Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
flugan skrev:
Vad innebar förändringen från "Two-up", via "Screamern" och slutligen "Big Bang"?

Förenklat att man buntar ihop tändpulserna mer och mer för att få bakdäcket att "återhämta sig" lättare och därmed få ner effekten i backen.

Nyteknik skrev:
"Riding the Honda was like death - every time you flicked into a turn you didn't know if you'd make it out."

Ahh..jag älskar de citaten.....Mat Oxley skrev en del roligt om Lawsons Rothmans Honda också nånting om att effektutvecklingen "was like a horde of rottweilers rippin pink rabbits apart".

Såna hojar skulle sorterat bort Oboydrickande svärmorsdrömmar från Kentucky :tummenupp
 
Chris Ash skrev:
Ahh..jag älskar de citaten.....Mat Oxley skrev en del roligt om Lawsons Rothmans Honda också nånting om att effektutvecklingen "was like a horde of rottweilers rippin pink rabbits apart".

Såna hojar skulle sorterat bort Oboydrickande svärmorsdrömmar från Kentucky :tummenupp
Nog för att dagens fyrtaktare är mer effektiva och kan prestera bättre varvtider än femhundrorna för 5-10 år sedan. Men inte ens jag skulle ha speciellt mycket fjärillar i magen inför en provtur av en RC211V på en bana som Anderstorp. Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.

:skrämd
 
Nyteknik skrev:
Nog för att dagens fyrtaktare är mer effektiva och kan prestera bättre varvtider än femhundrorna för 5-10 år sedan. Men inte ens jag skulle ha speciellt mycket fjärillar i magen inför en provtur av en RC211V på en bana som Anderstorp. Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.

:skrämd

Och det skulle varit den NSR:en från 1988.....jag hade inte varit mer nervös inför en exekutionspluton....

Då vägde de dessutom 115 kilo.....
 
Nyteknik skrev:
Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.

:skrämd
Jag är oerhört glad att jag hann se dem rejsa. Ljudet var hjärtskärande. :yoparty
 
Rossi får inte köra både 250cc och MotoGP enligt reglerna. Men MotoGP och Superbike kanske han skulle kunna köra samma år? Intressant artikel för dom som kan italienska om att Rossi ska ta hem två titlar åt Yamaha nästa år. :)

http://www.tgcom.it/sport/articoli/articolo276999.shtml
 
Neutral skrev:
Hehe, skulle vara kul att se Valmers starta en hyllningstråd till 500:orna. :hihi
Det lustiga är att Valmers håller Doohan som en av sina absoluta favoriter. Men han tycker Hondamodellen som Doohan vann sina titlar på är ointressant för att inte säga löjlig.

:va
 
Neutral skrev:
Hehe, skulle vara kul att se Valmers starta en hyllningstråd till 500:orna. :hihi
Den här diskussionen påminner starkt om när man parkerade sin sporthoj på stan, och någon grånad farbror kom fram och pratade hoj.

Farbror: Häftig hoj det där du.
Jag: Visst.
F: Fast det är väl mest plast va?
J: Nja, den är jävligt snabb.
F: *Dövörat*
F: På min tid var det mer rejäla hojar.
J: Jaha.
F: Silverpil vettu.
J: Mmm.
F: Ja, hojarna gick ju fortare då.
J: Visst.
F: Fast det var ju mest grusväg då.
F: Men diagonaldäcken och trumbromsarna bet som fan.
J: Zzzzzzz
F: En sån hoj skulle du ha!
 
valmers skrev:
Den här diskussionen påminner starkt om när man parkerade sin sporthoj på stan, och någon grånad farbror kom fram och pratade hoj.

Farbror: Häftig hoj det där du.
Jag: Visst.
F: Fast det är väl mest plast va?
J: Nja, den är jävligt snabb.
F: *Dövörat*
F: På min tid var det mer rejäla hojar.
J: Jaha.
F: Silverpil vettu.
J: Mmm.
F: Ja, hojarna gick ju fortare då.
J: Visst.
F: Fast det var ju mest grusväg då.
F: Men diagonaldäcken och trumbromsarna bet som fan.
J: Zzzzzzz
F: En sån hoj skulle du ha!
:rofl
 
Nyteknik skrev:
Det lustiga är att Valmers håller Doohan som en av sina absoluta favoriter. Men han tycker Hondamodellen som Doohan vann sina titlar på är ointressant för att inte säga löjlig.

:va
Njae, han tycker väl allt som har den minsta liknelse med tvåtakt är ointressant och löjligt? Saknas det dessutom ankytning till USA så är det ännu ointressantare... Så är det och så har det alltid varit! :hihi
Jag tror att herrarna Doohan och Valmers diskussion i ämnet tvåtaktsmotorns förträfflighet skulle vara en se och hörvärd tillställning! :rofl
 
Avanti skrev:
Biaggi till Suzuki
http://www.tgcom.it/sport/articoli/articolo277179.shtml
TGcom mener att Biaggi kanskje kör Suzuki neste år. Suzuki'n har högre hastighet inn i kurvorna, noe som passer Biaggi, ifölge artikellen.
Det förtjänar inte ens att kommenteras.

Varför skulle Biaggi som ligger först i sammandraget efter Rossi och före sin teamkollega i Hondas första-team gå till ett team med en dokumenterat värdelös hoj? Det ligger lika mycket substans i det ryktet som att Rossi ska köra F1 2007.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top