Nyteknik
Bannad
Det var på Brno, första varvet i en lång och långsam högerkuva. Men Doohan vurpade utan hjälp från någon annan. Minns det mycket väl. Kommentatorerna (engelska på den tiden) skrek rakt ut och trodde inte sina ögon. Inte jag heller för den delen. Det tillhörde inte vanligheterna att Doohan krashade.Chris Ash skrev:...Doohan hade gått omkull på Brno (tror jag det var) omkullkörd av en het förare på första varvet.
För övrigt var det skickligt kommenterat av Biaggi. Doohan var van vid att stå oemotsagd och ha tolkningsföreträde av det som hände på tävlingarna. Han gjorde ett misstag och försökte skylla det på andra - han förtjänade att bli tagen i örat.
För att hälla mer vatten på Biaggis kvarn hamnade han ju några år senare i handgemäng med Rossi på väg mellan prisutdelningen och kommentarerna. Rossi skall ha slagit till Max sedan denne knuffat/stött till doctor Costa. Biaggi fick sin tur in en rätt bra råsop på Rossi, om jag minns rätt. När den ständige utdelaren av ordet vid konferensbordet frågade Max vad som hade hänt och varför han hade ett litet sår på kinden sade Max: "I hit a little moscito".