogpnews.com säger; "We (Kawasaki) have no plan for a third bike and the Kawasaki must be green."
Explanation: Get lost. Not only do we not have a bike for Biaggi even if we did have we wouldn't make it available for him.

Honda imponerar tredje dagen på Sepang, Pedrosa, Hayden och Melandri snabbast, alla inom en tiondels sekund. Pedrosa snabbast med två hundradelars marginal!

Tider totalt efter tre dagar.

Sepang test - best times over all three days:

1. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing 2min 2.61 secs (Tues)
2. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 2min 2.65 secs (Tues)
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 2.77 secs (Weds)
4. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2min 2.78 secs (Tues)
5. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 2min 2.79 secs (Weds)
6. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2min 2.93 secs (Weds)
7. Colin Edwards USA Yamaha Factory Racing 2min 2.94 secs (Tues)
8. Carlos Checa SPA Honda Pons 2min 2.96 secs (Tues)
9. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 3.1 secs (Tues/Weds)
10. Casey Stoner AUS Honda Pons 2min 3.56 secs (Tues)
11. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 4.27 secs (Weds)
12. Chris Vermulen AUS Team Suzuki MotoGP 2min 4.5 secs (Tues/Weds)
13. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 2min 5.0 secs (Weds)

valmers skrev:
Honda imponerar tredje dagen på Sepang, Pedrosa, Hayden och Melandri snabbast, alla inom en tiondels sekund. Pedrosa snabbast med två hundradelars marginal!

Kul att Pedrosa är så snabb direkt.

Hoppas han klarar pressen när tävlingarna börjar i vår!

Chris Ash skrev:
Fast jag kommer ihåg att jag tyckte Criville var lite tråkig när han inte spann vidare på att Mick Doohan var ur balans, Mick beskyllde ju Criville för att inte kunna hålla tempot uppe själv utan bara hängde med och sen satte in en stöt på sista varvet (Bla den klassiska torpederingen på Eastern Creek), vilket enligt Mick var en feg taktik. Criville svarade aldrig, han lät resultaten tala, han hade ju vunnit.

Detta utnyttjades dock av Max Biaggi 1998, Doohan hade gått omkull på Brno(tror jag det var) omkullkörd av en het förare på första varvet. Biaggi vann racet och Doohan beklagade sig över folk som försöker vinna på första varvet. Biaggi drog sig till minnes Crivilleutspelet och frågade Mick exakt vilket varv han ville att man skull sätta in stöten så att det passade honom.
Doohan påpekade sedan att Biaggi under sin segerwheelie var ytterst nära att vurpa. Biaggi svarade då att han tyckte det var helt i sin ordning att vurpa efter målgång när man tagit sina 25 poäng men lite dumt att göra det på första varvet...........:hihi

Those were the days.....
Fan, nu blir jag ju arg igen... :mad: ...på den tiden hatade jag Biaggi, man mopsade sig inte mot den störste men så här i efterhand är det ju rätt coolt förstås.

Neutral skrev:
Fan, nu blir jag ju arg igen... :mad: ...på den tiden hatade jag Biaggi, man mopsade sig inte mot den störste men så här i efterhand är det ju rätt coolt förstås.
Tja, sen sopade Doohan rent precis som vanligt, och Biaggi fick äta upp sina patetiska utfästelser om VM-titel.

valmers skrev:
Tja, sen sopade Doohan rent precis som vanligt, och Biaggi fick äta upp sina patetiska utfästelser om VM-titel.
Självklart var det Doohan som levererade men det var ju långt ifrån självklart just då att det skulle bli så. Med tanke på vad Biaggi presterade på den tiden så var det ju knappast patetiskt av honom att göra utfästelser om titeln.

just det, men den artikel är en vecka gammal,
den artikel som vi vill se är från idag och innehåller
nya infon/rykten. Vi får ge oss till tåls till den artikel
kommer på webben.

eller så jagar du reda på ett ex av dagens GdS,
den är ganska cool att ha i tidningsstället.
Själv har jag ex gammalt nummer av L'Equipe
väl synligt för att verka vara en kille av världen :hihi

F.ö. så är motogpnews en satir-site som är ganska
skojig men också minst trovärdig av alla källor.
Eller är det så att motogp-cirkusen långt från Kentucky
är det enda som kan rädda familjen Hayden från ytterligare inavel?

Last edited:
Gustav O skrev:
Tider totalt efter tre dagar.

Sepang test - best times over all three days:

1. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing 2min 2.61 secs (Tues)
2. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 2min 2.65 secs (Tues)
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 2.77 secs (Weds)
4. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2min 2.78 secs (Tues)
5. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 2min 2.79 secs (Weds)
6. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2min 2.93 secs (Weds)
7. Colin Edwards USA Yamaha Factory Racing 2min 2.94 secs (Tues)
8. Carlos Checa SPA Honda Pons 2min 2.96 secs (Tues)
9. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 3.1 secs (Tues/Weds)
10. Casey Stoner AUS Honda Pons 2min 3.56 secs (Tues)
11. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 4.27 secs (Weds)
12. Chris Vermulen AUS Team Suzuki MotoGP 2min 4.5 secs (Tues/Weds)
13. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 2min 5.0 secs (Weds)
Fem av de sex snabbaste kommer från moppeklassen. :hihi

Gustav O skrev:
Högg ni på den? :hihi

Det är ju det enda dessa satans trådar handlar om - att man omöjligt kan vara snabb om man kommer från SBK.... och tvärt om.

Utan den diskutionen vore hela racingforumet onödigt !

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP