Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
Nope! Ta en noggrannare titt så ser du att det finns flera tider som inte stämmer :tummenupp
Hoppsan det är vist lite olika tider, tex. Randy de Puniet var snabbare på crash ser jag nu 2min 2.4 secs :rodnar
 
Busaberg skrev:
2004 och 2005 var inte så hemskt länge sedan.....
Jag skrev:
Nyteknik skrev:
Man måste vara riktigt snett ute om man inte lyckas bygga en bättre modell än förra årets. Det måste ha varit riktigt länge sedan detta inträffade. Speciellt hos Honda. Att man dessutom saknar de bästa förarna bådar inte gott (för Honda) inför 2006.
Alltså: det var längre sedan än -04 eller -05 som Honda varken hade bästa föraren eller bästa hojen. Skillnaden i talang/kapacitet mellan Rossi och Hayden/Melandri torde vara större än mellan Rainey/Doohan/Schwantz.
 
tl1000s skrev:
Hoppsan det är vist lite olika tider, tex. Randy de Puniet var snabbare på crash ser jag nu 2min 2.4 secs :rodnar
Vermeulen vår också snabbare enligt Crash så deras tider måste stämma :D

Hoppas Ducati grabbarna kan vara med och utmana Yamaha och Honda redan från första racet i år och inte komma på slutet som förra året.
Kawasaki och Suzuki ser ut att ha ett gediget jobb framför sig för att kunna blanda sig i toppstriden.

Hur som helst tycker iaf jag att 2006 ser väldigt spännande ut :)
 
Max Biaggi vill tydligen vara kvar i MotoGP

mht1dh.jpg
 
Lite kommentarer.

Colin Edwards (2'02.00, 58 Laps)
"Today went really well and I'm excited about the progress we're making already. Usually with a new bike you have to compromise in some areas to improve others, but it seems that with this bike they've improved it all over. Yamaha has done a really great job on it over the winter. The traction especially is much better. The crash yesterday has actually helped us to make progress and now we've found a setting that I really like. We've still got a tiny bit of chatter, but only in about three corners so we're not so worried and I am confident we can find a way to fix it."

Valentino Rossi (2'02.62, 41 Laps)
"Today was not perfect because the rain interrupted everything this afternoon and we didn't do as much work as we wanted to. Up to then we had concentrated mostly on fixing the chatter that we experienced yesterday and in the end we were successful. We realised that the problem was in the rear shock and now it's okay. I ran a lot on old tyres today and then it started to rain so we weren't able to try any of the new race tyres Michelin had brought. Tomorrow we will probably do a long run and hopefully we will also get the chance to try some of these new tyres."
 
Merde, Randy

jag trodde han kunde ta en pallplats om det regnade utav h-vete
nåt lopp, för han är en jäkel på blöt asfalt, men det här luktar mer.
Fast test är test, men Vermuelen får ett tungt jobb med att bli årets
rookie. Utklassad av moppeförarna DePuniet och Pedrosa :hihi
 
Nyteknik skrev:
Världens mest framgångsrika MotoGP-team kör med gamla däck? :va

Kanske för att se hur cyklarna uppför sig med slitna däck. Eller kanske gammal modell för att sen jämföra med nyare modell.
 
Rookiefråga:

Varför passar man inte på att regntesta/träna vid sådana här tillfällen?

Man kan väl nästan räkna med att något av säsongens race kommer att vara regnrace och även de poängen måste ju vara attraktiva.
 
sandstream skrev:
Nope! Ta en noggrannare titt så ser du att det finns flera tider som inte stämmer :tummenupp
Varpå motogp.com sjävfallet är den mest korrekta källan. Krille Förmulad får leva med att Ellison är snabbare.
 
xyx skrev:
Rookiefråga:
Varför passar man inte på att regntesta/träna vid sådana här tillfällen?
Man kan väl nästan räkna med att något av säsongens race kommer att vara regnrace och även de poängen måste ju vara attraktiva.
Troligtvis för att det är för riskabelt och för att de som kör snabbt i regn oftast är mycket rutinerade och har tävlat ofta på regn.
Däcken är inte lika avgörande som när det är torrt.

RedBaron skrev:
Varpå motogp.com sjävfallet är den mest korrekta källan. Krille Förmulad får leva med att Ellison är snabbare.
Kanske MotoGP var lite för snabba ute med sina tider eller menar du att någon manipulerat tiderna och att de aldrig kördes?

Har kollat på en mängd andra sajter och alla har samma tider som Crash.net vad jag har sett.
 
sandstream skrev:
Troligtvis för att det är för riskabelt och för att de som kör snabbt i regn oftast är mycket rutinerade och har tävlat ofta på regn.
Däcken är inte lika avgörande som när det är torrt.

Har du kört med olika sorters regndäck.. Det är rätt jäkla avgörande..
 
xyx skrev:
Rookiefråga:

Varför passar man inte på att regntesta/träna vid sådana här tillfällen?

Man kan väl nästan räkna med att något av säsongens race kommer att vara regnrace och även de poängen måste ju vara attraktiva.
Man jobbar efter minutiöst utformade testprogram, för att testa nya prylar och samla viktiga data för att utvärdera den nya hojen/prylarna. Ibland kör man hela racesimuleringar. Testprogrammen ska dessutom utföras med andra firmors tekniker och utrustning; exempelvis Michelin och Öhlins. Det är massor av saker som skall utföras, så i detta tidiga läge av utprovningen har man sannolikt inte prioriterat regntester.
 
oFFkeFF skrev:
Har du kört med olika sorters regndäck.. Det är rätt jäkla avgörande..
Vad jag menade var att det är viktigare att hitta bra däck för torrace än att lägga tid på dito för regn.
 
Intressant om Tech3 och Checa, från idag. Hoppas de kan få ihop till två hojar.
http://www.motograndprix.com/en/motogp/news_info/news_info_15892_1.htm?menu=home
"Hervé Poncharal has also expressed his thoughts. The manager of Tech3 indicated his desire to have a duo in his team, and that he had a clear favourite for the job of accompanying Ellison.

“We are negotiating with the sponsors and there is still nothing sealed. The truth is that we are very excited about the possibility of having Carlos Checa in 2006, although at the moment there is nothing definitive that it will happen” he stated."
 
Hmm, Checa sågade Dunlop-luddorna totalt för en vecka sen.
 
Dagens tider från motogp.com:

1. Capirex: 2.01,04
2. Sete: 2.01,06
3. Melandri: 2.01,09
4. Pedrosa: 2.01,51
5. Rossi: 2.01,60
6. Hayden: 2.01,69
7. Nakano: 2.01,70
8. De Puniet: 2.02,18
9. Elias: 2.02,23
10. Vermeulen: 2.02,37

Ducati imponerar och Pedrosa kan inte vara annat än mycket nöjd med dessa 3 dagar!
Kul också att Kawasaki är med och att Elias och CV verkar ha fått upp farten.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top