Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Kanske fel tråd men mycket OT är ju här oxå;

""Valentino Rossi is scheduled to test at Valencia next week alongside Michael Schumacher and other teams.

The MotoGP champion, for his first outing in direct comparison with existing Grand Prix drivers, will run for three full days in the V8-powered F2004 racer.

It is the latest patent indication that speculation of his switch to the four-wheeled pinnacle of motor sport has real basis.

Schumacher is also penned-in for the session in southern Spain, as development of the newly-launched 248 enters a second week.

26-year-old Rossi's last formula one outing was a private test late in 2005 at Mugello.

"The next logical step for Valentino is to let him drive with others around him," Team Principal Jean Todt said.""

Nyteknik skrev:
George Lazenby var en slätstruken nolla - jämfört med Connery och Moore. Där har du likheten med Cardoso.

Fast han fick den hetaste Bond-bruden... det är ju ändå viktigt...

Vilken GP-förare skulle motsvara Pierce Brosnan då?

Brosnan är ju den perfekta Bond, det Connery och Moore överdrev åt varsitt håll har han i helt rätt proportioner så det måste bli Rossi då. Connery blir Doohan - effektiv och hård.

Moore är nog Mamola då förresten.

Last edited:
Camel Yamaha
46 Valentino Rossi & 5 Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
77 James Ellison & 7 Carlos Checa

Repsol HRC
26 Dani Pedrosa & 69 Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
33 Marco Melandri & 24 Toni Elias

Konica Minolta JIR
6 Makoto Tamada

LCR Carrera Sunglasses Honda
27 Casey Stoner

Marlboro Ducati
65 Loris Capirossi & 15 Sete Gibernau

D'Antin Ducati
66 Alex Hoffmann & 30 Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
56 Shinya Nakano & 17 Randy de Puniet

Team Suzuki
21 John Hopkins & 71Chris Vermeulen

WCM Bimota
99 Jeremy McWilliams & 25 Jason Perez

KR Honda
10 Kenny Roberts JR

Oväntat att Yamaha skulle vara snabbast då...
Personligen så tror jag rossi kommer att köra Yamma nästa år också.

V-Gurra skrev:
Oväntat att Yamaha skulle vara snabbast då...
Personligen så tror jag rossi kommer att köra Yamma nästa år också.
Fast nu var ju inte Yamaha snabbast utan Ducati följt av Honda och enligt vissa uppgifter även Kawasaki innan Rossi.

Chris Ash skrev:
Det är väl ett skämt att den här Perez som kom 27:a i Kalle Anka Cup ska köra MotoGP?
Det har inte kommit ngn officiell bekräftelse från WCM på detta, Perez är dessutom anmäld till Superstock 1000 som körs parallelt med de europeiska deltävlingarna i SBK VM.
Men det vore inte bra om omeriterade förare tar sig in i luspanka motogp team för att de sitter på mycket sponsorpengar.
Det räcker med en Cardoso.

hittade lite info om Jason Perez:

JASON PEREZ: AMA SUPERBIKE ROOKIE OF THE YEAR

Jason Perez is the 2005 AMA Superbike Rookie of the Year. The 21-year-old second generation AMA road racer from Brentwood, Calif., finished ranked 27th in the AMA Superbike Championship presented by Parts Unlimited in spite of only participating in the final six rounds of the 17-race series and battling back from a serious injury to his elbow.

Perez, whose father David is a former AMA road racer, finished the season on a high note taking 11th in the season finale at Road Atlanta. It marked his best Superbike finish of the year.

“I’m excited to win AMA Superbike Rookie of the Year,” said Perez, who also finished sixth in the Daytona 200 in March. “A lot of people were excited about the way we came back strong and finished the season. It was not easy coming back from such a tough injury, but it really boosted my confidence to beat guys like John Haner and Marty Craggill in the final round.”

Perez has been considered one of the top up-and-coming racers on the West Coast for several years. After progressing quickly through the ranks from mini-bike racing to 125cc Grand Prix and eventual Supersport racing, Perez was offered a unique opportunity to race in the BMW Boxer Cup international series in 2003. Perez often ran near the front in the Boxer Cup. He also turned the fastest lap time in the South African round that season. With the valuable international experience in hand Perez returned to the U.S. in 2004 and contested the Pro Honda Oils Supersport Championship, scoring a pair of top-10 finishes.

Early in the year Perez suffered a broken left elbow in a practice crash and missed four AMA road racing weekends. Upon his return he entered Superbike, to get additional track time in preparation for Superstock. He scored a solid 15th-place finish in his AMA Superbike debut at Mid-Ohio, while riding with a still not totally healed left arm.

In the final rounds his arm continued to get better and with it his results became more consistent culminating with his solid Road Atlanta result. That weekend he also qualified in the second row in the Superstock race.

“Racing a Superstock bike in Superbike meant we were underpowered all year,” Perez explained. “Chuck Graves has been a big supporter and we’re hoping to get more sponsors to come on board so we can continue to climb the ladder next year. My dad put a lot of his own money in this year’s effort and I hope it pays off.”

Perez’s 2005 campaign was backed by Rojo Racing, Graves Motorsports, Yamaha, Fastrack Riders, GP Suspension, Santa Barbara Motorsports, Dunlop, Helimot Leathers, Shoei, Motul, Pit Bull, GPR Stabilizer, EBC Brakes, Sharkskinz, VP Fuels, L&L Motorsports, All Industries Performance, Zero Gravity, Mackie and C-5.

Perez joins a prestigious list of other riders to win the award such as Doug Chandler, Scott Russell, Thomas Stevens, Tommy Hayden and Jamie Hacking.

Blir man rookie of the year med en 27:e plats så är de i desperat behov av nytt blod i AMA SBK.

Last edited:
RedBaron skrev:
Blir man rookie of the year med en 27:e plats så är de i desperat behov av nytt blod i AMA SBK.

Orkar man inte ens läsa hela första meningen är man i desperat behov
av nya glasögon :hihi

kille körde bara 6 av 17 race och var inte helt återställd från en svår
skada förrän i det sista. Dessutom körde han i AMA-superbike på en
superstock-hoj.

Ganska strongt,
men mogen för MotoGP - inte riktigt :va

gthyni skrev:
Orkar man inte ens läsa hela första meningen är man i desperat behov
av nya glasögon :hihi

kille körde bara 6 av 17 race och var inte helt återställd från en svår
skada förrän i det sista. Dessutom körde han i AMA-superbike på en
superstock-hoj.

Ganska strongt,
men mogen för MotoGP - inte riktigt :va
Jag läste första meningen, men är bästa nykomlingen 27:a i tabellen så är det 26 veteraner före. Att sedan de andra nykomlingarna hade fler lopp till att skrapa ihop poäng på gör inte saken bättre. Återväxten verkar vara begränsad.

Lord Melchet skrev:
Det har inte kommit ngn officiell bekräftelse från WCM på detta, Perez är dessutom anmäld till Superstock 1000 som körs parallelt med de europeiska deltävlingarna i SBK VM.
Men det vore inte bra om omeriterade förare tar sig in i luspanka motogp team för att de sitter på mycket sponsorpengar.
Det räcker med en Cardoso.

En sann Cardoso-kännare... Har du ens träffat killen? han har inga mängder av sponsorpengar, han kör fort. Vad tycker du om hans insats på Ten Kate Hondan på Brands Hatch?

Niklas C skrev:
En sann Cardoso-kännare... Har du ens träffat killen? han har inga mängder av sponsorpengar, han kör fort. Vad tycker du om hans insats på Ten Kate Hondan på Brands Hatch?
Du kanske tycker han är bra nog för motogp men det tycker inte jag, och varför jag tycker så har väl mest att göra med hans bleka resultat på 500 2000 och 2001.
Tycker du han gjorde bra ifrån sig i SBK förra året? Han blev 24:a
Jag tycker inte att han är bra nog att köra i den serien som skall vara världens skarpaste.
Om jag har träffat honom personligen?
Skulle jag tycka att han var en snabbare förare om jag sagt goddag till honom?
Om du undrar om jag sett honom på Race Live så är svaret ja.
Naturligtvis är han en jättebra förare som alla på denna nivån, men som jag serdet, inte bra nog för motogp.
Men du kanske vet nåt som jag inte vet, det är kanske du som är den sanna Cardoso-kännaren. :)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back