Silly season BOTT 2010

Silly season 2010

Jag kommer på några deltävlingar 2010, på den älsta, slöaste och tyngsta hojen i församlingen, med en lätt fet 49-åring. Om du inte varvar min SP-1, bör du kliva av banan. Jag lägger trimningen till hjärnkontoret och låter resten vara original och min spirit kommer vara "The UnderDog". :tummenupp. Vi ses.
 
Bandagar körs inte på Falken, deras tillstånd medger inte det. Fiver arrangerar en kvällskörning, kolla datum i kalendern på www.fiver.se

På vår körning blir det mycket åka. Vi kör antagligen öppen depå med max 30 deltagare, så man får 3 timmar effektiv bantid. Prislappen är inte klar, men det blir runt tusenlappen, kanske strax över. Det beror på vad ambulansen kostar i år.

Kanon:tummenupp Här skall bokas!
 
Tack för tipset!

Nu har jag fått tag på ett nytt block i UK (sandgjutet :tummenupp) Men sparar det andra så får vi se om det är värt att laga upp :)


Själv så hittade jag en spricka i motorblocket i förgår (bara o kassera):död

Seså. Lyft på hakan, blicken och mungiporna.
Aerosvets i vinsta (Sthlm) jobbar bara med aluminiumsvetsning.
De har visat mig många Ducatiblock som de har fixat och gjort alla mina jobb bra. Mycket rekomendabla och inte fasligt dyra, men du måste plocka ned motorn och inga packningar/lager får finnas kvar.:)

Mvh
Ursing
 
bandagar

Kanon:tummenupp Här skall bokas!

Tror du inte att man skiljer på bandagar och träningsdagar, d.v.s om du är medlem i respektive motorbanas klubb, så får du möjligheten att träna. Så gäller i allafall LMS. Själv klämmer jag på racingkåporna på hojen och tourar ned till banorna på några lösrykta semesterdagar och ser resan ditt som halva nöjet. Har t.o.m lyckats klämma fast ett depåstöd i hjulhuset.:)
Kraschar man får man väl hyra en lastbil på närmsta mack.

Ursing
 
Bott

Bästa kombattanter!
Hur gör ni när ni får in en bild på er själva i marginalen?

Ursing
 
Bästa kombattanter!
Hur gör ni när ni får in en bild på er själva i marginalen?

Ursing
Välkommen till internet! Du sitter framför en s.k. "dator" med ett tangentbord och en mus som navigering. Flytta musen som har en sladd till "datorn" och klicka på en text som ändrar färg när du har muspekaren över som heter "Mitt konto". Du byter nu sida och på nästföljande sida finns fler sådana länkar varav en heter "Ändra avatar". På den sidan klickar du på "Bläddra". Då kommer det upp en ruta som letar upp filer på din dator. Välj den fil som är din bild, förslagsvis Jpeg (formatet) och se till att bilden är mindre än 133x133 pixlar. Pixlar är vad din skärm är uppbyggd av och bestämmer storleken på bilden. Klicka sedan på "Spara ändringar". Du har nu en bild du själv valt, som i internettermer heter "avatar" (ja precis som filmen Avatar som går på bio).

ironi.punkt.slut
 
Själv så hittade jag en spricka i motorblocket i förgår (bara o kassera):död

Seså. Lyft på hakan, blicken och mungiporna.
Aerosvets i vinsta (Sthlm) jobbar bara med aluminiumsvetsning.
De har visat mig många Ducatiblock som de har fixat och gjort alla mina jobb bra. Mycket rekomendabla och inte fasligt dyra, men du måste plocka ned motorn och inga packningar/lager får finnas kvar.:)

Mvh
Ursing

Jag vill hellre rekommendera er som behöver svets hjälp till Anders på Profog AB i Skälby 08 7606580 (Järfälla/Stocholm) Han lever på egna mycket goda meriter, inte som det andra företaget, på förre ägarens (grundarens) meriter. Jag har stor erfarenhet av båda företagen.
 
Svetshjälp....

Jag har lite jobb till någon som kan svetsa/fräsa i aluminium.....

Jag vill att den sk "Box" gjutna ramen delas på så endast ytterdelen av ramen blir kvar. (spara vikt)

Jag vill även att varannan eker i min fälg fräses bort och kanske om möjligt att man hålborrar allt massivt i fälgen. Kan tänka mig köra med innerslang om så krävs.
(Spara vikt)

Jag vill ha styrkronorna borrade som en Schweizerost och även att alla "tunga" skruvar byts ut mot svetspunkter istället.

Drevhubben vill jag man svetsar fast i det som nu återstår av fälgen.

Kedjan är tung så den vill jag gärna lätta med att kanske plocka bort varannan nit i den och kanske limma ihopa den med något riktigt NASA lim som håller.


Detta är en Silly tråd så inget allvar bitte..... :backontop
 
Svetshjälp....

Jag har lite jobb till någon som kan svetsa/fräsa i aluminium.....

Jag vill att den sk "Box" gjutna ramen delas på så endast ytterdelen av ramen blir kvar. (spara vikt)

Jag vill även att varannan eker i min fälg fräses bort och kanske om möjligt att man hålborrar allt massivt i fälgen. Kan tänka mig köra med innerslang om så krävs.
(Spara vikt)

Jag vill ha styrkronorna borrade som en Schweizerost och även att alla "tunga" skruvar byts ut mot svetspunkter istället.

Drevhubben vill jag man svetsar fast i det som nu återstår av fälgen.

Kedjan är tung så den vill jag gärna lätta med att kanske plocka bort varannan nit i den och kanske limma ihopa den med något riktigt NASA lim som håller.


Detta är en Silly tråd så inget allvar bitte..... :backontop

För en back öl kan du få låna en vinkelslip och bågfil (obs blad ingår ej) av mig :D Den gamla härken får du ändå aldrig fart på hur mycket du än lättar...

Håller själv på att rusta hojen inför säsongen. Inga stora grejor, mest vanligt underhåll.

/R
 
För en back öl kan du få låna en vinkelslip och bågfil (obs blad ingår ej) av mig :D Den gamla härken får du ändå aldrig fart på hur mycket du än lättar...

Håller själv på att rusta hojen inför säsongen. Inga stora grejor, mest vanligt underhåll.

/R

Ap ap - Du den gamle härken fick jag bänkat till.......
Hör o häpna 105 Hk :yoparty 94 Nm
Så den duger minst 2 säsonger till i denna annars så jämna serie :huvet

Borde införas en limit på Hk istället för CC så kanske vi andra haft en chans..... Men icke som icke alla toktrimmar och lättar och bygger och svetsar och borrar och och och.......... äh man får köra med det man har råd till att hålla och driva framåt. Så därför bygger jag nu på en 07:a RSV - Vadå motsägelsefullt? :död
Någon måste ju axla Scarys roll i noja och motsägelse mm.....

Ja och btw så skall jag inte köra mer.......
 
Ap ap - Du den gamle härken fick jag bänkat till.......
Hör o häpna 105 Hk :yoparty 94 Nm
Så den duger minst 2 säsonger till i denna annars så jämna serie :huvet

Borde införas en limit på Hk istället för CC så kanske vi andra haft en chans..... Men icke som icke alla toktrimmar och lättar och bygger och svetsar och borrar och och och.......... äh man får köra med det man har råd till att hålla och driva framåt. Så därför bygger jag nu på en 07:a RSV - Vadå motsägelsefullt? :död
Någon måste ju axla Scarys roll i noja och motsägelse mm.....

Ja och btw så skall jag inte köra mer.......


Huh? Är det Pinky vi pratar om? Lämnar hon över 100 häst på slangen? Det hade jag aldrig kunnat ana! :banana
 
Huh? Är det Pinky vi pratar om? Lämnar hon över 100 häst på slangen? Det hade jag aldrig kunnat ana! :banana

Jaså så du har visst ett gott öga kvar för pinky nu när du vet att hon fått sig en fin pojkvän? :tuttar :tuttar :tuttar

Ja med lite enklare modd och lite vilja så visade hon upp sig i dynobänken.... Trodde faktiskt inte heller hon skulle nå över 100 pollar
men än så förvånar hon.... :rolleyes:

Mmmm tänkt dig att få borra henne..... 1060CC :Bugar
 
Ja med lite enklare modd och lite vilja så visade hon upp sig i dynobänken.... Trodde faktiskt inte heller hon skulle nå över 100 pollar
men än så förvånar hon.... :

Och det var med felaktigt ventilspel på två och orginalchip. Finns potential i den gamla rovan. Men sen är det ju en Rotax, så jag är inte förvånad :tummenupp

Jag tycker vi sätter gränsen på 998cc så vi kan skippa alla 999 Duccar oxå.......Aprilia'n har ju 997.62cc..:D

/J

997.7 it is then. Jag lägger ett förslag till Svemo pronto.

:yoparty :D
 
Last edited:
Och det var med felaktigt ventilspel på två och orginalchip. Finns potential i den gamla rovan. Men sen är det ju en Rotax, så jag är inte förvånad :tummenupp

997.7 it is then. Jag lägger ett förslag till Svemo pronto.

:yoparty :D

Får ju se till att köpa tillbaka henne till nästa år! ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top