Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
Dagens tider från motogp.com:

Capirex: 2.01,04
Sete: 2.01,06
Melandri: 2.01,09
Pedrosa: 2.01,51
Rossi: 2.01,60
Hayden: 2.01,69
Nakano: 2.01,70
De Puniet: 2.02,18
Elias: 2.02,23
Vermeulen: 2.02,37

Oj, Pedrosa redan snabbare än Hayden..

sandstream skrev:
Hayden sa något om front end chatter :lol
Det är ju fan roligast idag. :hihi

Pedrosa komemr blir irktigt farlig och jag blir inte förvånad om han är snabbaste Honda innan säsongen är över, inte nödvändigtvis första Honda i totalen för det tror jag Melandri blir men snabbast mot slutet av säsongen.
Randy överträffar mina ganska lågt ställda förväntningar.

Gustav O skrev:
Men Melandri som ju kör samma hoj som Hayden har ju fått skiten att fungera och gnäller inte i media om lite chatter. :hihi
Vill bara förtydliga här att det var ett skämt från min sida, har inte läst något uttalande från Hayden angående dagens test.

Pedrosa har vad jag vet heller inga problem, det vore ju själve fan om inte folk kunde bita ihop och lösa problemen i samarbete med teamet istället för att gnälla i pressen. :mad:

För övrigt så tror jag den ende som kan utmana Rossi om titeln 2006 är Loris Capirossi, men då måste Ducati/Bridgestone ha ett övertag gentemot Yamaha/Michelin, annars kommer Rossis jämnhet ställa alla andra chanslösa.

Neutral skrev:
Även Edwards och Rossi pratade om chatter i går. För övrigt anser jag att de borde få sparken. :mattias :lol
Rossi lyckades ju lösa sitt problem med teknikerna, hade tydligen med bakfjädringen/dämparen att göra.
Vår vän Biaggi hade tagit en Cafe-Late och sedan frågat nötterna om de hade löst problemet.

Gustav O skrev:
Sorry! Ska aldrig skämta igen :rodnar

Chris Ash skrev:
Pedrosa har vad jag vet heller inga problem, det vore ju själve fan om inte folk kunde bita ihop och lösa problemen i samarbete med teamet istället för att gnälla i pressen. :mad:

För övrigt så tror jag den ende som kan utmana Rossi om titeln 2006 är Loris Capirossi, men då måste Ducati/Bridgestone ha ett övertag gentemot Yamaha/Michelin, annars kommer Rossis jämnhet ställa alla andra chanslösa.
Just jämnheten är ju Capirossis stora svaghet.

sandstream skrev:
Sorry! Ska aldrig skämta igen :rodnar
Det var ju faktiskt roligt den här gången. :tungan :pannkyss

Chris Ash skrev:
Förra året gissade du på Skägget. Jag ser ett mönster.

Gustav O skrev:
Det var ju faktiskt roligt den här gången. :tungan :pannkyss
Ja, jag tyckte att jag fick till det bra men det kändes som att lite för många tog det på allvar.

Vi får väl hålla tummarna för att Hayden aldrig yttrar de orden för det verkar som att en viss person kommer att få det hett om öronen då :D

Chris Ash skrev:
Jag tror det kan vara Melandris år i år.

sandstream skrev:
Ja, jag tyckte att jag fick till det bra men det kändes som att lite för många tog det på allvar.

Vi får väl hålla tummarna för att Hayden aldrig yttrar de orden för det verkar som att en viss person kommer att få det hett om öronen då :D
Viss skillnad på att upplysa pressen om att man haft/håller på att lösa problem med chatter, jämfört med att kasta hojen i boxen, skrika att man aldrig mer skall sätta sig på en sådan skitcykel och avsluta med att anklaga teamet för att avsiktligt ha saboterat hojen.

valmers skrev:
Viss skillnad på att upplysa pressen om att man haft/håller på att lösa problem med chatter, jämfört med att kasta hojen i boxen, skrika att man aldrig mer skall sätta sig på en sådan skitcykel och avsluta med att anklaga teamet för att avsiktligt ha saboterat hojen.
Absolut!

valmers skrev:
Förra året gissade du på Skägget. Jag ser ett mönster.

Vad för mönster? Vad har du emot Capirossi?

Han är den ende förutom Kenny JR som slagit Rossi i ett VM över en hel säsong och har knappast blivit sämre med åren.

Chris Ash skrev:
Han är den ende förutom Kenny JR som slagit Rossi i ett VM över en hel säsong och har knappast blivit sämre med åren.
Vilket år slog Capirex Rossi? Var det kanske i 250?

Chris Ash skrev:

Närmar sig pension och har kört Den Elaka NSR500 [tm]. Slagit Rossi? I en annan klass för hundra år sedan? Ja, Rossi fick säkert stryk när han körde minimoto också.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka